نکات مهم برای مراقبت از رنگ مو قبل و بعد از استخر

بهترین روش مراقبت از مو و معرفی چند شامپو برای بعد از استخر

مراقبت از رنگ مو در استخر

استخرها یکی از مکان‌های محبوب برای تفریح و ورزش هستند، اما استفاده از آب استخر ممکن است بر رنگ موهای با رنگ‌های شیمیایی تأثیر منفی داشته باشد. در این مقاله، به بررسی راه‌های مراقبت از رنگ مو در استخر خواهیم پرداخت و نکاتی را برای حفظ رنگ مو در معرض آب استخر معرفی خواهیم کرد.

تأثیر کلر بر رنگ مو

کلر موجود در آب استخر می‌تواند به رنگ موها آسیب برساند و آنها را از بین ببرد و یا آن را کمرنگ کند. این امر بیشتر برای رنگ‌های روشن و بلوند شبیه به طلایی و رنگ‌های سرخ است که به دلیل حساسیت بیشتر، ریسک بالاتری دارند.

عوارض استفاده از آب استخر بر رنگ مو

عوارض استفاده از آب استخر بر رنگ مو می‌تواند شامل تغییر رنگ، کمرنگ شدن و حتی لکه‌های نامنظم در موها باشد. همچنین، رطوبت بالا و شستشوی مکرر موها با آب استخر ممکن است باعث خشکی و آسیب به ساختار مو شود.

راه‌های مراقبت

قبل از ورود به استخر

1. استفاده از کرم یا روغن محافظ مو: قبل از ورود به استخر، کرم یا روغن های محافظ مو مانند روغن زیتون، آرگان و نارگیل به موهای خود بزنید. این عمل باعث ایجاد یک لایه محافظ بر روی موها می‌شود و از تاثیر کلر بر رنگ مو جلوگیری می‌کند. در روغن زیتون، مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین A و ویتامین E وجود دارد که از کراتین و پروتئین های مو به خوبی مراقبت می کند. همچنین روغن آرگان خاصیت نرم کنندگی و براق کنندگی دارد و می تواند ریشه موها را به خوبی تقویت کند.

2. استفاده از کاپ مو یا همان کلاه مخصوص شنا: در صورتی که نمی‌خواهید موهایتان به آب استخر برخورد کند، می‌توانید از کاپ مو استفاده کنید تا از تماس مستقیم آب با موها جلوگیری کنید.

3. قبل از ورود به استخر حتما دوش بگیرید: تا موهایتان خیس شود و رطوبت مورد نیاز مو تامین شود. همین مورد کوچک باعث میشود تا کلر و نمک و سایر مواد افزودنی داخل آب به موهایتان نفوذ نکند.

بعد از خروج از استخر

1. شستشوی مو با آب شیرین: بلافاصله پس از خروج از استخر، موهایتان را با آب شیرین بشویید. این کار به کاهش تماس موها با کلر و سایر مواد شیمیایی موجود در آب استخر کمک می‌کند.

2. استفاده از شامپو و محصولات مراقبتی: اگر مدت زیادی از رنگ کردن موهایتان گذشته بستگی به نوع مویی که دارید میتوانید از شامپوهای ضد ریزش آسارا که در سه لاین چرب و خشک و معمولی عرضه میشوند استفاده کنید. این محصولات از عصاره سدر، حنا، بابونه، کتیرا و رزماری بهره گرفته اند. برای کنترل ریزش و مراقبت از ساختمان مو بسیار موثر عمل میکنند.

برای مشاهده و خرید روی محصول بزنید

شامپوی گیاهی آسارا برای جلوگیری از ریزش مو مخصوص موهای معمولی

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای چرب و نرم و نازک

من موهایم را تازه رنگ کرده ام. از چه محصولی استفاده کنم؟

اگر به تازگی موهای خود را رنگ کرده اید و هنوز موهایتان نیاز به مراقبت دارد توصیه میکنیم فعلا به استخر نروید. اما اگر علاقه زیادی به استخر دارید از شامپو مخصوص موهای رنگ شده آسارا استفاده کنید.

در این شامپو از قدرت پوست انار و گردو  و ویتامین B کمک گرفته شده و باعث مراقبت از رنگ موی شما و ترمیم ساختمان آن می شود.

بعد از یک شنای دلپذیر و آب بازی، شستشوی موهای شما با این شامپو موهای شما کاملا نرم و ابریشمی خواهد شد و نیاز به مصرف نرم کننده ندارید.

شامپو بدون سولفات آسارا مخصوص موهای رنگ شده

استفاده از شامپو برای موهای رنگ شده می‌تواند به حفظ و استحکام رنگ مو کمک کند. این شامپو معمولاً شامل مواد مغذی و محافظت‌کننده برای موها بوده و در حفظ رنگ مو موثر هستند.

در کل، حفظ رنگ موهای رنگی پس از استخر نیازمند مراقبت و توجه ویژه است. با رعایت راهکارهای گفته شده و استفاده از محصولات مراقبتی مناسب، می‌توانید رنگ موهایتان را برای مدت طولانی حفظ کنید. همچنین، بهتر است با آرایشگر یا آرایش‌شناس خود مشاوره کنید تا راهنمایی‌های دقیقتری در خصوص مراقبت از رنگ موهایتان در استخر دریافت کنید.

نکته مهم برای مراقبت از مو بعد از استخر:

ذات استخر و کلر باعث خشک شدن مو میشود. بنابراین بعد از استخر بهیچ عنوان از اتوی مو استفاده نکنید.

به فاصله نیم ساعت بعد از استخر یک لیوان شربت خاکشیر با تخم شربتی زیاد میل کنید. این کار باعث حفظ رطوبت در بدن و مو می شود.

پیشنهاد مطالعه:

بهترین روغن های درمانی و مراقبتی برای مو

چطور بوی عرق را ازبین ببریم؟

دیدگاهتان را بنویسید