در چند مقاله قبل میوه های ضد پیری را معرفی کردم حالا میرویم سراغ غذاهای مقابله کننده با چین و چروک که برای صبحانه ناهار شام یا عصرانه مصرف میشوند.

یک رژیم غذایی مقابله کننده با چین و چروک شامل موادی بیشتر از میوه ها، سبزیجات، آجیلها و دانه ها میباشد. بدون شک این موضوع را شنیده اید که چای سبز خواص ضد سرطانی دارد اما ممکن است این موضوع را ندانید که چای سبز حاوی مواد مغذی است که خاصیت مقابله با چین و چروک را دارند.

گوشت نیز بخش بسیار مهمی از سلامت پوست را تامین میکند. غذاهایی که ادامه ذکر میشوند به عنوان بخشی از رژیم غذایی مقابله در چین و چروک پوست استفاده کرد.

بهترین غذاهای ضد چروک پوست و جوان کننده

Chocolate شکلات

قبل از هر چیز بدانید که منظور از شکلات این شکلاتهای آماده بازار نیست. چرا که اینها بیشتر باعث چین و چروم و چاقی می شوند. منظور ما شکلات خالص و طبیعی است.

شکلات و غذاهای ضد چروک

شکلات از دانه های کاکائو به دست میآید که منبع فوق العاده ای از آنتی اکسیدانها میباشد. در واقع کاکائو آنتی اکسیدانهای بسیار بیشتری نسبت به چای سبز دارد. این آنتی اکسیدان ها کمک میکنند تا پوست رادیکالهای آزاد را پیش از آنکه به ساختار آن آسیب وارد نمایند خنثی کند.

هنگامی که دانه های کاکائو تبدیل به شکلات میشوند. مقدار زیادی از آنتی اکسیدانهای خود را از دست میدهند. این بدین معنا است که بهترین منبع این انتی اکسیدانها یک فنجان کاکائو با یک تکه شکلات تیره با تلخ میباشد. شکلاتهای شیری انتخاب مناسبی ،نیستند زیرا حاوی چربی اشباع شده افزوده شده میباشند که میتواند توانایی آنتی اکسیدانها را کاهش دهد یک فنجان کاکائوی داغ (۲۳۵ میلی لیتر) همراه با شیر بدون چربی بهترین گزینه است.

در سال ۲۰۰۲ در یک بررسی که در مجله «Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشر شد محققین دریافتند که یک فنجان ،کاکانو ۳ برابر بیشتر از یک فنجان چای سبز و ۵ برابر بیشتر از چای تیره آنتی اکسیدان دارد. از انجایی که شکلات با التهاب مقابله میکند در بهبودی و سلامت قلب نیز تاثیر دارد.

هنگامی که آسیب توسط رادیکالهای آزاد یک پاسخ التهابی را آغاز میکند نتیجه آن ایجاد قرمزی و تورم پوست میباشد. مصرف یک فنجان کاکائوی گرم برای عصرانه با یک تکه شکلات تیره پس از شام میتواند از پف آلود شدن چشمان در صبح روز بعد جلوگیری نماید.

مهم: افرادی که جوش پوستی و یا کبد چرب دارند باید در مصرف آن احتیاط کنند.

Green Tea چای سبز

چای سبز به عنوان یکی از معروف ترین نوشیدنی های جهان شناخته میشود. به عنوان یک اشامیدنی غنی از آنتی اکسیدان و ماده ضد پیری معروف است.

خواص چای سبز در جوان کنندگی پوست

عصاره های آن نیز کاربردهای مختلفی از جمله در مواد آرایشی و مکمل های غذایی دارند. چای سبز یکی از ۱۰ ماده برتر از نظر محتوای آنتی اکسیدانها محسوب می شود.

