چرا به موخوره مبتلا می شویم؟ کمبود کدام ویتامین باعث آن می شود؟

چرا به موخوره مبتلا می شویم ؟

چرا به موخوره مبتلا می شویم ؟ چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​موخوره چیزی است که اکثر ما با آن سر و کار داریم. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه چیزی باعث ایجاد موخوره می شود؟ در این مقاله، از آسیب های حرارتی گرفته تا رنگ کردن مو، همه را بررسی می کنیم.

موخوره چیست؟

موخوره نوک های فرسوده مو و در انتهای ساقه مو هستند که به دلیل خشکی یا آسیب به دو یا چند قسمت تقسیم می شوند. این نوع آسیب ممکن است برای هر نوع مویی اتفاق بیفتد. خلاص شدن از شر موخوره با بریدن آنها آسان است، اما همچنین مهم است که بدانید در وهله اول چه چیزی باعث به وجود آمدن آنها شده است.

علائم موخوره

موهایی که دارای نوک های شکافته زیادی هستند، بی شک خبر از موخوره می دهند. اما چگونه تشخیص دهیم که آنها را داریم؟

  • ظاهر مو: انتهای ساقه موهای شما خشک و کدر به نظر می رسد و در پایین هر تار دارای گره هایی است.
  • حس موها: هنگام تلاش برای شانه کردن، موها درهم و شکننده می‌شوند و در نتیجه گره می خورند. این را به‌عنوان نشانه‌ای در نظر بگیرید که موهای شما بسیار خشک است و زمان آن رسیده است که موهایتان را کوتاه کنید.
  • عدم رشد موها: شما باید از شر موهای قدیمی خود خلاص شوید تا راه را برای رشد تارهای جدید باز کنید. نوک گیری منظم مو همراه با یک رژیم خوب برای داشتن موهایی سالم ضروری است.

چرا به موخوره مبتلا می شویم؟

در ادامه شش عادت غلط رایجی که ممکن است داشته باشید که در واقع بیشتر ضرر دارند تا اینکه مفید باشند و باعث ایجاد موخوره در مو می شوند را بررسی می کنیم.

  1. از کش های لاستیکی برای دم اسبی خود استفاده نکنید

چگونه ممکن است کش مو باعث موخوره شود؟ آیا تا به حال دقت کرده اید که وقتی دم اسبی را باز می کنید، چند تار مو با یک کش کنده می شود؟ اگر از کش های مو، هدبند یا لوازم مناسب مو استفاده نمی کنید، به احتمال زیاد بیشتر از اینکه به موهای خود کمک کنید، آسیب می زنید.

به ویژه کش های لاستیکی به دلیل اصطکاک مواد بر روی تار مو می توانند به موهای شما آسیب برسانند. این می تواند یکی از دلایل موخوره باشد. برای جلوگیری از شکستگی موها، بهتر است از کش های موی اسکرانچی استفاده کنید.

  1. لوازم حرارتی حالت دهنده مو

ما سشوارهای گرانبها و اتوهای خود را دوست داریم، اما این لوازم حرارتی می توانند مقصر آسیب و موخوره باشند. شما با یک روتین مراقبت از مو مناسب و استفاده از محافظ حرارتی، می توانید از ایجاد موخوره جلوگیری کنید.

سرم گیاهی درمان موخوره آسارا که تشکیل شده از عصاره جوانه گندم و گیاهان درمانی است بدون ایجاد حس چربی روی مو، تارهای مو را آبرسانی و پروتئین رسانی می کند و به برطرف کردن موخوره کمک می کند. با اضافه کردن این سرم گیاهی به روتین موهای خود، نه تنها از اثرات مخرب گرمای سشوار و اتو مو به موهای خود جلوگیری می کنید، بلکه به مواد مغذی موردنیاز موی خود را تامین می کنید. این امر باعث تقویت و احیای موها خواهد شد.

سرم گیاهی درمان موخوره آسارا

  1. مواد شیمیایی و رنگ

با اینکه ممکن است آن رنگ عالی، مدل موی صاف و یا مدل مجعدی را که هوس کرده‌اید به دست آورده باشید، اما این امر می‌تواند هزینه‌ای هم به دنبال خود داشته باشد. این اعمال معمولاً از مواد شیمیایی زیادی استفاده می‌کنند که می‌توانند رطوبت طبیعی موهای شما را از بین ببرند و آن‌ها را خشک و مستعد موخوره کنند. فرآیندهای شیمیایی کوتیکول مو را ضعیف‌تر می‌کنند و آن‌ها را به شدت مستعد موخوره می‌سازند.

سیستم شستشو و مراقبتی را در نظر بگیرید که با هر بار استفاده، موها را تغذیه می کند و در عین حال شادابی و طراوت رنگ جدید موی شما را نیز افزایش می دهد. شامپو گیاهی بدون سولفات آسارا که حاوی ویتامین و مواد گیاهی است کمک می کند رنگ جدید موی شما از بین نرود.

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای رنگ شده

همچنین این شامپو که دارای مواد مغذی ساختمان مو می باشد، انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به موخوره می باشد.

  1. شستشوی بیش از حد موها

در حالی که تمیز نگه داشتن موها و سالم نگه داشتن پوست سر مهم است، شستن بیش از حد موها می تواند باعث از بین رفتن چربی طبیعی سر شود. این منجر به خشکی و موخوره شدید می شود.

  1. بیش از حد شانه زدن

درست مانند شامپو زدن، شانه کردن و برس زدن موها ضروری است، اما افراط در آن مطمئناً می تواند منجر به موخوره شود. اگر احساس می‌کنید که موهایتان به چیزی برای کمک به روند شانه کردن و از بین بردن گره ها نیاز دارد، پس از خشک کردن با حوله از نرم کننده استفاده کنید تا گره‌ها روی تارها هنگام شانه کردن به حداقل برسد.

  1. خشک کردن مو با حوله

شاید غافلگیر شوید اما حتی با حوله خشک کردن می تواند به موهای شما آسیب برساند. بعد از دوش گرفتن، از یک حوله میکرو فیبر برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید، یا بهتر است بگوییم یک تی شرت تمیز! این روی تارهای موی شما بسیار ملایم تر است و باعث اصطکاک نمی شود.

علت موخوره کمبود کدام ویتامین است؟

بیوتین که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می شود، به بدن کمک می کند تا غذا را به انرژی تبدیل کند. کمبود بیوتین بسیار نادر است، اما در صورت بروز، شکنندگی، نازک شدن یا موخوره در موها و ناخن ها برخی از بارزترین علائم هستند.

سایر علائم کمبود بیوتین عبارتند از: خستگی مزمن، درد عضلانی، گرفتگی عضلات، و گزگز در دست ها و پاها.

جلوگیری از ابتلا به موخوره

  • در ابتدای هر فصل، به سراغ نوک گیری موها بروید، زیرا تغییرات فصلی می تواند به موها آسیب برساند.
  • از زیاد شانه زدن خودداری کنید.
  • از لوازم حرارتی مانند سشوار و اتو بیش از حد استفاده نکنید.
  • روی مواد دشمن موخوره مانند سرم های مرطوب کننده با روغن نارگیل سرمایه گذاری کنید.

چگونه موخوره را از بین ببریم؟

کوتاه کردن موها ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر موخوره است. بهتر است این کار را هر 6-8 هفته انجام دهید. برای شروع می توانید 3 تا 5 سانتی متر از موهای خود را کوتاه کنید. به خصوص اگر موهای بلندی دارید و می خواهید طول آن را حفظ کنید.

با این حال، اگر واقعاً نمی‌خواهید بقیه موهایتان هم درگیر موخوره شوند، نوک گیری مو و استفاده از سرم موخوره آسارا تکنیکی است که می‌توانید خودتان در خانه انجام دهید، که بدون از دست دادن طول موهایتان، موخوره را از بین می‌برد.

نکته مهم: اینها مواردی بود که ما از وب سایت های معتبر در جواب اینکه چرا به موخوره مبتلا می شویم برایتان ترجمه کردیم، در مقاله دیگری با نام روش اصولی درمان موخوره شدید، تجربه میدانی درمان موخوره شدید بیش از 110 نفر که به شرکت آسارا منتقل کردند را برای شما نوشته ایم. این افراد روش های درمانی بسیار مفید و عملی را تجربه کرده اند. مطالعه این مقاله قطعا برایتان مفید خواهد بود:

پیشنهاد مطالعه: غذاهای مفید برای تقویت و افزایش رشد مو

دیدگاهتان را بنویسید