موثرترین ماسک های ضد چروک و لیفت کننده طبق آخرین تحقیقات

Anti-wrinkle masks

ماسکهای پوست میتوانند با تأثیر بر اپیدرم چروک های ریز را بهبود دهند. این عمل را از طریق اسیدهای میوه و نیز اثر آنتی اکسیدانها بر روی پوست انجام میدهند. البته باید توجه داشت که تأثیر این مواد مختصر است و بیشتر حالت پیشگیری دارد. بهترین روش برای کاهش چروک ها، اصلاح تغذیه، کاهش استرس، ورزش، ماساژ پوست و جایگزینی فیبرهای کلاژن و الاستین پوست است.

اسیدهای میوه در کاهش چین و چروک پوست موثرند

اسیدهای میوه را همانگونه که از نام آن پیداست می توان در میوه های مختلف یافت و از اثر آنها بر روی پوست بهره مند شد. آنتی اکسیدان های مؤثر بر چروک های پوست میتواند آنتی اکسیدانهای موجود در عصاره های گیاهی یا آنتی اکسیدانهای موجود در ویتامین ها باشد.

سویا با دارا بودن آنتی اکسیدان فلاوونوئید و استروژن میتواند سبب بهبود قوام پوست شود.

کورکومین موجود در زردچوبه و نیز تمام قسمتهای چای سبز با دارا بودن آنتی اکسیدانهای پلی فنل از قوی ترین آنتی اکسیدانها و بسیار مؤثر در درمان چروک های پوست میباشند.

همین طور خواص ضد چروک موجود در انتی اکسیدانهای رزماری و انار و انگور در درمان چروکهای پوست بسیار مؤثرند.

ویتامین های ضد چروک و جوان کننده پوست

در بین ویتامین ها، ویتامین ث و او نیز ویتامین های ای و گروه ب مثل نیاسین، اثرات ضد چروکی اثبات شده بر روی پوست دارند.

ترکیبات ذکر شده را در مخلوط ها و ماسکهای زیر به عنوان ضد چروک میتوان یافت:

آموزش ساخت ماسک های طبیعی جوان کننده

1- نصف قاشق رازیانه را داخل آب جوش ریخته و با بخار آن پوست را بخور دهید. همان طور که ذکر شد آنتی اکسیدانهای رازیانه خواص ضد چروک دارند.

2- شبها بر روی پوست آب هویج بمالید و صبح بشویید. هویج سرشار از ویتامین آ است که خواص لایه برداری و آنتی اکسیدانی دارد.

3- سیب زمینی خام را رنده کرده و با لعاب اسفرزه مخلوط کنید و ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس بشویید. این مخلوط نیز حاوی ویتامین آ است.

4- سیب زمینی پخته را با شیر مخلوط کرده و نرم بکوبید و برای ۱۵ دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس با آب بشویید.

5- انگور له شده را با روغن زیتون بجوشانید و سپس صاف کرده و پس از سرد شدن، بر روی پوست قرار دهید. این محلول غنی از آنتی اکسیدان میباشد.

6- قرار دادن مخلوط ترب کوبیده و عسل به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت نیز در کاهش چین و چروک مؤثر است.

7- میتوان پوست یک خیار بزرگ یا فلفل دلمه ای بزرگ بدون تخم را به مدت یک ساعت بر روی پوست قرار داده سپس پوست را شسته و از کرم یا لوسیون مرطوب کننده استفاده کرد. پیشنهاد میکنیم از کرم آبرسان آسارا استفاده کنید زیرا حاوی آنتی اکسیدان های فراوان است، چربی سنگین ندارد و از عصاره جوانه گندم در آن استفاده میشود و بسیار زودجذب است. این ترکیب غنی از ویتامینها و آنتی اکسیدانها و اسیدهای میوه است.

8- یک روش دیگر برای کاهش چین و چروک پوست این است که آب توت فرنگی را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست قرار دهید سپس پوست را شسته و با گلاب مرطوب کنید.

ماسک لیفتینگ و تغذیه صورت

  • 20 تا 30 گرم گل‌سرخ تازه یا خشک شده را دم کنید، به این دم‌کرده جو پرک آسیاب شده اضافه کرده و به آن کمی موم عسل (10 گرم معادل یک قاشق چای خوری) و کمی پودر جینسینگ (یک گرم) یا زعفران اضافه کنید.
  • خمیر حاصل را به صورت ماسک روی پوست صورت بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید
  • علاوه بر تغذیه پوست، خاصیت لیفتینگ (بالا کشیدن و جمع شدن پوست) را دارد.

غذاهایی که باعث تیرگی پوست میشوند را بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید