ماساژ پوست سر قطعا به رشد موها کمک میکند، اما باید چند نکته را قبل از ماساژ بدانید که با دست خودتان موهایتان را از بین نبرید و نتیجه بگیرید!

نکات مهم در ماساژ پوست سر

1- بدون روغن و خشک، سرتون رو ماساژ ندید.

2- ماساژ باید با ملایمت و با سر انگشت انجام بشه.

3- با ناخن بهیچوجه این کارو انجام ندید، چون هم باعث ریزش مو میشه و هم چربی موهاتون رو افزایش میده.

4- یکی از راحت ترین وسیله ها برای انجام این کار، ماساژورهای دستی فلزی  هست. هم باعث آرامش اعصاب میشه و همم به خوبی جریان خون رو در زیر پوست سر افزایش میده.

ماساژور سر موثر در افزایش گردش خون و کنترل ریزش مو

5- قبل از ماساژ از سر رو با روغن های تقویت کننده مو که قبلا لیستش رو براتون گذاشتم. کمی چرب کنید. هم ماساژ درستی خواهید داشت و هم از خواص تقویت کنندگی عالی این روغن ها برای پوست و موهاتون استفاده خواهید کرد.

6- سعی کنید بعد از ماساژ سرتون رو با شامپوهایی که ph تنظیم شده دارن بشورید و چه بهتر که از عصاره گیاه هم داخلشون استفاده شده باشه مثل کتیرا، بابونه، سدر، رزماری و …

پیشنهاد من شامپوهای گیاهی آسارا هست، بیشتر از 15 سال هست که تولید میشه و به هر کس پیشنهاد کردم نتیجه خیلی خوبی ازش دیده.

برای مشاهده توضیحات محصول و خرید روی عکس کلیک کنید

شامپوی گیاهی آسارا برای جلوگیری از ریزش مو مخصوص موهای معمولی

قبل از ادامه صحبت یک نکته رو بهتون بگم

اگر ریزش مو دارید و از دست مقالات و صحبت های تکراری خسته شدید یکبار برای همیشه صحبت های من درباره درمان ریزش مو در دو ماه رو مطالعه کنید. بعد از این صحبت ها کامل میتونید بفهمید که چه غذایی براتون مناسبه، چه عواملی باعث ریزش هستند و برای درمانش باید چیکار کنید! چی ازین بهتر؟!

حالا بریم سراغ ادامه صحبت درباره ماساژ پوست سر

این ماساژ چه کاربردهایی دارد؟

1. تحریک پوست سر: ماساژ پوست سر می‌تواند پوست سر را تحریک کند و به تدریج جریان خون در منطقه را افزایش دهد. این تحریک می‌تواند باعث افزایش تغذیه موها شده و بهبود رشد مو آنها کمک کند.

2. استرس و روانشناسی: استرس و فشار روانی می‌توانند عواملی باشند که رشد موها را تحت تأثیر قرار دهند. ماساژ پوست سر به عنوان یک روش آرامش‌بخش در مقابل استرس و اضطراب عمل میکند و این موضوع می‌تواند بهبود رشد موها را تسهیل کند.

3. تنظیم ترشحات چربی: ماساژ پوست سر می‌تواند به تنظیم ترشحات چربی در پوست سر کمک کند. افزایش چربی موی سر ممکن است روند رشد موها را کاهش دهد. و برعکس تنظیم ترشحات چربی، می‌تواند به موها کمک کند تا سالم‌تر رشد کنند.

پیشنهاد مطالعه: اسکراب کف سر، روش عالی برای رفع چربی زیاد پوست

مهم: تأثیر ماساژ پوست سر بر رشد موها به عوامل دیگری مانند ژنتیک، سلامت عمومی، تغذیه، و مراقبت‌های مو و پوست سر وابسته است.

همچنین، هر فرد ممکن است به طور متفاوت به ماساژ پوست سر واکنش نشان دهد.

اگر هدف شما رشد موها است، ماساژ پوست سر به تنهایی ممکن است تأثیر مستقیم و قابل مشاهده‌ای بر رشد موها نداشته باشد. اما با رعایت نکاتی که در مقاله درمان ریزش مو گفتم، رفع استرس، بهبود جریان خون در پوست سر و تقویت عضلات پوست سر، شرایط عالی برای رشد و سلامت موها ایجاد می‌شود.

مراقبت‌هایی مانند استفاده از شامپو و محصولات مراقبتی مناسب برای نوع موی خود، تغذیه سالم و متنوع، استفاده از محصولات حفاظتی در برابر حرارت و آسیب‌های مکانیکی، و اجتناب از استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی جزو ضروریات هستند.

دیدگاهتان را بنویسید