تفاوت شامپو گیاهی و شامپو معمولی چیست؟

تفاوت شامپو گیاهی و شامپو معمولی چیست؟

تفاوت شامپو گیاهی و شامپو معمولی در نوع ترکیبات و میزان تاثیرگذاری بر ساختمان مو و رفع مشکلاتی مانند ریزش موهاست که در این مقاله آنها را بررسی می کنیم.

شامپوها عمدتاً برای پاکسازی مو و پوست سر استفاده می شوند. اما این روزها شامپوها مزایای دیگری علاوه بر تمیز کردن مو از جمله حالت دهنده، نرم کننده، سلامت مو از جمله موی عاری از شوره، کثیفی، چربی مو و شپش و .. دارند.

اما شامپوی مورد استفاده ما باید ایمن و بدون هیچ گونه اثرات مضر باشد. مواد طبیعی از قدیم الایام مورد استفاده بشر بوده و به همین دلیل شامپوهای گیاهی را بهترین محصولات مراقبت از مو می دانند.

تفاوت شامپو گیاهی و شامپو معمولی چیست؟

شامپوهای گیاهی شامپوهایی هستند که با عصاره های مواد طبیعی تولید شده اند. بهترین چیز در مورد این شامپوها این است که نتیجه بهتر و ماندگارتری دارند. این شامپوها فاقد مواد شیمیایی خشن شامپوهای معمولی هستند و اگر ترکیبات آنها مهندسی شده باشد، آسیبی به موها وارد نمی کنند. به همین خاطر امروزه استفاده از شامپوهای گیاهی و طبیعی معتبر بسیار رایج شده است.

مواد شیمیایی مختلف و نگهدارنده های مصنوعی که در شامپوهای شیمیایی استفاده می شود گاهی اوقات باعث اثرات مضر می شوند.

از آنجایی که پوست سر ما یکی از جاذب ترین قسمت های بدن است، محصولاتی که روی پوست سر استفاده می شوند مستقیما وارد پوست سر می شوند. بنابراین بسیار مهم است که از تأثیرات ترکیبات استفاده شده در فرمولاسیون شامپو مطلع شوید.

محصولات طبیعی = سازگار با محیط زیست

این قبیل محصولات به طور فزاینده ای در میان افراد آگاه به سلامت و محیط زیست محبوب شده است. موهای سالم به دلیل قرار گرفتن مداوم مو در معرض مواد شیمیایی مضر موجود در شامپوها و نرم کننده های مصنوعی آسیب می بینند. با افزایش آگاهی در مورد اینکه چگونه محصولات طبیعی می توانند بر زندگی ما تأثیر مثبت بگذارند، مردم ایمن تر و سالم تر محصولات را انتخاب می کنند.

شامپوی گیاهی شامپویی است که یا کاملاً از طبیعت استخراج شده باشد و یا ترکیبات مهندسی شده طبیعی مانند عصاره (با کیفیت) گیاهان درمانی داشته باشند.

این نوع شامپو برای تمام پوست سر سازگار است و بر سلامت مصرف کننده تأثیر مخرب نمی گذارد.

شوینده ها، عوامل کف کننده، تنظیم کننده های pH، عوامل ضد الکتریسیته ساکن در مو، آنتی اکسیدان ها، نرم کننده ها، مرطوب کننده ها، اکثراً دارای گواهی منشاء ارگانیک هستند که با اسیدهای چرب طبیعی یا الکل های گیاهی تولید می شوند.

امتیاز شامپوهای طبیعی و گیاهی

مانند شامپوهای معمولی باعث تحریک پوست نمی شوند. استفاده از شامپوهای گیاهی به رشد طبیعی مو، سازگاری و جذب مواد مغذی از محیط خارجی کمک می کند و مقاومت طبیعی مو را افزایش می دهد. همچنین ترکیبات موجود در شامپوهای گیاهی به راحتی تجزیه می شوند، بنابراین به محیط زیست و اکوسیستم آسیب نمی رسانند.

6 مزیت شگفت انگیز شامپوی گیاهی

  1. شامپوهای گیاهی برای ریزش مو از ترکیبات طبیعی آیورودا، روغن های طبیعی، مواد معدنی و ترکیبات استخراج شده گیاهی ساخته شده اند. این مواد با آبرسانی به فولیکول‌ و ریشه‌ مو، رطوبت مو را بهبود می‌بخشند. این به نوبه خود احتمال ریزش مو، موهای خشک و آسیب دیده را کاهش می دهد.
  2. استفاده منظم از شامپوهای گیاهی می تواند برای موهای شما معجزه کند. پوست سر ما برای داشتن موهایی زیبا، سالم و قوی باید تعادل کاملی از سطح چربی و pH را حفظ کند. با استفاده از شامپوهای گیاهی می توانید به تعادل عالی موردنظر پوست سر برسید
  3. شامپوهای گیاهی از خواص ضد عفونی کننده طبیعی و ضروری ساخته شده اند که از مو و پوست سر ما در برابر اشعه های خشن خورشید محافظت می کند و در نتیجه از عفونت های پوستی جلوگیری می کند.
  4. شامپوهای گیاهی از مواد طبیعی ساخته شده اند که برای هر نوع پوستی مناسب است. پس با استفاده از شامپوهای گیاهی جای هیچ گونه نگرانی پوستی وجود ندارد.
  5. موها با استفاده منظم از شامپوهای گیاهی رشد می کنند و حالت براق، درخشان و ابریشمی به خود می گیرند.
  6. شامپوهای گیاهی رنگ طبیعی موهای شما را حفظ می کنند و با استفاده منظم، حتی آنها را تقویت می کنند. در کنار این، آنها موها را سالم و پوست سر را متعادل نگه می دارند.

نقش عصاره های گیاهی در شامپو چیست؟

هدف از اختراع حاضر ارائه ترکیبی از شامپو است که با داشتن عصاره گیاه، عملکردهایی مانند تسکین التهاب، برطرف کردن شوره سر و خارش پوست سر دارد. همچنین عملکرد پوست سر را بهبود می بخشد، ریزش مو را مهار می کند و رشد مو را تقویت می کند.

علل ریزش مو به دلیل هورمون ها، کاهش جریان خون به دلیل گردش خون ضعیف، متابولیسم ضعیف در ریشه مو، سوء تغذیه، عوارض جانبی ناشی از داروها، آسیب به پوست سر توسط شوره سر یا باکتری ها و عوامل ژنتیکی شناخته شده است. همچنین استرس بیش از حد و شوینده های شیمیایی تحریک کننده از دلایل اصلی ریزش مو هستند.

آیا شامپو گیاهی برای موهای کراتین شده و رنگ شده تفاوت دارد؟

بله

اگر موهای رنگش ده و کراتین شده دارید باید از شامپوهای فری سولفات استفاده کنید که ترکیبات ترمیم کننده آن باعث بهبود حالت موها و نرم شدن آن ها شود.

شامپو بدون سولفات آسارا یک محصول گیاهی است که از عصاره انار و پوست گردو در آن استفاده شده و برای این افراد بسیار مناسب است.

پیشنهاد مطالعه:

شامپوی گیاهی ضد ریزش مو چی خویه؟ ایرانی باشه یا خارجی؟

شامپو بدون سولفات چیست؟

آشنایی با ترکیبات شامپو و تاثیر آنها روی مو

بنابراین نیاز مبرمی به تولید محصولی وجود دارد که برای بدن انسان آزاردهنده نباشد، پایدار باشد و از ریزش مو جلوگیری کند، رشد مو را تقویت کند و همچنین شوره سر و خارش پوست سر را برطرف کند و در عین حال وضعیت مو را بهبود بخشد.

برای دستیابی به هدف فوق، ترکیب شامپوهای حاوی گیاه بومی و عصاره‌های درمانی طبیعی تولید و مورد استفاده قرار گرفته است. به ویژه با استفاده از مواد طبیعی مانند عصاره‌های گیاهی به‌عنوان ماده موثره، برای پوست سر و مو تحریک‌کننده نبوده و عوارضی ایجاد نمی‌کند. اگر سوال و یا نظری درباره تفاوت شامپو گیاهی و شامپو معمولی دارید در بخش نظرات همین مقاله بپرسید.

این پست دارای 2 دیدگاه است

  1. معصومه

    سلام و احترام
    شامپوهای گیاهی اگر در ترکیب شون سولفات داشته باشند برای موهای کراتین شده مضر است.
    و شما باید این قضیه را با صداقت عنوان کنید تا مصرف کننده بداند چه محصولی را استفاده میکند

    1. امیررضا جلالی

      سلام و عرض ادب
      بله درست میفرمایید اما اینکه تا کنون در مقاله بیان نشده دلیل بر بی صداقتی ما نیست! این موضوعی هست که باید در مقاله اضافه بشه و این کار رو انجام خواهیم داد.
      ممنون از اینکه وقت گرانبهای خودتون رو در اختیار ما گذاشتید
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید