بهترین شامپو برای موهای چرب طبق نظر مصرف کنندگان

پیدا کردن بهترین شامپو برای موهای چرب در افرادی که با موهای چرب سر و کار دارند جزو واجبات است چرا که معمولا به صورت روزانه درگیر شستشوی موهای خود هستند.

البته بین متخصصان بحث هایی وجود دارد که آیا شستشوی روزانه مو حرکت خوبی است یا نه اما این یک حقیقت است که هر زمان که موهای خود را بشویید، آنها در بهترین حالت خود هستند. در وهله اول شما باید بهترین شامپو برای موهای چرب یا نوع موی خود را پیدا کنید و ویژگی هایی که باید داشته باشد را بدانید.

در سال‌های اخیر بحث های زیادی در رابطه با این موضوع که هر چند روز یکبار باید موها را شامپو بزنیم مطرح شده است. حتی کیم کارداشیان فاش کرد که فقط هر پنج روز یکبار موهایش را میشوید. اما اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید یک روز را بدون شستشو بگذرانید یا به دنبال یک شامپو برای تمیزی عمیق تر و از بین بردن تجمعات چربی پوست سر هستید، بهتر است از شامپوی مخصوص موهای چرب استفاده کنید.

در این مقاله سعی شده بهترین شامپو برای موهای چرب و خصوصیت های آن را بررسی کنیم و چربی موهای خود را مدیریت کنیم.

در انتخاب شامپو برای موهای چرب چه مواردی مهم هستند؟

هنگامی که به دنبال بهترین شامپو برای موهای چرب هستید، باید به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید. برای داشتن موهای بدون چربی، به محصولاتی نیاز دارید که در عین حال که چربی موهایتان را کنترل می کنند، به موهای شما زیبایی و سلامت می بخشند.

اگر کلمات رطوبت رسان و مرطوب کننده را روی محصول می بینید، آن شامپو ممکن است زیاد برای شما مناسب نباشد. رطوبت برای کسانی که مو و پوست سر خشک دارند مورد نیاز است. کلمات کلیدی که باید به آنها توجه کنید، پاکسازی و سم زدایی هستند.

بهترین شامپو برای موهای چرب باید بتواند پوست سر را از سبوم اضافی و گرد و غبار و کثیفی که به دلیل چربی پوست سر جمع شده است پاک کند. همچنین می توانید شامپوهای بدون سولفات را امتحان کنید. زیرا این ماده شیمیایی خاص می تواند موهای شما را خشک کند یا سطح pH پوست سر شما را خراب کند و منجر به تولید بیش از حد چربی شود.

شستشوی زیاد باعث چرب شدن بیشتر مو میشود!

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از سریع چرب شدن موهایتان این است که آن ها را بیشتر با شامپو بشویید. اما شستشوی بیش از حد موها یکی از دلایل چرب شدن موها است. اگر موهای خود را به طور مکرر بشویید پوست سر این پیغام را دریافت می کند که باید سبوم بیشتری تولید کند که تجمع چربی در پوست سر و موها شود.

بنابراین اگر از شامپوهای زیادی استفاده می کنید و دائم موهایتان چرب میشود می توانید با پزشک طب سنتی مشورت کنید تا علت اصلی چرب شدن موها را از داخل بدن بیابید و اقدامات لازم برای درمان را انجام دهید.

اگر موهای نازکی دارید، چربی طبیعی پوست سرتان می تواند موهایتان را صاف و چرب جلوه دهد. حتی اگر موهای نازکی ندارید ولی پوست سرتان چربی اضافی تولید کند، موها چرب دیده می شوند.

درمان ساده دو ماهه برای چرب نشدن مو

موهای چرب می تواند به دلیل مصرف روغن های ناسالم، رژیم غذایی و سبک زندگی اشتباه، ژنتیک، عوامل خارجی، هورمون ها یا وضعیت سلامتی شما باشد. اما می توانید با رژیم غذایی خود تولید سبوم اضافی را کنترل کنید.

تا مدتی چربی مصرف نکنید و صبح ناشتا یک لیوان شربت لیمو عسل مصرف کنید (یک  لیمو ترش تازه را در نصف لیوان آب ولرم بریزید و با یک قاشق مرباخوری عسل طبیعی مخلوط کنید )

روغن های سالم مانند زیتون، کنجد، روغن گاوی و غذاهای حاوی ویتامین B12 و B6 مانند سبزیجات برگ دار، ماهی ها و غذاهای دریایی را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

شامپوهای مخصوص موی چرب چه تفاوتی با شامپوهای دیگر دارند؟

شامپوهای مخصوص موهای چرب معمولا حاوی سورفکتانت های قوی تری برای از بین بردن سبوم اضافی هستند. این شامپوها همچنین مواد حالت دهنده کمتری در مقایسه با شامپوی موهای خشک و آسیب دیده دارند.

کسانی که دنبال بهترین شامپو برای موهای چرب خود هستند باید هنگام خرید به نکات زیر توجه کنند:

  • شامپوهای بدون سولفات را در نظر بگیرید. سولفات می تواند باعث تشدید چربی پوست سر شما شود.
  • ترکیبات شامپو را بررسی کنید. شامپوهایی که حاوی موادی مانند عصاره حنا، عصاره سدر، روغن درخت چای، روغن نعناع یا روغن علف لیمو هستند باعث شادابی پوست سر می شوند.

شامپو برای موهای چرب ایرانی

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای چرب و نرم و نازک

شامپو گیاهی مخصوص موهای چرب آسارا یک محصول گیاهی و فاقد پارابن میباشد.

به شکل محسوسی موها را تقویت و مستحکم می‌کند و به مرور ماهیچه‌های حلقوی دور هر تار مو به حالت الاستیکش برمی‌گردد و تار مو را محکم نگه می‌دارد.

شامپو آسارا با استفاده از عصاره طبیعی گیاهان دارویی و شفابخشی همچون سدر، حنا، بابونه، کتیرا و رزماری، و فرمولاسیون متخصصین طب سنتی و بهره‌گیری از تجارب پزشکان و اساتید مجرب تهیه شده است. این شامپو علاوه بر اینکه موجب کاهش ترشح چربی پوست و مو می شود، خواص دارویی بسیار خوبی در تقویت ریشه مو، جلوگیری از ریزش مو و برطرف کردن موخوره و شوره سر را دارد.

پیش تر راجع به عوارض سولفات گفته ایم. اما برخی سولفات های معدنی و طبیعی که در ترکیبات شامپو گیاهی آسارا موجود است، نه تنها باعث آسیب به پوست سر و موها نمی شوند بلکه در کنار سایر ترکیبات شامپو آسارا موهای چرب باعث پاکسازی و تمیزی عمیق پوست و مو می شوند.

شامپو موی چرب بدون سولفات

در عین حال اگر باز هم احساس می کنید شامپو بدون سولفات نیاز شما را بهتر برطرف میکند میتوانید از شامپو بدون سولفات آسارا استفاده کنید.

برای جلوگیری از افزایش چربی پوست چه باید کرد؟

  1. موهای خود را بیش از حد نشویید در واقع شستن بیش از حد بیشتر از اینکه مفید باشد به پوست و موهای شما آسیب می رساند. این کار ممکن است پوست سر را خشک کند و باعث تولید چربی بیشتر باشد.
  2. از دست زدن به موهایتان خودداری کنید. وقتی موهایتان را لمس می‌کنید، چربی موجود روی انگشت وارد موهایتان می‌شود، بنابراین می‌تواند موهایتان را سریع‌تر کثیف‌ کند.
  3. زمانی که موهایتان چرب شد آنها را با شامپوی مخصوص بشویید. تولید چربی پوست سر هر کس متفاوت است. شستشوی دو تا سه بار در هفته ممکن است برای افرادی که تولید چربی بیشتری دارند کافی نباشد.
  4. روبالشی خود را عوض کنید.
  5. ممکن است استفاده از روغن‌ها برای کاهش چربی سر روشی غیرمعمول به نظر برسد اما برخی از روغن های ضروری(essential oil) برای از بین بردن سبوم و شفاف‌سازی منافذ روی پوست سر بسیار مفید عمل می‌کنند.
  6. روش هایی که برای رفع چربی مو گفتیم را ادامه دهید. حتما روی پرهیزات غذایی دقت زیادی داشته باشید.

روغن های مفید برای موی چرب

روغن نعناع فلفلی و روغن درخت چای هر دو برای تمیز کردن عمیق موها کاربرد زیادی دارد. در حمام یک یا دو قطره از اسنشیال اویل را روی موهای خود بچکانید، مراقب باشید که روغن رقیق نشده را مستقیماً روی پوست خود نمالید. همچنین می‌توانید اسنشیال اویل را با مواد دیگر ترکیب کنید تا یک ماسک موی آرام بخش داشته باشید.

این مقاله بر پایه تحقیقات و مصاحبه آرایشگران مشهور جهانی تهیه و نوشته شده است تا به شما برای کسب اطلاعات مهم و مناسب مبتنی بر علم و واقعیت برای داشتن موهای سالم و زیبا کمک کند. امید است با خواندن مطالب آن، بتوانید بهترین و مناسب ترین شامپو برای موهای چرب خود را تشخیص دهید.

پیشنهاد مطالعه:

درمان طبیعی موی چرب+ رژیم غذایی

چطور بفهمم موی چرب دارم یا عادی یا خشک؟

شامپو برای موهای چرب چه محصولی انتخاب کنم؟

محصولات زیادی در بازار موجود است اما شامپو گیاهی آسارا حاوی عصاره حنا می باشد که به خوبی از پس چربی های اضافی سر برمیاید. همچنین در این محصول از عصاره سدر، رزماری و بابونه استفاده شده که موجب تقویت موها خواهند شد.

آیا چربی مو فقط با شامپو رفع می شود؟

اگر وجدان داشته باشیم قطعا پاسخ خیر است! زیرا چربی مو، ریشه داخلی دارد و باید توسط پزشک طب سنتی ریشه یابی و درمان شود اما استفاده از شامپوی مناسب هم جزو موارد ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید