به جای درمان موخوره با شمع، از این روش استفاده کن!

Treating frizz with candles

درمان موخوره با شمع یا همان ولاتراپیا (velaterapia) یک روش عجیب است که اولین بار توسط سوپر مدل برزیلی به نام الساندرا آمبروسیو مطرح شد.

قبل از ادامه، بهتر است بدانید ما برای اولین بار خلاصه روش های درمان موخوره در 110 خانم ایرانی را جمع آوری کردیم آن هم به صورت کاملا رایگان! مطمئنا چنین تجربیاتی صددرصد به درمان همیشگی موخوره های شما کمک خواهد کرد. برای مطالعه این تجربیات، مقاله درمان صددرصد موخوره را مطالعه کنید.

خب بریم سراغ ادامه موضوع درمان موخوره با شمع

این مدل برزیلی قسمتی از موهایش که موخوره شده بود را به دور هم چرخاند و بعد از آن به وسیاه یک شمع قسمت های موخوره شده را سوزاند.

او ادعا کرد که این روش باعث می شود انتهای موها مهر و موم شود و مجدد مبتلا به موخوره نشوند.

خیلی از افراد این کار را انجام میدهند اما متخصصین پوست و مو میگویند این روش باعث آسیب شدید به ساقه مو مخصوصا قسمت های سالم مو میشود و فولیکول مو را از بین خواهد برد.

آیا موخوره گیری با شمع موثر است؟

در این شیوه صرفا موخوره ها از بین میروند اما باعث پیشگیری از ایجاد مجدد موخوره نمیشود.

سوزاندن مو ممکن است برای رفع موخوره بدون کوتاهی مو از بین ببرند، جذاب باشد اما یک روش موقت است و برای یک مقطع حدودا یک ماهه موثر است.

عوارض جانی

این روش ممکن است منجر به سوختن بقیه موها شود بنابراین Velaterapia حتما باید توسط یک شخص حرغه ای انجام شود. هرگز نباید در خانه آن را امتحان کنید. خطر سوختگی در این روش، بیشتر از مزیت خلاص شدن از شر موخوره است!

آسیب رسیدن به قسمت های سالم مو
سوختن بقیه موها
احتمال سوختن پوست سر
امکان به وجود آمدن موخوره بیشتر در اثر گرما و از بین رفتن رطوبت مو
آسیب به فولیکول مو
شکننده شدن موها
احتمال سوختگی پوست در اطراف گردن، گوش و شانه ها

بهترین روش برای رفع موخوره چیست؟

چیزی که در همه جا رایج است و به شما میگویند این جماه است: تنها راه برای خلاص شدن از موخوره، کوتاه کردن آنها است!

اما

اینطور نیست و این یک طرز فکر اشتباه است که بین عموم مردم رایج شده است و متاسفانه کسانی که موخوره دارند در انتها در دام کراتینه کردن مو میفتند.

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردم میتوانید از تجربیات افرادی که موخوره شدید داشتند و آن را برای همیشه درمان کردند استفاده کنید (لینک این تجربیات رو در خط دوم یا سوم همین صفحه براتون گذاشتم)

اگر موخوره دارید این موارد برای شما مک زیادی میکنند:

  • از شامپوهای بدون سولفات و ترجیحا گیاهی استفاده کنید. طبق تجربه، شامپو بدون سولفات آسارا کمک خیلی زیادی بهتون میکنه چون حاوی کمپلکس ویتامین B، انواع ترمیم کننده ها و عصاره انار و گردو هست
  • از محصولات ترمیم کننده استفاده کنید تا پروتئین و ویتامین از دست رفته موها جبران بشه. سرم رفع موخوره آسارا یک محصول کاملا گیاهی هست و به سرعت جذب مو میشه. این محصول فاقد زینک و ترکیبات سنگین برای مو میباشد.
  • برای جلوگیری از خشک شدن موها، موهای خود را یک روز در میان بشویید.
  • اگر جنس موهای شما خشک است، روغن های مناسب موهای خشک را به انتهای مو های خود بمالید. همچنین ماسک های طبیعی ضدموخوره به شما کمک زیادی میکنند.
  • تا حد امکان موهای خود را به حالت طبیعی رها کنید و آنها را با کش نبندید.
  • از رو بالشتی نخی و کتان استفاده کنید
  • از سشوار و حرارت دهنده استفاده نکنید.
  • همیشه قبل از استفاده از ابزار حرارتی از یک محافظ حرارتی، روی موها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید