خواص دارویی سدر و حنا برای رفع مشکلات پوست و مو

خواص دارویی سدر و حنا

سدر و حنا به معنای واقعی برای پوست و مو معجزه هستند.

سدر (کنار) Ziziphus

سدر دارای خواص زیادی برای مو و پوست است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

تقویت مو:

سدر دارای ویتامین C، بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که می‌تواند به تقویت موها کمک کند. استفاده از روغن سدر بر روی موها به طور مرتب می‌تواند باعث تقویت و رشد موها شود.

درمان شوره سر:

شامپوهای حاوی عصاره سدر می‌توانند در درمان شوره سر و خارش سر کمک کنند. سدر دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی است که می‌تواند به کاهش شوره سر و التهاب سبب شده توسط آنها کمک کند.

پاک کننده پوست:

عصاره سدر دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که می‌تواند به پاک کردن پوست و کاهش التهابات و آکنه‌های پوست کمک کند.

رفع خشکی پوست:

روغن سدر دارای خواص مرطوب کننده قوی است و می‌تواند به رفع خشکی و ترک‌های پوست کمک کند.

درمان عفونت‌های پوستی:

عصاره سدر دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که می‌تواند به درمان بسیاری از عفونت‌های پوستی مانند پوسته شدن، قرمزی و خارش کمک کند.

عصاره سدر به دلیل داشتن فلاونوییدها (رنگدانه های گیاهی) و تانَنها (جوهر مخصوصی است که از گیاهان مختلف گرفته می شود) نقش موثری در تنظیم چربی پوست و متعادل نمودن آن دارد.

سدر خاصیت خنک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای دارد و استفاده از عصاره آن در یک محصول، سبب حالت‌دهی و خوش فرم شدن موها خواهد شد.

علاوه بر آن با بستن منافذ پوست سر و کاهش تبخیر آب نقش به‌سزایی در حفظ رطوبت پوست سر، درمان شوره سر، تقویت پوست و کاهش ریزش مو دارد.

افرادی که موهای چرب دارند، از محصولاتی که عصاره سدر دارند مانند شامپوهای آسارا حتما استفاده کنند. این شامپو را میتوان جزو بهترین شامپو برای موی چرب دانست زیرا با داشتن بالاترین کیفیت عصاره سدر، حنا، کتیرا و رزماری باعث جلب توجه افراد زیادی شده و موجب کاهش مقدار چربی و تنظیم چربی پوست سر خواهد شد.

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای چرب و نرم و نازک

البته اگر چربی بیش از حد موهایتان آزار دهنده شده توصیه می کنیم حتما مقاله بهترین روش درمان موهای چرب را مطالعه کنید. زیرا تمام علت های اصلی چرب شدن مو را بررسی و روش های درمان اساسی آن را هم گفته ایم.

 

بابونه

 حنا Henna

حنا یکی از گیاهان دارویی است که در مناطق گرم و خشک رشد می‌کند و از برگ‌های آن برای رنگ کردن موها استفاده می‌شود. حنا یک رنگدانه طبیعی است که از برگ‌های گیاه لاوسونیا استخراج می‌شود و در ترکیبات مختلف برای رنگ‌آمیزی مو و پوست کاربرد دارد.

مهمترین خواص حنا در کتب مرجع طبی:

رنگ کردن مو:

حنا به دلیل داشتن پیگمنت‌های طبیعی مانند لاوسون که به صورت طبیعی موها را رنگ می‌دهد، برای رنگ کردن موها استفاده می‌شود. همچنین حنا می‌تواند به تقویت موها کمک کند و از آسیب به موها جلوگیری کند.

درمان شوره سر:

حنا دارای خواص ضد قارچی است و می‌تواند به درمان شوره سر و التهابات سبب شده توسط آنها کمک کند. همچنین حنا می‌تواند به تقویت ریشه‌های موها کمک کند و باعث جلوگیری از ریزش موها شود.

پاک کننده پوست:

حنا می‌تواند به پاک کردن پوست و کاهش التهابات و آکنه‌های پوست کمک کند. این گیاه دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که می‌تواند به رفع ترشحات زیاد غدد چربی پوست و بهبود روند التهابی کمک کند.

ضد التهابی:

حنا دارای خواص ضد التهابی است که می‌تواند به درمان برخی از بیماری‌های پوستی مانند خارش، آفتاب سوختگی و ترشح زیاد غدد چربی پوست کمک کند.

ضد باکتری:

حنا دارای خواص ضد باکتری است که می‌تواند به کاهش تعداد باکتری‌های موجود روی پوست کمک کرده و باعث پاک شدن پوست شود.

عصاره حنا ضدعفونی‌کننده است، همچنین سبب ترمیم و تقویت موهای آسیب‌دیده و تقویت رشد موی سر شده و شوره سر را برطرف می‌کند.

۱. خاصیت ضد التهابی: حنا به دلیل خاصیت ضد التهابی خود، به کاهش التهاب پوست سر و شوره کمک میکند.

۲. خاصیت ضد قارچی: برخی مطالعات نشان داده‌اند که حنا می‌تواند خاصیت ضد قارچی داشته باشد و در کنترل قارچ‌هایی که ممکن است شوره را تحریک کنند، موثر باشد.

۳. مرطوب کننده: حنا ممکن است به عنوان یک ماده مرطوب کننده برای پوست سر عمل کند و به کاهش خشکی و خارش مرتبط با شوره کمک کند.

حنا دارای خواص تغذیه کننده‌ای است که باعث می‌شود موی آسیب پذیر و شکننده را نرم و انعطاف پذیر کند. همچنین براقی و درخشندگی خوبی به مو می‌دهد.

اگر موهای خشکی دارید و میخواهید از خواص عصاره سدر و حنا برای نرم شدن موها استفاده کنید، شامپو گیاهی برای موهای خشک (برای حمام) + سرم طبیعی نرم کننده مو آسارا (برای بعد حمام و بدون نیاز به شستشو) پیشنهاد بسیار خوبی برای شماست چون علاوه بر حنا از ۲۶ گیاه دارویی دیگر در نرم کنندگی موهایتان استفاده خواهید کرد.

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای خشک

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای خشک

سرم گیاهی نرم کننده مو آسارا

سرم گیاهی نرم کننده مو آسارا (بدون نیاز به شستشو)

به دلیل ترکیب کاملاً بیولوژیکی حنا، حنا دوستدار پوست است و حتی می تواند برای بیماری های پوستی مانند نورودرماتیت و پسوریازیس مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین نقش هر دو گیاه حنا و سدر در افزایش استحکام بارها و بارها ثابت شده است.

پیشنهاد مطالعه:

روش های بی رنگ کردن حنای طبیعی

روتین مراقبت پوستی شگفت انگیز من با یخ، حنا، سدر و گلاب

حنا

این پست دارای 3 دیدگاه است

  1. علی خانقاهی

    حنا و سدر دو مکمل معجزه گر هستن فقط باید به صورت منظم به سر بزنیم و ماساژ بدیم و بعد چهل دقیقه شستشوی کامل با آب ولرم بدون شامپو و صابون انجام بدیم،برای موهای چرب هفته ای یبار کافیه اما برای موهای معمولی و خشک هر پونزده روز خوبه،موهارو تقویت میکنه،جلوگیری از ریزش میکنه،بعد مدتی نازکی مورو از بین میبره،و اگه مداوم استفاده بشه موهارو حجیم و خوش حالت میکنه در کنار اینها اگه کسی بتونه صابون ارگانیک مثل مراغه و آشتیان و بیرجند بزنه که نور علا نور میشه،متاسفانه امروز شامپوها و صابونهای معطر و خوش عطر و لوکس و خوش تبلیغات باعث ریزش موهای همگی شدند و عادت دیرینه و سنتی از بین رفته😔

  2. سحر

    سرم خیلی دوست میشه وقرمزمیشه

    1. علی خانقاهی

      اگه سرتون قرمز میشه کمی وسمه اصل ایرانی داخلش بریزید سعی کنید وسمه هندی نباشه چون حناهندی(وسمه)شیمیایی داره داخلش.یا اگه فقط حنا میزارید بیشتر از نیم ساعت روسرتون نزارید،بعد مدتها متوجه اعجاز حنا میشید.ترکیبات سدر و حنا و مورد واسه تقویت موی سر شما خانمها فوق العاده س.

دیدگاهتان را بنویسید