آنتی اکسیدانهای موجود در چای سبز از آسیب به کلاژن الانتين و سلولهای پوست بر اثر رادیکالهای آزاد پیشگیری می نمایند ماده ایی کالوسانگین کالات (EGCG) ترکیب فعال در چای سبز میباشد که مسؤول ویژگی آنتی اکسیدانی آن است. به نظر میرسد که از حرکت گلبولهای سفید به درون پوست پیشگیری کرده و پوست را از اسیب توسط محصولات حاصل از اکسیداسیون حفاظت میکنند EGCG یک ماده ضد التهابی قدرتمند است و از تظاهر یک زن کلیدی در پاسخ التهابی مسالمت به عمل می آورد.

تحقیقی در سال ۲۰۰۱ نشان داد که آنتی اکسیدانهای درون چای سبز از آسیب به پوست و DNA توسط نور خورشید (UVB) پیشگیری مینمایند ،همچنین تحقیقی در سال ۲۰۰۵ در مجله Journal of Dermatologic Surgery منتشر شد که در آن عنوان شده است افرادی که چای سبز یا مکمل های آنرا مصرف می کنند الاستيه پوستی بهتری دارند.

افزایش الاستيسيته پوست کمک میکند تا هنگام حرکت، پوست به وضعیت اولیه خود بازگردد و دچار چین و چروک نشود. همچنین مشخص شده که مصرف چای سبز میزان مرگ و میر را نیز کاهش میدهد و قدرت مغز انسان را در سنین پیری حفظ میکند.

در سال ۲۰۰۶ مقاله ای در مجله American Journal of Clinical Nutrition گزارش نمود افرادی که بیش از ۲ فنجان (۲۷۵) میلی لیتر چای سبز در روز مصرف مینمایند ۵۰ درصد کمتر در معرض خطر اختلالات شناختی میباشند در مقایسه با افرادی که کمتر از ۳ فنجان در هفته چای سبز مصرف میکردند.

یک نکته مهم: همانطور که تغذیه مهم است اگر محصولات پوستی که استفاده میکنید هم ترکیبات آنتی اکسیدانی داشته باشند این دو در کنار هم با قدرت چندبرابری از پوست شما مراقبت میکنند.

یک کرم فوق العاده قوی دارای خواص آنتی اکسیدان

کرم آبرسان آسارا دارای عصاره جوانه گندم، دارای اسیدهای چرب روغن نارگیل و بدون هیچگونه چربی میباشد که باعث میشود در تنفس طبیعی پوست شما اخلال ایجاد نشود. گفتنی است این محصول رضایت بسیار بالایی در بین مصرف کنندگان دارد.

برای مشاهده اطلاعات محصول و یا خرید روی عکس کلیلک کنید.

کرم گیاهی آبرسان آسارا

 

جوی دو سر Oats

در دهه ۱۹۸۰ میلادی به دلیل کشف ارتباط جو دوسر با کاهش خطر بیماری قلبی استفاده از آن رایج شد.

نقش جو دو سر در کاهش چین و چروک

جو دوسر منبع مناسبی از نظر فیبر غذایی ،منیزیم، فسفر و منگنز میباشد که تمامی آنها برای سلامتی هرچه بیشتر مورد نیاز میباشند و نیز مقابله کننده ای عالی در برابر چین و چروک هستند. یک فنجان (۸۰) (گرم) از جوی دو سر، ۴۱ نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به آهن را که نقش کلیدی در انتقال اکسیژن در بدن دارد فراهم مینماید.

احتمالاً یکی از بهترین دلایلی که میبایست جوی دو سر را در رژیم غذایی قرار داد، وجود اسید آمینه «تین» در آن است که برای تولید کراتین ضروری است.

کراتین پروتئینی در پوست است که همراه با کلاژن و الاستین کمک به استحکام و قوی نگه داشتن پوست می نماید. کراتین سبب عایق شدن خارجی ترین لایه پوست نسبت به آب میشود.

کراتین در ذخیره آنتی اکسیدانهای طبیعی در بدن از جمله گلوتاتیون، نقش دارد. آنتی اکسیدانهایی مانند گلوتاتیون از آسیب به پوست توسط رادیکالهای آزاد پیشگیری میکند بنابراین سیستئین با حمایت از ساختار پوست و افزایش تولید کراتین از ایجاد چین و چروک در پوست ممانعت به عمل میآورد.

جوی دوسر منبع غنى تيامين (نوعى ويتامين (ب) است که در تولید انرژی سلولی نقش دارد.

هر سلولی در بدن نیاز به ویتامینهای گروه ب دارد تا انرژی مورد نیاز برای حفظ رشد و ترمیم سلولی را فراهم نماید. سلولهای پوستی از جمله فعال ترین سلولهای بدن میباشند و بدون ویتامین ب کافی این روند فعالیت آنها رو به کاهش میرود. روند آهسته تولید سلولهای پوستی، با علایم پیری از جمله چین و چروک همراه است.

Tuna ماهی تن

ماهی یک آنتی اکسیدان بسیار عالی است

ماهی تن به دلیل فوایدی که برای مغز دارد معروف است. ماهیهای آب سرد مانند سالمون و ماهی تن منابع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که برای زیبایی پوست ضروری میباشند. همچنین توانایی مقابله با بیماریهای قلبی، سرطان و ارتریت را داشته عملکرد مغز و ظاهر پوست را بهبود میبخشد.

ماهی تن حاوی اسیدهای چرب امگا ۳- موسوم به دو کوزاهگزانوئیک اسید (DHA) و ایکوزاپنتانولیک اسید (EPA) میباشد DHA به افزایش دادن انرژی فکری و فعالیت مغزی معروف است.

EPA یکی از بهترین مواد غذایی ضدالتهابی میباشد و بویژه در حفاظت عليه التهاب ناشی از آسیب مواد شیمیایی یا نور خورشید مؤثر است.

پیشنهاد مطالعه:

کدام میوه ها دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان هستند؟

آنتی اکسیدان های مناسب، در محصولات پوست و مو را بشناسید

این التهاب سبب میشود تا ساختار پوست قدرت و سفتی خود را از دست بدهد و دچار چین و چروک گردد. همچنین دانشمندان موفق به شناسایی ترکیبات چربی EPA در بدن انسان تحت عنوان Resolvin ها شده اند که در مطالعه بر روی حیوانات ثابت شده است که با مهار تولید و حرکت مواد پیام رسان التهابی سبب کاهش التهاب میشوند.

ماهی تن از مواد مغذی تشکیل شده است که سلامت پوست را حفظ مینمایند. این ماهی غنی از سلنیوم نیاسین و ویتامین ب۶ است که همگی آنها برای متابولیسم مناسب سلولی ضروری هستند سلولهای پوستی در حال تقسیم سریع میباشند و به همین دلیل به این مواد مغذی نیاز مبرم دارند در صورت عدم تجدید مناسب سلولی پوست نمیتواند ثبات و استحکام خود را حفظ نماید و دچار چین و چروک میشود.

اگر ماهی تن تازه در دسترس نیست میتوان از تن ماهی استفاده نمود نوعی از ماهی تن انتخاب شود که درون آب بسته بندی شده ،است زیرا ماهی تن بسته بندی شده با روغن دارای اسیدهای چرب امگا ۶ میباشد عدم تعادل بین اسیدهای چرب امگا ۶ و امگا-۳- منجر به ایجاد بیماریهایی مانند بیماری قلبی، کانسرها، آسم، آرتریت و افسردگی میشود.

در کنار استفاده از غذا، سعی کنید از روتین پوستی دارای آنتی اکسیدان حتما بهره بگیرید تا نتایج بیشتر و بهتری بگیرید.

کرم آبرسان آسارا با عصاره جوانه گندم رطوبت رسان قوی و جوان کننده پوست

این پست دارای 2 دیدگاه است

دیدگاهتان را بنویسید