علت ریزش موی بعد از کرونا+ درمان های سریع و موثر

علت و درمان ریزش موی بعد از کرونا

مهمترین علت ریزش موی بعد از کرونا، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن میباشد چرا که بدن شما، تمام توان و قوای خود را برای مبارزه با این ویروس گذاشته است. در ادامه روش های تقویت بدن و درمان ریزش موی کرونایی را با هم بررسی میکنیم.

نکات مهم ریزش موی بعد از کرونا

  • اگر موهای شما نازک و کم پشت شده است علاوه بر بررسی کف سر، ریزمغذی‌ها، سلامت معده، سلامت کبد و اجابت مزاج خوب، خواب شبانه کافی باید سلامت اعضای تناسلی نیز بسیار بسیار مهم است! (منظور اینه که فقط دنبال قرص خوردن و شامپو برای رفع ریزش موها نباشید، بلکه باید با دید بازتر به موضوع نگاه کنید و کارهایی انجام بدید که به اونها درمان اساسی گفته میشه)
  • در واقع گاهی تنبلی تخمدان و گاهی ترشح زیادی یک هورمون است که موجب ریزش موها، نازک شدن و کم‌پشت شدن موهای عزیز شما شده است.
  • حال علاوه بر بررسی دقیق مشکل اولیه، خوب است در رژیم غذایی خود به سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج، برگ چغندر، برگ تربچه ریحان، جعفری، شنبلیله و جوانه‌ها مانند جوانه گندم نگاهی ویژه داشته باشید و اگر ذخیره آهن پایینی دارید حتما درمان بفرمایید.
  • یادتان باشد مصرف بادام درختی، شیر بادام، فندق، انجیر خشک و عناب نیز ضروری است.
  • هفته‌ای دو بار به ملایمت با بخش نرم سر انگشتان خود با چند قطره روغن سیاهدانه پوست کف سر را ماساژ دهید، اجازه دهید نیمی از روز روی پوست سر شما بماند و سپس حمام کنید، در حمام می‌توانید از آب برنجی که از جوشیدن برنج یا جوشیدن سبوس برنج به دست آمده و به این منظور نگه داشته‌اید و کمی گرم کرده و آماده مصرف است، روی موهایتان بریزید و ملایم ماساژ دهید، خیلی ملایم و اجازه دهید کمی روی موها بماند مثلا ۳ تا ۴ دقیقه، البته قبل استفاده از آب برنج، موها را یک نوبت ملایم شسته‌اید و کف سر دیگر چرب نیست.
  • هفته‌ای دو سه بار هم اجازه دهید کف سرتان یک ربع در معرض آفتاب باشد، نور آفتاب در ترمیم رشد مو موثر است.
  • بعد از بهبودی بیماری کرونا، تقویت بنیه انجام شود و سوء مزاج صفرا برطرف شود. مصرف غذاهای تقویت کننده مو که قبلا درباره آن توضیح داده ام را فراموش نکنید، زیرا این غذاها هم در تقویت بنیه و هم در رفع ریزش موی کرونایی موثر هستند.

این موارد در رفع سوء مزاج و رفع ریزش میباشند

مصرف خاکشیر ناشتا 2 ق مرباخوری همراه با عرق کاسنی و شاهتره بصورت گرم تا 21 روز توصیه می‌شود.

رعایت اصول خوردن و آشامیدن
مصرف زرده‌تخم مرغ عسلی (دو مرتبه در هفته)
مصرف روزانه بادام درختی و انجیر
مصرف عناب یا جوشانده عناب و انجیر
سوپ ماش و اضافه نمون ماش به غذاها
مصرف بلغور گندم
مصرف آبِ گوشت
آب سیب و آب هویج
مصرف بِه

روغن مالی سر با روغن آمله (اَملَج)، بنفشه زیتونی، روغن مورد، روغن دُم اسب

و این ماسک‌ گیاهی نتایج موثری در کنترل ریزش موی بعد از کرونا خواهد داشت:

ترکیب پودر برگ مورد، ختمی، آرد نخود و زرده تخم‌مرغ محلی روی سر یک ساعت بماند(دو مرتبه در هفته) بعد از آن، استفاده از شامپوهای طبیعی و گیاهی برای شستشوی موها نتیجه بسیار بهتری نسبت به شوینده های عادی خواهد داشت. شامپوهای آسارا نتایج بسیار خوبی برای کنترل ریزش موی کرونایی از خود نشان داده اند.

برای مشاهده اطلاعات و خرید شامپو گیاهی میتوانید به فروشگاه اینترنتی آسارا مراجعه کنید

شامپوهای تقویت کننده و ضد ریزش مو گیاهی آسارا برای موهای چرب، خشک و معمولی

پیشنهاد مطالعه: راه های درمان اصولی ریزش موی عصبی را بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید