بایدها و نبایدهای جلوگیری از ریزش مو

روش های جلوگیری از ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو اگر نگوییم، از نان شب واجب تر است، می توانیم بگوییم، مسالۀ بسیار بسیار مهمی به شمار می آید.

با ما همراه شوید و به اطلاعات مفیدی در رابطه با پیشگیری از ریزش مو، دست یابید.

بایدها

برای جلوگیری از ریزش مو از درمان های سالم کمک بگیرید

طبق تجربه ما استفاده از روش های درمانی طب سنتی (اگر تحت نظر پزشک کاربلد انجام شود) نتیجه بسیار کاملتر و بهتری از روش های درمان رایج در بر دارد.

اولین قدم در رابطه با جلوگیری از بی مویی و مشکلات جدی مرتبط با این پدیدۀ ناخوشایند، این است: پیش از هر اقدامی، باید به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

به مقدار کافی ویتامین ای مصرف کنید

ویتامین ای، به تقویت و استحکام موها و رشد آن ها بسیار کمک می کند. پس باید سعی کنید هر روز ویتامین E مصرف کنید آن هم به مقدار کافی.

جوانه گندم، انواع فلفل دلمه ای مخصوصا فلفل دلمه ای سبز، آجیل ها و دانه ها، و سبزی های برگ سبز سرشار از ویتامین ای هستند. برای جلوگیری از بی مویی، یادتان باشد که حتما در سبد غذاییِ روزانه تان از خوراکی های دارای ویتامین ای مصرف کنید.

موهای خود را آرام شانه کنید

هنگام شانه کردن و برس زدن موهای تان، با آن ها سر جنگ نداشته باشید! در عوض، با آن ها دوست باشید و موهای خود را آرام شانه کنید و برس بزنید. در غیر این صورت، تعداد زیادی از موهای شما از ریشه کنده می شوند! چه حیف! از این گذشته، موهای خود را از ریشه به سمت نوک شان به آرامی شانه بزنید تا چربی سالم موهای تان، در سرتاسر آن ها پخش شود. خلاصۀ کلام این که: شستن صحیح مو و آرام شانه زدن موها برابر است با جلوگیری از ریزش مو. حالا دیگر خود دانید!

باید بعد از ورزش، حمام کنید

حمام نکردن بعد از ورزش، نابودگر موهای شما است. زیرا در حین ورزش، فعالیت تان زیاد است و تعریق بدن تان شدید می شود. در نتیجه، موهای شما هم از این تعریق، در امان نیستند. در صورت حمام نکردن، آلودگی از موهای شما پاک نمی شود و دچار ریزش مو می شوید. با این اوصاف، فراموش نکنید که بعد از ورزش حمام کنید و موهای خود را بشویید.

از شامپوی مناسب موهایتان استفاده کنید

یکی از مهم ترین فاکتورهای جلوگیری از ریزش مو، انتخاب و استفاده از شامپوی مناسب موها است. برای مثال، اگر موهای شما چرب است، می توانید از شامپو گیاهی آسارا برای موهای چرب استفاده کنید.

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای چرب و نرم و نازک

یا اگر موهای شما خشک است، می توانید از شامپو گیاهی آسارا برای موهای خشک استفاده کنید. به این ترتیب، سلامت و استحکام موهای خود را تضمین خواهید کرد. مطمئن باشید!

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای خشک

به همان میزان که در مورد انتخاب شامپوی مناسب موهای تان حساس هستید، باید از مصرف ژل ها و حالت دهنده های شیمیایی مو، خودداری کنید. زیرا یکی از فاکتورهای ریزش مو، استفاده از این مواد است. بنابراین برای جلوگیری از بی مویی، دور این جور چیزها را خط بکشید!

استرس را از خود دور کنید

استرس دشمن سرسختِ رشد موهای شما است و مانع از رشد طبیعی آن ها می شود. بنابراین، اگر می خواهید دچار ریزش مو نشوید، با کمک روش های آرام سازی مانند مدیتیشن باید استرس را از خود دور کنید.

نبایدها

نباید از دستگاه های حرارتی، بیش از حد استفاده کنید

برای جلوگیری از بی مویی، نباید از سشوار، اتو مو و دستگاه های حرارتی این چنینی، زیاد استفاده کنید. حرارت این دستگاه ها، به شدت به موهای شما آسیب می زنند و باعث ریزش موهای تان می شوند. با این حساب، استفادۀ بیش از حد از آن ها، ممنوع است!

نباید سیگار بکشید

دود سیگار حاوی مواد شیمیایی بسیار مضری است که نه تنها به سلامت کلی بدن تان آسیب وارد می کند بلکه به موهای شما هم رحم نمی کند! و ریزش مو به همراه دارد! با این حساب، برای جلوگیری از بی مویی، نباید سیگار بکشید. از این موردِ زیانبار و مضر، دوری کنید.

نباید موهای خیس تان را بکشید یا شانه بزنید

تارهای مو وقتی خیس هستند، شکننده تر از همیشه می شوند. بنابراین، برای جلوگیری از بی مویی هرگز نباید موهای خیس تان را محکم بکشید یا شانه بزنید. شانه زدن موها در حمام کلا ممنوع است!

نباید موهای خیس را با حوله ی زبر خشک کنید

همان طور که در سطرهای بالا گفتیم، شکنندگی موهای خیس، بسیار بیشتر از موهای خشک است. بنابراین نباید از حولۀ زبر برای خشک کردن شان استفاده کنید. در ضمن، از محکم کشیدن حوله روی موها خودداری کنید.

بهتر است موهای تان را با حولۀ لطیف یا پارچۀ نخی لطیف به آرامی خشک کنید.

در این مقاله نکاتی را درباره شستشوی موها گفته ام که شاید حتی تا بحال نشنیده باشید، پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.

شاید باورتان نشود اما توجه به بایدها و نبایدهای این مقاله و در نظر گرفتن آن ها در زندگی روزانه تان، به طرز شگفت انگیزی به سلامت موهای شما کمک می کند. بنابراین، اگر به سلامت و پرپشتی موهای خود اهمیت می دهید و اگر دل تان نمی خواهد دچار بی مویی شوید، لطفا بایدها و نبایدهای جلوگیری از بی مویی را جدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید