روغن زیتون پوست را صیقل میدهد و موها را ترمیم میکند

روغن زیتون برای صاف کردن پوست و ترمیم مو بینظیر است

روغن زیتون از فشردن میوه رسیده زیتون به دست می آید و در محصولات آرایشی سالم مانند رژ لب طبیعی و سالم و همچنین بالم لب کاربرد مؤثر و اساسی دارد. این روغن سرشار از ویتامین ای میباشد. روغن زیتون حاوی مقادیر زیادی از آنتی اکسیدانهایی بوده که در روغنهای دیگر یافت نمیشود. هیدروکسی تیروسول آنتی اکسیدان اصلی موجود در این روغن است. همچنین حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدانهای پلی فنلی نیز میباشد.

روغن زیتون به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی که به لایه های زیرین پوست نفوذ میکند و سبب تکثیر سلولهای پوست و نرم شدن بافت آن میشود شناخته شده است از این روغن به عنوان یک روغن شیوکننده مؤثر برای تراشیدن موهای صورت و سایر نقاط بدن استفاده میشود استفاده از این روغن بلافاصله پس از مواجهه با اشعه UVB دارای اثرات محافظتی در برابر تشکیل سلولهای توموری و سرطان پوست میباشد.

از روغن زیتون در کدام محصولات پوست و مو استفاده میشود؟

از محصولات حاوی روغن زیتون مانند رژ لب های سالم و همچنین خانواده بالم لب ها برای نرم کردن و لطافت پوستهای خشک و پوسته پوسته شده خصوصا در فصل زمستان استفاده میشود.

این روغن سبب جلوگیری از ریزش مو شده و به حفظ سلامت ناخنها و رشد بهتر آنها کمک میکند.

زیتون یک درخت همیشه سبز بومی نواحی مدیترانه میباشد. بیشترین گیاهی است که در تمامی متون مذهبی به آن اشاره شده است.

بالم لب آرگان سیمازر

بالم لب های طبیعی سیمازر تهیه شده با روغن زیتون و آرگان ارگانیک

تمام رژ لب ها و بالم لب های سیمازر از ترکیبات کاملا سالم و طبیعی تشکیل شده اند و فاقد سرب، جیوه و بیس خطرناک میباشند.

بهترین آنتی اکسیدان پوست و مو در دنیاست

درخت زیتون به شکل منحصر بفردی غنی از ترکیبات – سکوئیر ودیودی (Secoiridoid) میباشد که جالب توجه ترین آنها میباشند.

همچنین Oleocein و Oleurpein. Ligustroside Uvaol و Oleanoic acid ها مانند Triterpenoid حاوی فلاوونوئیدها مانند Chrysoeriol Apigenin و گلیکوزیدهای (Luteolin) و همچنین استرولها و اسیدهای فنولیک مختلف می باشند. تمامی این موارد ذکر شده به چه معنا است؟ عصاره های بدست آمده از درخت زیتون با ترکیبات ضد پیری برای پوست و بدن در هم آمیخته اند.

حتی از عصاره برگ زیتون هم غافل نشوید

چنانچه از فهرست مواد شیمیایی گیاهی مفید ذکر شده انتظار می رود عصاره برگهای زیتون که حاوی میزان زیادی ماده مغذی گیاهی است دارای میزان ظرفیت بالای جذب رادیکالهای آزاد اکسیژن (ORAC) به دلیل پتانسیل آنتی اکسیدانی خود میباشد.

چنین تصور میشود که این مساله نه تنها مسؤول قابلیت این ماده در جارو نمودن رادیکالهای آزاد آسیب رسان به سلولهای پوستی میباشد بلکه فواید محافظت کننده در برابر UV نیز دارد که بررسی های بالینی نشان داده اند که عصاره برگ زیتون این توانایی ها را دارا می باشد.

همچنین نشان داده شده است که فلاوونوئیدها و Oleanolic acid موجود در عصاره برگ زیتون بازسازی بافتهای همبندی را تحریک نموده و بدین ترتیب نه تنها به بهبودی زخم ها کمک مینمایند بلکه شبکه کلاژن الاستین پوست را تقویت مینمایند که به نوبه خود صورت و گردن را سفت نموده و چین و چروک را صاف مینماید.

عصاره برگ زیتون، یک نگهدارنده طبیعی برای محصولات آرایشی و بهداشتی به شمار میرود

برخلاف بسیاری از عصاره های غنی از آنتی اکسیدان دیگری که در محصولات بهداشتی پوست و ضدپیری بکار برده میشوند عصاره برگ زیتون دارای مواد ضد میکروبی زیادی است که کمک مینمایند یک سیستم محافظ طبیعی برای محصولات ارگانیک تشکیل شود. همچنین بر علیه باکتریهای ایجاد کننده آکنه در پوست مقابله مینماید.

انواعی از عملکردهای ضد میکروبی به ترکیب Oleuropein در عصاره برگ زیتون نسبت داده شده است که بررسیهای بالینی ثابت کرده اند که علیه رشد و تولید سم استافیلوکوک اورئوس، باسیلوس سرئوس و پروپیونه باکتریوم آکنه مؤثر میباشد. خصوصیات ضدویروسی این ترکیب طبیعی نیز در آزمایشگاه و بر روی موجودات زنده گزارش شده است که این یک خصوصیت استثنایی در این عصاره میباشد.

نحوه مصرف روغن زیتون برای پوست صورت

توصیه میشود، شب ها قبل از خواب، پس از پاک کردن و شستشوی صورت، در حد چند قطره روغن زیتون صددرصد سالم را به کف دست خود بزنید و صورت را به آرامی و به سمت بیرون ماساژ دهید تا روغن جذب پوست شما شود. توجه داشته باشید که اگر روغن زیتون شما طبیعی نباشد، احتمال جوش زدن صورت را خواهید داشت.

نحوه مصرف برای پرپشت شدن مو

روز در میان، به پوست سر تمیز بزنید و دو تا سه ساعت، روی سر بماند، پس از آن، سر را بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید