هلیله سیاه برای سفیدی مو خیلی تاثیری نداره! اینجوری استفاده کن

روش مصرف صحیح هلیله سیاه برای سفیدی مو و سیاه کردن آن

خیلی از ما حتماً شنیده‌ایم که از هلیله سیاه برای درمان سفیدی مو استفاده می‌شود و همه اتفاق نظر دارند که این گیاه باعث سیاه شدن مو می‌شود که در این قسمت هیچ شکی نیست.

اما صحبت ما روش‌های مختلفی است که برای استفاده از آن تجویز می‌شود. نکته‌ای که هیچ یک از این افراد به آن توجه ندارند این است که هلیله سیاه باید به همراه یک سری گیاهان دیگر و مصلحات آن استفاده شود تا نتیجه مطلوب داشته باشد.

نه اینکه به صورت کلی بخواهیم بگوییم هلیله سیاه مو را سیاه نمی‌کند چون حتی ابن سینا هم در کتاب قانون به مصرف هلیله سیاه برای سفیدی مو تاکید میکند اما طبق تجربه، مصرف مفرد این گیاه تاثیر زیادی ندارد و اگر آن را با ترکیبات دیگری که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم استفاده کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

یک نکته جالب درباره هلیله ها

گیاه هلیله بومی هند و پاکستان و شرق آسیاست و به صورت کلی سه نوع هلیله داریم هلیله سیاه هلیله زرد و هلیله کابلی. جالبه بدونید که هر سه نوع این هلیله‌ها از همان درخت هلیله برداشت می‌شود، فقط زمان برداشت آنها با هم متفاوت است.

به میوه نرسیده و خشک شده درخت هلیله که هسته ندارد هلیله سیاه می‌گویند.

به میوه نیم رسیده این درخت که هسته کوچکی دارد هلیله زرد می‌گویند.

به میوه کاملاً رسیده درخت که هسته کامل هم دارد هلیله کابلی گفته می‌شود.

سوال پر تکرار: من حوصله این ترکیب های عجیب و غریب را ندارم، برای سیاه شدن مو و رفع ریزش مو یک روغن خوب و موثر وجود داره؟

یک ترکیب استثنایی:

با استفاده و جمع بندی چندین نسخه قدیمی و آزمایشات فراوان به یک ترکیب بینظیر رسیدیم که نتایج آن ما را شگفت زده کرد. روغنی ترکیبی که برای  تقویت مو و تغییر رنگ آن نقش اساسی ایفا میکند.

به عنوان مثال تجربه یکی از مصرف کنندگان را برایتان شرح میدهیم:

خانمی حدودا 45 ساله طبق دستور مصرف این روغن شروع به استفاده از آن کردند. حدود 70 درصد قسمت جلوی موهای ایشان تقریبا سفید شده بود.

نتیجه چطور بود؟

بعد از یک ماه مصرف، ریزش موهای ایشان قطع شد
و پس از پنج ماه مداوم موهای سفید از ریشه شروع کرد به نقره ای شدن! 

ایشان روغن را به قصد کنترل ریزش و سیاه شدن مو استفاده کردند اما وقتی دیدند رنگ موهایشان خاکستری شده خیلی خوشحالتر شدند و مصرف این روغن را ادامه ندادند.

علت آن را که جویا شدیم گفتند من همین رنگ رو خیلی دوست دارم، چون انگار موهام رو مش نقره ای کردم. اطرافیان ازم میپرسن موهات رو چه مشی زدی؟!

نکته مهم: جالب اینجاست که پس از حدود یکسال که از آخرین مصرف ایشان از این روغن میگذرد همچنان موها از ریشه نقره ای رشد میکند.

برای اطلاعات کاملتر، خرید و نحوه مصرف این روغن، روی عکس زیر بزنید:

لوسیون روغنی تقویت مو آسارا 60 میل

به ادامه خواص هلیله برای سیاهی موها میپردازیم:

مصلحات هلیله:

عناب، سپستان، عسل، روغن بادام شیرین

روش مصرف صحیح هلیله سیاه برای سفیدی مو

نسخه دکتر حسن اکبری

مخلوط پودر هلیله سیاه با مقداری عسل طبیعی به مدت یک سال و روزانه سه قاشق چایخوری مصرف کنید. طبق گفته دکتر حسن اکبری این ترکیب باعث تیره شدن مجدد موهای سفید می‌شود؛ طبق گفته ایشان، برای اثر بخشی این دارو به این شیوه، علاوه بر لزوم رعایت کردن کامل مثلث سلامت و اصول تغذیه‌ای، نباید بیشتر از 30 سال سن داشته باشید.

روش مصرف هلیله سیاه طبق نظر استاد ضیایی

هلیله سیاه 10 گرم

پوست هلیله زرد 10 گرم

پوست هلیله کابلی 10 گرم

نکته: هسته هلیله زرد و هلیله کابلی سمی می‌باشد بنابراین باید پوست آنها را استفاده کنید. اما هلیله سیاه مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

این ترکیب را کاملاً پودر کرده و با یک کیلو عسل طبیعی مخلوط کنید. به مدت دو هفته کنار بگذارید. بعد از دو هفته هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری از این مخلوط را نوش جان کنید. این ترکیب، باعث تقویت مو و سیاه شدن آن میشود. همچنین موجب تقویت حافظه است. نسخه بسیار کارآمد و تجربه شده‌ای می‌باشد.

انتخاب نوع عسل در ترکیبی که گفته شد بستگی به وضعیت جسمانی شما دارد. به عنوان مثال اگر خشکی پوست و حرارت زیاد بدن دارید، عسل گون اگر ضعف اعصاب دارید عسل آویشن، اگر در بدن خود تومور یا کیست یا تجمع آب دارید از عسل اسطوخودوس استفاده کنید.

سیاه کردن مو با چای

چای را با غلظت زیاد دم کنید و با مقداری نمک مخلوط کنید و  بگذارید ۱۰ دقیقه روی سر بماند، سپس با شامپو آسارا موها را بشویید.

یکی از مهمترین گیاهانی که در زمینه سیاه شدن مو و همچنین ریزش مو به شدت در منابع طب سنتی به آن تاکید شده است گیاه مورد (با سکون ر) می‌باشد.

مقداری پودر گیاه مورد، سدر و حنا را با هم مخلوط کنید با آب خمیر کرده و نیم ساعت قبل از حمام روی سر بگذارید. این ترکیب هم برای جلوگیری از ریزش و هم سیاه شدن موها به شدت موثر می‌باشد.

موارد منع مصرف هلیله:

برای خانم‌های باردار یا شیرده، اطفال و افراد دارای بیماری‌های خاص توصیه نمیشود.

اگر مشکلات کبد، حرارت بدن و ورم های پوستی دارید حتما قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

چند نکته درباره برای سیاه شدن مو

1- هر دو روز یک قاشق غذاخوری گلاب نوش جان کنید.

2- از غذاهای با طبیعت گرم بیشتر استفاده کنید البته یک نکته را مد نظر داشته باشید اگر مشکل حرارت کبد و داغ شدن دست و پا دارید قبل از این اقدام بایستی با پزشک طب سنتی مشورت کنید.

4- جالب است بدانید در کتاب قانون ابن سینا اینطور وارد شده که استفاده زیاد از سیر باعث سفید شدن موها میشود! و در اطرافیان هم اگر دقت کنیم میبینیم کسانی که بیشتر سیر میخورند مریض نمیشوند اما موهایشان سریعتر سفید میشود و یا حتی موهایشان یکدست سفید شده!

3- برای شستشوی مو از شوینده‌های گیاهی و شامپو ضد ریزش مو که از عصاره گیاهان در داخل آنها استفاده شده باشد مانند شامپو و صابون آسارا مصرف کنید. در اینها از عصاره سدر، حنا، بابونه، کتیرا و گیاه رزماری استفاده شده است که همگی در تقویت مو بسیار موثر میباشند. این شامپو در چهار لاین چرب، خشک، معمولی و موهای رنگ شده تولید و عرضه میشود.

جهت خرید و مشاهده محصولات، روی عکس بزنید

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای معمولی

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای چرب و نرم و نازک

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای خشک

4- سعی کنید حداقل هفته‌ای دو مرتبه زرده تخم مرغ خانگی با روغن گاوی استفاده کنید. این غذای خوشمزه باعث تقویت و گرم شدن مغز می‌شود.

5- از شیر بادام هفته‌ای دو بار استفاده کنید.

6- اگر ریزش مو دارید از ترکیب بادام و خرما به صورت مساوی روز درمیان استفاده کنید (سه عدد بادام به همراه سه عدد خرما)

7- هر روز صبح ناشتا ۲۱ عدد مویز دانه‌دار استفاده کنید. هم باعث تقویت حافظه می‌شود و هم مغز را گرم می‌کند و در نهایت باعث پیشگیری از سفید شدن مو می‌شود.

8- از انجیر بیشتر استفاده کنید. استفاده از انجیر جوهر مغز را افزایش می‌دهد و باعث بهبود قوه تصمیم گیری شما هم خواهد شد.

9- مصرف برنج سفیذ باعث افزایش رطوبت مغز میشود. بنابراین سعی کنید به همراه آن یک مصلح هم استفاده کنید: مانند سماق، گشنیز زیره و زعفران.

10- مصرف زیاد هر نوع لبنیات باعث سفید شدن مو می‌شود.

11- آب یخ و تگری استفاده نکنید و در بین غذا آب و نوشیدنی مصرف نکنید.

پیشنهاد مطالعه: چند نکته خطرناک درباره شامپو تریاک که نمیدانید

این پست دارای 62 دیدگاه است

  1. ناشناس

    سلام من خاتمي هستم ٤٠ساله از ١٧سالگي متوجه موهاي سفيد در سرم شدم الان كه ٤٠يالمه تقريبًا بالاي ٨٠درسدداز موهام سفيد شدند يك سال به جز ماه مبارك عليله رو با گلاب قاطعي كردم به صورت قرص درآوردم وهروب سه عدد از آنها رو مي خوردم الان تقريبًا نزديك يك ساله هليله ي سياه رو با عسل قاطي كردم صبح ناشتا يك قاشق مربا خوري پر مي خورم
    مي خواستم بگم احساس مي كنم موهام مشكي تر شده يا سفيدي هام كمتر شده ولي بعضي ها بايد بيشتر از يك يا دوسال استفاده كنند بسته به سن ومقدار سفيدي زمانش متغيره اميدوارم هبچ كس موي سفيدي نداشته باشه كه دنبال مشكي كردنش باشه الهي آمين

  2. ابوالفضل

    سلام وقتتون بخیر
    نسبت ترکیب عسل و هلیله سیاه به چه صورته؟ ، ممنون میشم بگید

  3. ناشناس

    سلام موهام شروع به سفیدی دارن میشن یه راه حلی چیزی داریدبرام بگیدممنون میشم سنم ۳۵

    1. امیررضا جلالی

      در زمان ثبت نظر لطفا نام و ایمیل خودتون رو وارد کنید.

  4. X

    باسلام من حدودا6ویا ماهه هرشب حلیله سیاه با عسل وگاهی اوقات فقط خود علیه سیاه وکه خودم پودرش کردم مصرف میکنم درسته موهامو یراق خوشرنگ می‌کنه ولی سفیدیشو هنوز سیاه نکرده

  5. اکبر

    به داد این مو سفیدا برسین

  6. محمدی

    سلام،
    من از حدود بیست و هشت سالگی موهام شروع به سفید شدن کرد. حالا که ده سال از آن زمان می گذرد، موهای سفیدم بیشتر شده و ریشم هم به تعداد زیادی سفید شده است. آیا استفاده از هلیله سیاه و عسل به پیمانه های مساوی می تواند به بهبود وضعیت موهایم کمک کند؟ مزاج من هم سرد است. کمی اضافه وزن دارم. چه چیز دیگری می تواند در بهبود این وضعیت کمکم کند؟
    ممنون

    1. امیررضا جلالی

      سلام وقت بخیر
      با توجه به شرایطی که فرمودید بایستی تحت نظر پزشک طب سنتی اقدام به اصلاح مزاج بفرمایید.
      از روغن تقویت موی آسارا استفاده کنید هم باعث پیشگیری از ریزش مو تقویت پیاز مو میشه و هم بعد از حدود 3 تا 5 ماه موها شروع به تغیر رنگ از سفید به سمت تیره خواهند کرد.
      استفاده از هلیله و عسل میتونه براتون مناسب باشه.
      موفق باشید

  7. سحر کوشکی

    سلام این شامپوهاولوسیون که تبلیغ میکنند برای برگشت دائمی سفید شدن پوست واقعیت داره؟
    طریقه مصرف پودر گیاه مورد برای جلوگیری از سفیدی مو ؟

    1. امیررضا جلالی

      سلام وقت بخیر
      لوسیونی که در همین مقاله و در خصوص سیاه شدن موهای سفید به اون اشاره شده بله نتایج خوبی از خودش نشون داده و افراد زیادی ازش استفاده کردند.
      نکته مهم: لوسیون تقویت مو آسارا باید بین 4 تا 6 ماه (حداقل 4 ماه) و طبق دستور استفاده بشه تا نتیجه کافی رو ازش بگیرید بنابراین در صورت استفاده نامنظم و گاه به گاه در خصوص مشکی شدن مو نتیجه زیادی نخواهید گرفت.
      به جای شامپوهای عادی، استفاده از شامپو آسارا برای شستشوی سر به افزایش اثربخشی این محصول کمک خواهد کرد.

      پودر مورد هم مانند سدر استفاده میشه، با کمی آب ولرم خمیر کنید به سر بزنید و بعد از 20 دقیقه بشویید

      موفق باشید

  8. مریم

    سلام من ۲۵سالمه موهام از ۲۰سالگی تقریبا دونه دونه سفید میشدن اما خیلی انگشت شمار الان ک ۲۵سالمه سفیداش بی شمار شدن ،از طرفی استرس و فشار روانی زیادی هم رومه سفیدامم بیشتر شده بااینکه هلیله سیاه رو تقریبا هرشب یه قاشق چایخوری همراه اب میخوردم تاثیری ندیدم چرا پس من؟روزی یک عدد همراه اب بخورم خود دانه شو بهتر نیست؟چه راهی پیشنهاد میکنین؟از طرفی هم دقت کردم استرس داشتنی سرم داغ میشه فوری موندم چیکار کنم

    1. امیررضا جلالی

      سلام وقت بخیر
      زمانی که یک مشکل احساس میکنید ادامه دار هست باید وضعیت جسمانی خودتون رو با یک پزشک طب سنتی در میان بگذارید تا وضعیت مزاجی شما کاملا بررسی و بهترین راهکار توسط ایشان به شما ارائه شود.
      هلیله سیاه یک گیاه است و بیشتر از توان خود کاری نمیتواند انجام دهد.
      اگر شرایط تغییر نمیکند باید علت صحیح آن را پیدا کنید.
      موفق باشید

  9. فرشته

    سلام من هلیله سیاه اسیاب کردم پودرشو با گلاب مخلوط کردم شبیه قرص هرروز ی دونه میخورم بنظرتون مقدارش کافیه؟الان حدود ۷ ماه میخورم اما نمیدونم تاثیر گذاشته یا نه سنم ۳۰ موهای سفیدم زیاده قابل شمارش نیس

  10. سمیرا

    سلام اگر هلیله رو شبی یکی با آب میخورم موثره؟کبد چرب هم دارم غلبه بلغم هم دارم ۳۷ سالمه موهام جو گندمی شده مخصوصا جلوی سرم ممنون میشم ج بدید

    1. امیررضا جلالی

      بله اگر بیماری زمینه خاصی نداشته باشید موثر هست. اما با توجه به اینکه مشکل کبدی هم دارید اگر بعد از مدتی احساس کردید بدنتون داغ میشه مصرفش رو قطع کنید. در کل پیشنهاد میشه با پزشک مشورت کنید. موفق باشید

      1. شیوا

        سلام وقت بخیر مصرف هلیله سیاه امکان داره سوزش داخلی بدن مثل مثانه یا واژن ایجاد کنه؟من سه چهار رپز استفاده کردم و یه سوزش یهویی سراغم اومد چند ماه طول کشید خوب بشم

        1. امیررضا جلالی

          سلام وقت بخیر
          اگر مشکل حرارت کبد و غلظت زیاد خون داشته باشید بله این احتمال وجود داره.

  11. Hadi

    سلام این طوری من میگم مصرف کنید. هلیله سیاه رو پودر کنید یکم گلاب بریزین روش چند ساعتی صبر کنید تا یکم خشک بشه بعد به صورت نخودهای ریز در بیارین یکم روغن زیتون فرابکر به اندازه ای که یکم چرب بشن بهشون بزنید تقریبا ۱۲ دونه بشه شب قبل از خواب با لیوان آب مثل قرص اونا رو بخورید

  12. ناشناس

    سلام وقتتون بخیر
    میشه پودر هلیله رو با عسل مخلوط کرد وکنتر گذاشت روزی سه بار مصرف کرد منظورم اینه که آماده داشته باشیم واکنش شیمیایی نداره

    1. امیررضا جلالی

      سلام وقت بخیر
      مشکلی نداره میتونید استفاده کنید.
      چون عسل خودش یک نگهدارنده طبیعی محسوب میشه.

  13. ناشناس

    بجای عسل میشه هلیله رو با گلاب مخلوط کرد؟

    1. امیررضا جلالی

      شدن که میشه اما تاثیرش با عسل بیشتر هست، میتونید به همون ترکیب هلیله و عسل گلاب هم اضافه کنید.

  14. پریا

    سلام
    ببخشید من خیلی دچار ابهام شدم درباره طریقه مصرف موثر!
    من ۲۷سالمه و بخاطر استرس و فشار روحی موهام سفیدی دارن درصورتی که در این سن برای من ارثی محسوب نمیشه.
    حدود شش ماه صبح به صبح ناشتا نصف قاشق چایخوری هلیله سیاه رو با یه قاشق عسل قاطی میکردم و انقدر تلخه با نصف لیوان آب میدادم پایین
    بعد شش ماه موهای سفیدم بیشتر شدن و تاثیری نداشته
    رفتم عطاری یه سری کپسول خالی بهم داد گفت پودر هلیله سیاه رو بریز توکپسول یکی صبح یکی شب بخور و اونجوری اثر نداره
    الان شما هم ۲تا روش گفتید روش اول گفته ۳قاشق روش دوم هلیله زرد و کابلی هم داره و گفته یه قاشق
    دقیقا چقدر پودر هلیله سیاه با چقدر عسل باید ترکیب بشه و چه زمانی چقدر خورده بشه؟
    من کلا گیج شدم نمیدونم باید چیکار کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    ایکاش آقای امیر که ۴۰سالشون بود و گفتند هرروز هلیله سیاه و سیاه دونه میخورن و نتیجه دیدن روش دقیق مصرفشون رو میگفتن، من نمیتونم ریپلای کنم ایشون رو اگه میشه ازشون بپرسید ماهم استفاده کنیم

    1. امیررضا جلالی

      سلام وقت بخیر
      به دو نکته توجه کنید:
      1- با توجه به شرح موضوع که فرمودید. توصیه میکنم روی ذهن آگاهی و کاهش استرس و مقوله مشاهده ذهن بیشتر کار کنید. درسته که هلیله و بسیاری از گیاهان در رفع سفیدی مو موثر هستند اما طبق مشاهداتی که بنده داشتم زمانی که استرس زیادی داشته باشید اصلا سیستم یدنی شما روی یک مدار دیگری کار خواهد کرد و نمیشه روش کارش رو فهمید! اگر ذهن خودتون رو آرام کنید، رسالت خودتون در زندگی رو بشناسید و با آرامش مسیر زندگی رو طی کنید خواهید دید که مشکلات بسیار زیادی از پیش روی شما برداشته خواهد شد.
      2- در خصوص رفع مشکل سیاهی مو یک روغن بسیار خاص و دستساز وجود داره که از نسخه های قدیمی استخراج شده و ساختش هم بسیار دشوار هست، اما تا بحال نتایج خوبی ازش گرفته شده .
      مکانیزم اثرگذاری اون به این صورت هست که در طی 4 ماه موهای سفید شروع میکنه به نقره ای شدن و بعد مشکی شدن. و کلا موهایی که مشکی هست دیگه سفید نمیشه
      . با این شماره تماس بگیرید تا اطلاعات کامل بهتون داده بشه: 09351051001
      موفق باشید

  15. قاسمی

    سلام مرسی از توضیحات خوبتون 💚
    ممنون میشوم سوالات بنده را هم پاسخگو باشید

    ۱. در یک سایت مطلبی دیدم که مصرف بیش از ۳ ماه از هلیله سیاه برای سلامتی مناسب نیست. درسته؟
    ۲. هلیله سیاه بهتره ابتدا صبح با عسل مصرف بشه یا قبل از خواب با جینسینگ قرمز و زعفران به همراه آب؟
    ۳. برای استفاده با عسل نیاز هست از قبل باهم ترکیب شده باشند یا میشه همون لحظه اوکی کرد؟
    ۴. پیشنهاد شما برای ترکیب پودر برگ مورد، سدر، حنا و استفاده قبل از حمام ، آیا نیاز به روغن کنجد هم داره یا خیر؟

    1. امیررضا جلالی

      سلام وقت بخیر
      1- مصرف بیش از اندازه هیچ ماده ای مناسب نیست. معمولا در گیاهان بهتره بعد از دو ماه مصرف دو هفته مصرف رو قطع کنید.
      2- بستگی به شرایط جشمانی شما و تشخیص پزشکتون داره اما در کل، هر دو روش مناسب هست.
      3- میتونید همون لحظه هلیله و عسل رو مخلوط کنید.
      4- ترکیب خوبی هست. اگر طبع سرتون گرم نیست و حساسیت ندارید میتونید از روغن کنجد هم استفاده کنید.

  16. عدالت

    با سلام…من کمبود خفیف فاکتور ۷ دارم …میتونم هلیله سیاه مصرف کنم؟

    1. امیررضا جلالی

      سلام و عرض ادب
      در خصوص بیماری های خاص بایستی با پزشک مشورت کنید.

  17. شهروند

    سلام،ببخشید یعنی من که الان ۳۵ سالمه دیگه این تجویز برای مشکی شدن مو روی من تاثیر نداره؟

    1. امیررضا جلالی

      چرا موثر هست اما با مقداری روند کندتر تاثیر خواهد گذاشت

  18. ناشناس

    سلام علیکم دم کرده هلیه سیاه بامصلح آن مو را سیاه می‌کند و دیگر اینکه در افراد بالای چهل و پنجاه تاثیردارد ممنون از راهنمایی شما

  19. فاطمه

    میشه هلیله سیاه را هم باعسل مصرف کرد و
    هم پودرشو بریزم تو شامپو وقتی میرم حموم بزنم به موم تحصیر داره؟

    1. امیررضا جلالی

      مصرف این گیاه در شامپو شاید تاثیر زیادی نداشته باشه و نکته بعدی اینکه باید دید آیا روی پوست تاثیر منفی نمیذاره؟ و یا ایجاد حساسیت نمیکنه؟ اینها باید توسط پزشک بررسی بشه.

  20. هم

    سلام طبع هلیله سیاه چیست ؟
    یک سریا میگن گرم و یک سری ها میگم خشک !

    1. امیررضا جلالی

      سلام وقت بخیر
      هلیله سیاه طبع گرم و خشک دارد

  21. حسین

    عالی بود .ممنون

  22. سامان

    مقالات بسیار خوبی دارید من همیشه مطالعه میکنم

    1. امیررضا جلالی

      ممنون از نظر لطفتون. خوشحالیم که همراهمون هستید

  23. محمد

    سلام
    میشه پودرشو با عسل ترکیب کنیم و به صورت قرص درست کنیم و بخوریم

    1. امیررضا جلالی

      بله امکانش هست. در متن بالا روش و نسبت مخلوط کردن عسل و هلیله سیاه توضیح داده شده

  24. ناشناس

    سلام هلیله باید کمی ریز شود و شب همراه با چند قاشق ماست خورده شود

  25. ناشناس

    من یک سال هلیله سیاه استفاده کردم بدتر شدسفیدی موهام

  26. احمدی

    سلام ودرود به شما دوست عزیز . من خانمی ۳۶ ساله هستم که از ۱۷ سالگی موهام شروع به سفید شدن کرد متاسفانه.آیا این درمان برای منم مفید هست ومیتونه اثربخش باشه .ممنون میشم اگر پاسخ بدین .خ احمدی

    1. امیررضا جلالی

      سلام وقت بخیر
      بله اگر مداومت داشته باشید نتیجه خواهید گرفت

  27. هادی

    با سلام

    رفقا من روغن نارگیل هم میزنم به موهام شفاف تر میشه سفیدی هاش هم فکر کنم کمتر شده( کامل‌رفع نشده) البته بیشتر سعی میکنم گرمیجات هم بخورم

    هلیله هم میخوام تست‌ کنم نتیجه گرفتم باز میگم

    برای دوستانی که مثل من مشکل سفیدی مو داشتن اطلاع دادم که حتما رعایت کنند و خواستید استفاده کنید

    1. امیررضا جلالی

      سلام و عرض ادب ممنون که تجربیاتتون رو با ما به اشتراک گذاشتید

  28. ناشناس

    بادرود فقط دلم میخواد بدونم اون دوست عزیزی که پودر هلیله سیاه روی غذا ریختند و خوردند چطور تونستند تلخی بیش از حدشو تحمل کنند با عسل هم باید در یخچال بذاریم که سفت بشه و شبها تکه‌هایی با آب قورت داده بشه چون قابل تحمل نیست تلخیش

  29. امیر

    من 40 سالم هلیله سیاه و سیاه دانه هروز میخورم کلا ده تا دونه موی سفید دارم

    1. امیررضا جلالی

      خیلی عالی
      امیدوارم همیشه سرحال و سربلند باشید

  30. ساحل

    اون هلیله سیاه رو من استفاده کردم، البته به مدت نسبتا کم، پودر کردم و مثل فلفل سیاه سر سفره استفاده کردم، روی غذام ریختم. موهام خرمایی بود نسبتا مشکی شد، اما روی موهای سفیدم اثری نداشت، شاید اگر بیشتر میخوردم اونا هم تیره میشدند دوباره…

    1. امیررضا جلالی

      عالی بود
      ممنون از اینکه تجربه خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید

  31. علی زنگی

    مواردی که برای جلوگیری از سفید شدن مو مطرح شد آنقدر وسیع است که میبایست تمام کار و زندگی مان را رها کنیم و پیگیر آن باشیم میشد یک راهکار ساده ای پیشنهاد داد

    1. امیررضا جلالی

      وقتی مطالعه میکنید خیلی به چشم زیاد میاد
      ما سعی کردیم تمام موارد دخیل در این موضوع را بیان کرده باشیم تا هرکس بنا به شرایط خود از یک شیوه استفاده کنه
      1- پرهیز از سردیجات
      2- ترکیب پودر هلیله و عسل و مداومت بر مصرف مفید هست

  32. ناشناس

    این نسخه هایی که پیچیدید آیا وجدانا خودتان عمل کردید؟ نخیر؟ دروغ عناب نیست که تیترمیکنید

    1. امیررضا جلالی

      آیا تمام نسخه هایی که پزشکان برای بیماران تجویز میکنند را خودشان استفاده میکنند؟ خیر
      اگر نیاز باشه حتما این کار رو خواهیم کرد.
      نیازی به دروغگویی نیست. دروغ از ضعف شخص هست!
      شما حتی شهامت وارد کردن ایمیل و اسمتون رو هم نداشتید دوست گرامی.
      به هر حال هر جا هستید امیدوارم موفق باشید

  33. شهروند

    کاربردی و واقعا مفید بود،انشاءالله که روی من تاثیر کنه و موهام دوباره مشکی بشن،سپاس

    1. امیررضا جلالی

      سلامت باشید. امیدوارم حتما اینطور باشه. استمرار و دقت به پرهیزاتی که گفته شده جزو موارد بسیار مهم هست

  34. ناشناس

    ممنون خیلی خوب بود.

  35. فقط

    عالی بود

    1. امیررضا جلالی

      ممنون از توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید