شاید باورتان نشود اما ریزش مژه با سرمه طبیعی از بین میرود

رفع ریزش مژه با سرمه

ریزش مژه به موارد زیادی مربوط است که در ادامه، کامل برایتان توضیح میدهم اما بسیاری از افرادی که با ریزش مژه درگیر بوده اند با استفاده از یک سرمه طبیعی طی مدت سه ماه توانسته اند با آن مقابله کنند و شاهد رشد مجدد مژه های طبیعی باشند.

برای درمان خانگی ریزش مژه دو روش پیش روی شماست:

1- میتوانید خودتان در خانه و با استفاده از بادام، فندق، پسته و یا گردو سرمه درست کنید.

2- از یک سرمه طبیعی استفاده کنید.

روش دوم راحت و بی دردسر است. پیشنهاد ما استفاده از سرمه اصل آسارا میباشد. این محصول همانطور که از نامش پیداست از مغز گردو، پسته، بادام، فندق و گردوی درجه یک تهیه شده و به هیچ عنوان ناخالصی و در آن وجود ندارد. بنابراین با خیال راحت میتوانید از آن استفاده کنید.

این سرمه در حال حاضر، تنها سرمه صادراتی و لاکچری ایران است که نظر مشتریان زیادی از کشورهای مختلف را به خود جلب کرده است.

با استفاده از این محصول با یک تیر چند نشان میزنید: هم ابرو و مژه های زیبایی خواهید داشت و هم چشمان خود را تقویت میکنید.

برای مطالعه توضیحات بیشتر، روی عکس محصول بزنید:

خرید سرمه چهار مغز طبیعی با مغز بادام، گردو، پسته و فندق

یک مورد سوم هم وجود دارد که مهم است آنها را بدانیدو ابتدا علت ریزش مژه را بدانید و دوم اینکه با مصرف یک سری غذاها به تقویت آنها کمک کنید. تمام این موارد را در ادامه برایتان توضیح خواهم داد.

چرا مژه ها میریزند؟

  • نامهربان بودن با مژه ها و عامل زمان باعث آسیب به مژه ها شده به طوری که فرد مژه های بلند و ضخیم زمان بچگی را از دست میدهد که این موضوع تا حدی طبیعی است و نباید انتظار مژه های پروانه ای در سنین بزرگسالی را داشت مگر اینکه اقدامات مراقبتی و تقویتی به صورت روزانه و مرتب انجام شود.
  • تغذیه نامتناسب، استرس، مشکلات تیروئید، عفونت و التهاب پلک (بلفاریت) و شیمی درمانی بر مژه ها اثرات بدی دارند.
  • مالیدن و دست کاری مرتب پلکها، خوابیدن با آرایش چشم، سفت شدن ریمل، موجب شکستگی مژه میشود. همچنین استفاده از ریمل مقاوم در برابر شست و شو همگی موجب آسیب و ریزش مژه ها میشوند.

آیا میتوانم از ریمل طبیعی درست کنم که عوارض نداشته باشد؟

خبر خوبی برایتان دارم! در جواب باید بگویم بله. شما به راحتی میتوانید در منزل و طی ده دقیقه یک ریمل بسیار مشکی و یکدست آن هم با ماندگاری بالا درست کنید. چطور؟ مقاله ساخت ریمل طبیعی را مطالعه کنید همه چیز را کامل برایتان توضیح داده ام.

توجه داشته باشید که ریشه مژه بسیار حساس و ظریف بوده و دست کاریهای روزمره فرد میتواند به آسانی باعث شکستگی و تخریب آن گردد.

در صورت تکرار دستکاری مژه و تکرار آسیب به ریشه مژه، سلولهای موجود در ریشه، از تولید مژه جدید خودداری میکنند و در صورت تشکیل مژه موی به وجود آمده، نازکتر کوتاهتر و شکننده تر خواهد بود.

روش برداشتن آرایش مژه به خصوص ریملهای ضد شست وشو با آب مشکل ساز است. در این میان ریملهایی که ماندگاری بالایی دارند و برداشتن آنها سخت تر است آسیب بیشتری به مژه وارد میکنند.

ریزش چند مژه در طول روز طبیعی است؟

طبق نظر کارشناسان ریزش حدودا پنج مژه در روز عادی است.

