اگر عرق ریزی بدن و بوی عرق بد باشد و بخواهیم هم مقدار عرق ریزی کم شود و هم بوی آن کاهش پیدا کند چند راه وجود داره که هم برای تقویت پوستتون مفیده و باعث نرم شدن اون میشه و هم خیلی ساده و کاربردی هستند:

کم شدن همزمان عرق و بوی بدن با یک دئودورانت طبیعی

روش اول: برای هر بار حمام تقریبا این مقدار مواد رو نیاز دارید:

100 گرم حنای طبیعی (حنای طبیعی نمیشه که بدون رنگ باشه)

20 گرم زمه 

1- قبل از حمام، زمه (زاج) رو آسیاب کنید و در یک جای خشک نگهداری کنید تا بعد حمام ازش استفاده کنید (چون زمه سریع به خودش آب جذب میکنه)

در حمام، حنا را با آب خمیر کنید. (بهتره خمیر شل باشه) حالا خمیر آماده شده رو به تمام بدن بمالید. به مدت ده دقیقه بمونه سپس بدن رو بشورید.

توضیح: معمولا حنا روی پوست بدن به جز ناخن و موها و آرنج و زانو به پایین رنگ نمیده. اما اگر خواستید مطمئن باشید، به روش هایی که قبلا برای از بین بردن رنگ حنا توضیح دادم میتونید رنگ حنا رو بگیرید.

2- بعد از اینکه حنا را در حمام استفاده کردید و بدن را شستید، از پودر زمه روی بدن خود بمالید.

نیاز نیست کل بدن رو زمه بزنید. در همون قسمت‌هایی که بیشتر عرق میکنه کمی از پودر بمالید کافیه.

استفاده از این دئودورانت طبیعی در نهایت موجب میشه که هم مقدار عرق شما کم بشه و هم بوی عرق بدن در حد خیلی زیاد گرفته شود. 

چقدر ماندگاری داره؟

اگر لباس نخی و الیاف طبیعی به تن داشته باشید، به راحتی بین 48 تا 72 ساعت بدنتون بو نمیگیره و از اون گذشته اگر روی مصرف این روش مداومت داشته باشید تاثیرش بیشتر و بیشتر میشه.

روش دوم: همچنین برای خوشبو شدن بوی عرق و کم شدن قسمت هایی که زیاد عرق می‌کند، مثل زیر بغل: با سرکه سیب طبیعی موضوع مورد نظر را ماساژ می‌دهیم. البته بعضی از افراد معتقد هستند که همین سرکه‌های سفید بازار هم این کار را انجام می‌دهد.

به این نکته توجه داشته باشید، هر کار هم بکنید لباس های غیرنخی و دارای مواد پلاستیکی باعث افزایش بوی بدن میشن. اگه میخواد اطلاعات کاملتری داشته باشید قبلا درباره علت، غذاها و کارهایی که باعث افزایش بوی تعریق بدن میشن کامل توضیح دادم.

بهترین شامپو ضد ریزش مو

چطور بوی پوستمون و عرق بدن رو باهم خوشبو کنیم؟

این روش برای چه کسانی کاربرد دارد؟

1- اگر میخواهید پوست خوشبو داشته باشید

2- بوی عرق بدن شما خوشبو و خوشایند باشد

3- علاوه بر اینها یبوست هم دارید

روش اول: روزی یک قاشق مرباخوری پودر برگ گل محمدی را با دو قاشق مرباخوری عسل مخلوط کرده و نوش جان کنید.

روش دوم: یا به جای این کار می‌توانید روزی یک استکان گلاب طبیعی نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید