بهترین روغن برای موی خشک و آسیب دیده از دید کاربران

روغن برای موی خشک و روغن های ترمیم کننده موهای آسیب دیده برای خانم ها و آقایانی که موی خشک یا آسیب دیده دارند بسیار حیاتی است.

این مقاله در مورد انواع مختلفی از روغن هایی که ممکن است به آبرسانی موهای خشک و کدر کمک کنند، نحوه استفاده از آنها و عوارض جانبی احتمالی صحبت می کند.

مو دارای سه لایه مختلف است. بیرونی ترین لایه روغن های طبیعی تولید می کند که موها را سالم و براق می کند و از شکستگی آن محافظت می کند. این لایه می تواند با شنا کردن در آب کلردار، زندگی در آب و هوای خشک، استفاده از مواد شیمیایی یا استفاده از ابزار حرارتی حالت دهنده مو مثل سشوار از بین برود. وقتی موها خراب می شوند احساس خشکی می کنند و کدر به نظر می رسند.

در بیشتر موارد، خشکی مو را می توان با استفاده از درمان های خانگی برطرف کرد. درمان مو با روغن ممکن است به آبرسانی تارها و پوست سر کمک کند. به خاطر داشته باشید که از آنجایی که روغن آب را دفع می کند، معمولاً استفاده از روغن ها روی موهای خشک موثرتر است.

استفاده از روغن ها ممکن است رطوبت را به مو بازگرداند. این روغن ها را می توان به عنوان ماسک مو، نرم کننده مو یا حتی به طور مستقیم به شامپوی خود اضافه کرد. همیشه مطمئن شوید که یک اسانس را رقیق کنید تا از واکنش آلرژیک جلوگیری کنید.

اولین روغن برای موی خشک: نارگیل

روغن نارگیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E است که به موها درخشندگی می بخشد و برای سلامت پوست سر ضروری است. عدم سلامت پوست سر می تواند منجر به کدر شدن موها شود.

نحوه استفاده: اگر موهای خیلی ضخیم یا مجعد دارید، می توانید از مقدار کمی به عنوان نرم کننده استفاده کنید بدون اینکه موها چرب به نظر برسند. در غیر این صورت، روغن را بین دستان خود گرم کنید. گرما ساقه مو را باز می کند، که اجازه می دهد روغن جذب تار مو شود

آن را تا زمانی که دوست دارید بگذارید روی پوست بماند؛ حتی می توانید بگذارید روغن برای یک شب روی سرتان بماند. سپس شامپو بزنید و موهای خود را بشویید. ممکن است برای اینکه روغن به طور کامل پاک شود، دو نوبت شستشو نیاز باشد.

عوارض جانبی: آلرژی به روغن نارگیل نادر است، اما اگر حساسیت دارید، از روغن نارگیل برای پوست یا موهای خود استفاده نکنید. زیرا ممکن است باعث قرمزی، کهیر و بثورات پوستی شود. همچنین اگر موهای خیلی چرب دارید و به دنبال پاکسازی کف سر چرب هستید روغن نارگیل برای شما مناسب نیست.

روغن نارگیل برای چه موهایی مفید است؟

روغن نارگیل می تواند برای همه انواع مو مفید باشد – به خصوص موهای خشک، آسیب دیده و رنگ شده. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می تواند موهای شما را خشک و زبر کند، اما روغن نارگیل این اثرات را خنثی می کند. موهای شما را تغذیه و آبرسانی می کند، رشد مو را تحریک می کند، آسیب را ترمیم می کند و رنگ شما را محو نمی کند.

چه شامپویی استفاده کنیم؟

همچنین برای مراقبت از موهای رنگ شده خود، نیاز است شامپوی مناسب مویتان را پیدا کنید. ممکن است بدانید که سولفات موجود در شامپوهای روزانه و معمولی که باعث کف بسیار می شود باعث کم شدن رنگ مو می شود و این امر ممکن است حتی با اولین استفاده رخ دهد و متوجه تغییر آن بشوید. پس بهتر است از شامپوهای بدون سولفات برای حفظ رنگ موهای خود استفاده کنید.

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای رنگ شده یک محصول تخصصی و بدون سولفات برای ترمیم آسیب دیدگی ساختمان مو می باشد. در ترکیبات این محصول از عصاره پوست گردو و انار استفاده شده است که نقش بسیار زیادی در ترمیم آسیب دیدگی ساختمان مو دارند.

شامپو بدون سولفات گیاهی آسارا مخصوص موهای رنگ شده

وجود مقادیر بسیاری از اسیدهای چرب امگا 3، امگا 6، امگا 9 و پتاسیم در پوست گردو، هم به تقویت ریشه مو و هم به قدرت کوتیکول مو کمک فراوانی‌ می‌نماید.

البته وجود اسیدهای چرب امگا 2 نیز از جمله خواص پوست گردو برای مو، گزارش می‌شود که به تغذیه و استحکام و نرم شدن بهتر موها منجر خواهد شد. مهم ترین خواص عصاره پوست انار تغذیه و ترمیم کنندگی مو می باشد. همچنین در بسیاری از موارد، کمک زیادی به رفع شوره سر می کند.

روغن زیتون برای موهای خشک

روغن زیتون مانند روغن نارگیل حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب است. علاوه بر این، خاصیت نرم کنندگی مو را دارد. برخی از تحقیقات نشان می دهد که روغن زیتون می تواند کاملاً مرطوب کننده مو باشد.

نحوه استفاده: برای حالت دادن به موها نیازی به استفاده زیاد از روغن زیتون ندارید، به خصوص اگر موهای شما نازک یا کوتاه هستند. بسته به طول موهایتان، به ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری نیاز دارید. برای موهای خیلی بلند و پرپشت، به اندازه 1/4 فنجان نیاز دارید.

روغن را روی موهای خشک ماساژ دهید؛ سپس می توانید موهایتان را در یک حوله گرم یا کلاه دوش به مدت 15 دقیقه بگذارید. سپس از یک شانه دندانه ای پهن برای شانه زدن موها قبل از شستشوی کامل استفاده کنید.

عوارض جانبی: استفاده از روغن زیتون برای موهای خشک خطرات کمی دارد، مگر اینکه به زیتون حساسیت داشته باشید. اگر به طور کامل آبکشی نکنید، ممکن است موها را چرب کند.

روغن آووکادو

روغن آووکادو سرشار از چربی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که همگی برای داشتن موهای قوی و سالم ضروری هستند. اسیدهای چرب می توانند با محافظت از پوست سر در برابر آسیب های محیطی به ترمیم موهای خشک یا آسیب دیده کمک کنند. این میوه همچنین منبع طبیعی بیوتین است که یک مطالعه در سال 2012 نشان می دهد که می تواند موها را تقویت کند و موها کمتر خشک به نظر می رسند.

نحوه استفاده: می توانید از آووکادو در ماسک مو استفاده کنید و اجازه دهید به مدت 3 ساعت روی موهایتان بماند و سپس کاملا آبکشی کنید. یا، می توانید از آن به عنوان درمان روغن داغ استفاده کنید، روغن آووکادو را آرام حرارت دهید، سپس روی موهای تازه شسته شده بمالید. قبل از آبکشی اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند.

عوارض جانبی: آووکادو به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما اگر قبلاً آن را نخورده اید، باید آزمایش پچ را با استفاده از مقدار کمی روغن روی ساعد خود انجام دهید و 24 ساعت منتظر بمانید تا مطمئن شوید که واکنشی نشان نمی دهید.

روغن بادام

روغن بادام مملو از اسیدهای چرب امگا 9 (که می تواند باعث درخشندگی و حتی رشد موهای جدید شود)، ویتامین E و پروتئین است که می تواند موها را تقویت کرده و از شکستگی آن جلوگیری کند. این روغن که از موها محافظت و آن را مرطوب می کند، باعث نرم شدن مو می شود.

نحوه استفاده: برای تهیه ماسک مو می توانید روغن بادام را با روغن دیگری مانند نارگیل مخلوط کنید یا می توانید روغن را (معمولاً روغن بادام شیرین توصیه می شود) مستقیماً روی موهای خود بمالید و به ویژه روی نوک موها تمرکز کنید.

عوارض جانبی: اگر به آجیل درختی آلرژی دارید باید از روغن بادام اجتناب کنید زیرا حتی استفاده موضعی از آن می تواند واکنش جدی ایجاد کند.

روغن های حامل برای موهای خشک

خواص روغن آرگان به دلیل داشتن ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری مو باید مورد توجه زیادی قرار گیرد.

روغن کرچک دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی است که به درمان شوره سر کمک می کند.

روغن جوجوبا بسیار مرطوب کننده است زیرا حاوی ویتامین های A، B، C و E و مواد معدنی مانند روی و مس است.

نحوه استفاده:

  1. 2 تا 3 قطره اسانس را با 1 قاشق غذاخوری روغن کاملا مخلوط کنید. باید به اندازه ای باشد که کل سر شما را بپوشاند.
  2. مخلوط را روی موهای خشک یا مرطوب ماساژ دهید
  3. بگذارید حداقل 10 دقیقه بماند سپس بشویید.

اگر قصد دارید از روغن روی موهای خشک به عنوان لوسیون صاف کننده استفاده کنید و آن را آبکشی نکنید، فقط به اندازه یک سکه به روغن نیاز دارید.

عوارض جانبی: تا زمانی که به هیچ یک از مواد موجود در روغن حساسیت نداشته باشید، خطر زیادی در ارتباط با روغن ها وجود ندارد. با این حال استفاده بیش از حد می تواند موهای شما را چرب کند.

روغن های مو، مو را از داخل تغذیه می کنند و به تارهای مو نفوذ می کنند. روغن ها باعث سلامت و ترمیم موها می شوند. در کنار روغن های معرفی شده برای پوست و موی خود، با اضافه کردن سرم به روتین موی خود می توانید لایه خارجی موهای خود را بپوشانید و علاوه بر حالت دادن به مو، به موهای خود لطافت ببخشید و آن ها را در برابر عوامل آسیب زننده خارجی محافظت کنید.

سرم گیاهی نرم کننده آسارا سرشار از ترکیبات آبرسان گیاهی است و لطافت و حالت پذیری موها را افزایش می‌دهد. بعد از مصرف سرم نرم کننده آسارا رطوبت مورد نیاز مو به طور کامل تامین شده و موها براق و یک دست می شوند.

سرم گیاهی نرم کننده مو آسارا

این سرم به نرم شدن و بهبود برس کشیدن موها کمک بسیاری می کند و نیازی به آبکشی ندارد.

روغن های ضروری برای موهای خشک

برخی از روغن هایی که از گیاهان گرفته می شوند و برای پوست سر بسیار مفید هستند عبارتند از:

  • درخت چای
  • اسطوخودوس
  • چوب صندل
  • رزماری
  • آویشن
  • زنجبیل
  • اکالیپتوس
  • گل سرخ
  • شمعدانی

نحوه استفاده: می توانید 5 قطره از یک روغن مانند درخت چای را مستقیماً به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید. معمولاً، می‌توانید با مخلوط کردن چند قطره از اسانس مورد علاقه خود با روغن و مالیدن آن به موهای خود (مخصوصاً نوک مو) ماسک مو درست کنید. اجازه دهید این مخلوط حداقل 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس کاملاً بشویید.

عوارض جانبی: همیشه قبل از استفاده از روغن روی مو یا پوست خود، یک پچ تست کوچک انجام دهید. بر اساس بررسی‌های انجام شده در سال 2012، اسانس‌های زیر بیشترین احتمال ایجاد واکنش آلرژیک را دارند:

  • علف لیمو
  • میخک
  • اسطوخودوس
  • نعناع تند

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از روغن برای مو

اگر موهای خیلی خشکی دارید، ممکن است وسوسه شوید که از روغن زیادی استفاده کنید، اما مطمئن شوید که بیش از حد از آن استفاده نمی کنید، زیرا ممکن است موها را سنگین کند و آبکشی آن سخت شود.

هنگام استفاده از روغن های ضروری معرفی شده، مطمئن شوید که آن را با روغن حامل رقیق کنید. استفاده از اسانس بدون حامل می تواند منجر به بثورات خارش دار قرمز شود.

روغن مو برای موهای چرب

اگر موهای چرب دارید، احتمالا فکر استفاده از روغن مو کابوش شما است و با خود فکر می کنید چرا باید به موهای مستعد چرب شدن خود روغن بزنید و آن را تشدید کنید؟ اما به گفته کلاریس روبنشتاین، آرایشگر مشهور، هر نوع مو – بله حتی موهای چرب – می تواند از روغن مو بهره مند شود. او می‌گوید: « ساقه موهای هرکسی نیاز به روغن دارد. “این می تواند مقدار زیاد یا کم باشد”.

کیت هولدن، متخصص پوست و مو مقیم بریتانیا، می گوید روغن ها برای پوست سر نیز مفید هستند. به عنوان مثال، “درخت چای، نعناع، ​​زنجبیل و روغن کاد می تواند به کاهش خارش و کاهش التهاب سر کمک کند.” بنابراین درحالی که شما ممکن است نگرانی هایی بابت استفاده از روغن مو داشته باشید، بهتر است این نکته را بدانید که هر نوع مویی از روغن های مو فایده و سود می برد.

خشکی مو زمانی اتفاق می افتد که بیرونی ترین لایه تار از بین برود. موها به دلایل مختلف ممکن است دچار خشکی شوند و یکی از راه‌ها برای درمان این مشکل، استفاده از شامپوهای مناسب موی خشک می‌باشد.

شامپوهای تقویت کننده و ضد ریزش مو گیاهی آسارا برای موهای چرب، خشک و معمولی

شامپو آسارا با استفاده از عصاره طبیعی گیاهان دارویی و شفابخشی همچون سدر، حنا، بابونه، کتیرا و رزماری، و فرمولاسیون متخصصین طب سنتی و بهره‌گیری از تجارب پزشکان و اساتید مجرب تهیه شده است. شامپو آسارا علاوه بر خواص دارویی فوق‌العاده آن در تقویت ریشه مو، جلوگیری از ریزش مو و برطرف کردن موخوره و شوره سر، توان شویندگی سر را نیز دارد.

افرادی که دچار خشکی شدید مو هستند، علاوه بر شامپوهای ملایم برای ترمیم موهای خود به ترمیم کننده های مو نیاز دارند.

سرم گیاهی درمان موخوره آسارا

سرم گیاهی درمان موخوره آسارا با ترکیبات کاملا طبیعی و تشکیل شده از عصاره جوانه گندم می باشد. جوانه گندم سرشار از ویتامین های خانواده F، E، A، B و سیتوسترول ها و لیسیتین می باشد که موجب محافظت و رفع خشکی مو خواهد شد. این سرم با فرمول بسیار سبک خود موجب تقویت و احیای ساختمان مو می شود و بدون نیاز به شستشوی سر، موهای خشک و آسیب دیده را ترمیم می کند.

پیشنهاد مطالعه:

خواص پرمصرف ترین روغن های گیاهی (مختصر و مفید)

بهترین ماسک مو برای موهای خشک و وز

درمان موخوره بدون کوتاهی امکانپذیر است؟

ترجمه: سارا رضایی

تنظیم: تحریریه پارسی طب

خلاصه مقاله:

بهترین روغن ها برای موهای خشک و آسیب دیده کدامند؟

روغن نارگیل، زیتون، بادام، آووکادو، درخت چای، صندل، اسطوخودوس، رزماری، آویشن، گل سرخ، شمعدانی

روغن های حامل برای موهای خشک

آرگان، کرچک، جوجوبا

این پست دارای 2 دیدگاه است

  1. سولماز

    سپاس از توضیحات کاملتون
    شامپوهایی که فرمودید باعث تقویت مو هم میشن؟

    1. امیررضا جلالی

      سلامت باشید.
      بله شامپوهای آسارا علاوه بر تقویت مو باعث پیشگیری از شوره و خارش سر هم میشن

دیدگاهتان را بنویسید