کراتینه مو خانگی با ترکیبات سالم و تقویت کننده طبیعی

کراتینه مو خانگی جزو مفیدترین روش های تقویت کننده، برای هر نوع مویی محسوب می شود. ما می دانیم که شما به سلامت موهای خود بسیار اهمیت می دهید! چون این مقاله را برای خواندن انتخاب کرده اید! احتمالا شما هم می خواهید هرچه سریع تر با روش های طبیعی کراتینۀ موها آشنا شوید.

کراتین، پروتئینِ خارق العاده ای است که به تقویت تارهای موی شما کمک می کند و نمی گذارد موهای شما بشکنند یا آسیب ببینند؛ باعث افزایش رشد، درخشندگی و نرمی موهای تان می شود. چه خوب!

چرا نباید از کراتینه عادی استفاده کنیم؟

نکتۀ مهم این است که سشوار کشیدن مداوم مو، استفاده از محصولات شیمیایی و این جور موارد، باعث آسیبِ بیشتر موهای شما می شود! چرا؟ چون موارد مذکور باعث از دست رفتن پروتئین و کراتین می شود. در نتیجه، موهای تان براقی و درخشندگی طبیعی اش را از دست می دهد و آسیب می بیند. از طرف دیگر، با به کارگیری روش های طبیعی کراتینۀ موها، این مساله هم حل می شود.

همان طور که دیده و شنیده اید، امروزه در سالن های آرایشی و آرایشگاه ها با کراتینه کردن موها، این پروتئین اساسی و مهم در تارهای مو جا خوش می کند و باعث تقویت و استحکام موها، نرمی و لطافت، و درخشندگی شان می شود و رشد آن ها را افزایش می دهد. قبلا در مقاله همه چیز درباره کراتینه کردن مو پروسه این کار را کاملا توضیح داده ایم.

از آن جایی که هزینۀ کراتینه کردن مو در آرایشگاه ها بالا است، و چه بسا، برای شما مقدور نباشد که چنین هزینه ای را برای سلامت موهای خود پرداخت کنید، بهترین گزینه، استفاده از روش های کراتینۀ طبیعی موها در خانه است. بنابراین، ما در این مقاله به شما راهکارهای لازم را ارایه می دهیم. اما قبل از آن، بهتر است به نحوۀ کراتینه کردن موها، توجه کنید.

نحوه انجام کراتینه مو خانگی

*ابتدا موهای تان را با شامپوی مناسب موهای خود بشویید (پیشنهاد میکنم از شامپوهای طبیعی مانند شامپوهای گیاهی آسارا استفاده کنید).

شامپو گیاهی تقویت کننده مو آسارا

*با حوله ای نرم و لطیف، به آرامی آب موهای خود را بگیرید ولی کاملا آن را خشک نکنید.

*موها را شانه بزنید و تارها را از هم جدا کنید.

*یکی از ماسک های کراتینه را که در ادامۀ این مقاله معرفی می شوند، به موهای خود بمالید (از سمت ریشه به سمت نوک موها)

*30 دقیقه صبر کنید و سپس، موهای خود را با آب ولرم و شامپوی مناسب موهای خود، بشویید.

نتیجۀ حاصل از این روش های طبیعی کراتینۀ موها، شما را شگفت زده خواهد کرد! با استفاده از روش های مذکور در خانه، به نتیجه ای برابر با کراتینه کردن موها در آرایشگاه دست پیدا می کنید. تنها تفاوت موجود، هزینۀ کم و عدم استفاده از مواد شیمیایی است!

و اما رسیدیم به قسمتِ خوشایندِ کار! پس بدون معطلی برویم سراغ روش های طبیعی کراتینۀ موها.

کراتینه مو با برنج، آلوئه ورا و روغن کتان

نیم فنجان برنج پخته و له شده را با نصف آلو ورای له شده و یک قاشق غذاخوری روغن کتان، خوب مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را به پوست سر، ریشه و ساقۀ موهای خود بمالید. 30 تا 40 دقیقه صبر کنید و سپس، موهای خود را با آب ولرم و شامپوی مناسب بشویید.

با این روش، مواد مغذی، پروتئین، فیبر، ویتامین ها مخصوصا ویتامین ای و ب- اسیدهای چرب، امگا3، کربوهیدرات ها و آمینو اسیدها را به موهای تان هدیه می دهید.

کراتینه مو با آلو ورا، عسل و روغن زیتون

یک قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را با همین مقدار عسل و روغن زیتون مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را به ریشه و ساقۀ موهای خود بمالید. بعد از 30 دقیقه تا یک ساعت، موهای خود را با آب ولرم و شامپوی مناسب موهای تان بشویید. باورتان نمی شود با چه نتیجۀ شگفت انگیزی روبرو خواهید شد!

کراتینه با روغن ماکادمیا

یک بار از روغن ماکادمیا به عنوان ماسک برای موهای خود استفاده کنید و معجزه را به چشم ببینید! تاثیر یک بار مصرف آن، با استفادۀ مداومش، چندین برابر می شود! یکی از روش های طبیعی کراتینۀ طبیعی موها، استفاده از این روغن است که به رشد موها کمک می کند؛ باعث درخشندگی و استحکام آن ها می شود و سلامت موها را تضمین می کند.

روغن ماکادمیا را روی پوست سر و موهای خیس بمالید. موها و پوست سرتان را ماساژ دهید. 30 دقیقه صبر کنید و سپس آن ها را با آب ولرم و شامپوی مناسب موهای تان بشویید. از نتیجه چیزی نگوییم بهتر است!

توی این ویدئو درباره خواص روغن ماکادمیا برای کراتینه طبیعی مو صحبت کردم:

 

پیشنهاد مطالعه: بهترین محصولات ترمیم کننده مو و ضدموخوره

زردۀ تخم مرغ، عسل و روغن بادام

یک عدد زردۀ تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن بادام، خوب مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را به موهای خود بمالید. بعد از 30 دقیقه موهای خود را با آب ولرم و شامپوی مناسب موهای تان بشویید. با استفاده از این ماسک، رطوبت، درخشندگی، لطافت و استحکام را به موهای خود هدیه می دهید زیرا موادِ این کراتینه، سرشار از ویتامین، اسیدهای آمینه، پروتئین، مواد معدنی و مغذی هستند.

تخم مرغ، ماست و خامه

یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری ماست، مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را به پوست سر و موهای خود بمالید. بعد از 30 تا 40 دقیقه موهای تان را با آب ولرم و شامپوی موهای خود بشویید. این ماسکِ فوق العاده برای کراتینه مو خانگی، موهای شما را سرشار از پروتئین می کند!

ماسک موز، آووکادو و روغن گل سرخ

یک عدد موز را با یک عدد آووکادو و یک قاشق چایخوری، روغن گل سرخ، خوب مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را که سرشار از پروتئین و ویتامین مخصوصا ویتامین ای و سی است، به موهای تان بمالید. بعد از 30 تا 40 دقیقه، موهای خود را با آب ولرم و شامپوی مناسب، بشویید و از مشاهدۀ نتیجه، شاد شوید!

ماست، عسل، شیر نارگیل و پودر گل بامیه

یک قاشق غذاخوری ماست را با همین میزان عسل و پودر گل بامیه و دو قاشق غذاخوری شیر نارگیل مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را که سرشار از اسیدهای آمینه و پروتئین است، به موهای خود بمالید. 40 دقیقه صبر کنید و سپس، موهای تان را با آب ولرم و شامپوی مناسب، بشویید. با این ماسک، استحکام، لطافت و درخشندگی و رشدِ بیشتر را به موهای تان هدیه دهید.

همین الان دست به کار شوید و هفته ای یک بار از روش های کراتینه مو خانگی که به شما معرفی کردیم، استفاده کنید. کراتینۀ موها با مواد طبیعی و شست و شوی موها با شامپوهای طبیعی مانند شامپو بدون سولفات آسارا شگفتی آفرین است. خودتان این شگفتی را تجربه کنید!

بیشتر بخوانید: مهمترین عوامل ضد ریزش مو و درمان آن!

چرا بعد از مصرف نرم کننده دوباره موها خشک میشود؟

روش ساخت انواع رنگ موی طبیعی در منزل

دیدگاهتان را بنویسید