کمبود کدام ویتامین ها باعث ریزش مژه می شود؟

پروتئین

پروتئین اسیدهای آمینه‌ای را فراهم می‌کند که پیش نیاز تولید کراتین است و کراتین هم به سالم‌ماندن و تقویت مژه ها کمک کند.

بیوتین

بیوتین از تولید کراتین پشتیبانی می‌کند و مانع از ریزش مژه می‌شود. این ماده در بسیاری از خوراکی‌ها از جمله آجیل، گل کلم، کلم بروکلی، کلم پیچ، پیاز، پیازچه و غلات کامل وجود دارد.

ویتامین آ و ث

این ویتامین‌ها به تولید سلول‌های جدید کمک کرده و باعث طراوت و شادابی پوست و مو می‌شوند. این دو نوع ویتامین در میوه‌ها و سبزیجات زرد و نارنجی، انواع توت و آووکادو وجود دارد.

نیاسین

نیاسین (ویتامین B-3) به بهبود جریان خون در فولیکول‌های مو کمک می‌کند و باعث رشد مو و مژه می‌شود. این ماده در مرغ، ماهی، گوشت گوسفند، بوقلمون، بادام زمینی، نخود سبز و آووکادو پیدا می‌شود.

آهن

رژیم غذایی فاقد آهن ممکن است باعث شود بسیاری از مژه ها همزمان در مرحله میانی یا مرحله استراحت از رشد خود باقی بمانند و مژه جدیدی تولید نشود. خوردن غذاهای غنی از آهن طبیعی می‌تواند از این امر جلوگیری کند. این مواد شامل سبزیجات تیره مانند اسفناج، میوه خشک‌شده، مرغ، غذاهای دریایی، لوبیا، غلات غنی‌شده با آهن و غیره هستند.

ویتامینهای B و C و A برای سلامت چشم و مژه بسیار ضروری هستند. با مصرف ،شیر ،کره روغن ،ماهی، سبزیهای سبز و میوه های تازه چشمهای زیبا و سالم داشته باشید.

روغن های تقویت کننده مژه کدامند؟

مقداری روغن کرچک را با دستان خود به آرامی بر روی مژه های خود بمالید روغن کرچک از شکسته شدن مژه ها جلوگیری کرده و باعث رشد مژه های جدید میشود. بهتر است این کار را قبل از خوابیدن انجام دهید.

ماساژ مژه ها با روغن زیتون، روغن بادام یا روغن نارگیل باعث رشد مو و درخشش مژه ها میشود. البته توجه داشته باشید روغن زیتون طبیعی کمی باعث سوزش چشم میشود که عادی است.

چشمان خود را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید زیرا نور خورشید به چشمها آسیب میرساند سعی کنید از عینک های آفتابی مناسب برای قدم زدن در آفتاب استفاده نمایید

نکاتی برای مراقبت از مژه ها

  1. شست و شوی چشم و مژه ها روزانه با آب تازه و سرد باعث جوان شدن و تازه شدن نیروی چشمان شما میشود.
  2. چشمان خود را با دست نمالید زیرا این کار به چشمان شما آسیب می رساند. برای محافظت از چشم از محصولات مراقبتی طبیعی و گیاهی استفاده کنید به یاد داشته باشید قبل از خوابیدن آرایش چشم خود را حتماً پاک نمایید زیرا ماندن آرایش در طول شبانه روز به چشمان صدمه میزند
  3. برای پاک کردن مژه ها هرگز آنها را به زور نکشید.
  4. اگر از فر مژه استفاده میکنید هرگز این کار را با کشیدن پلکها انجام ندهید
  5. ریمل خود را هر سه تا شش ماه عوض کنید زیرا پس از این زمان احتمال آلودگی میکروبی آن میرود اگر دچار قرمزی چشم و یا هر مشکل دیگر در چشم خود شده اید باید هر وسیله ای که در مجاورت چشمهایتان بوده است را استریلیزه کرده و یا تعویض نمایید تا احتمال عفونت بیشتر چشمها و لذا آسیب بیشتر به مژه ها از بین برود.
  6. از وسیله ای نرم و ظریف برای برداشتن آرایش مژه استفاده کنید.
  7. اگر مایل هستید که اضافه ریمل مژه را بردارید. این کار را زمانی انجام دهید که ریمل هنوز خیس بوده و به سادگی برس از لابه لای آن رد میشود.

پیشنهاد مطالعه: غذاهایی که باعث تقویت بینایی میشوند

دیدگاهتان را بنویسید