خواص جالب بابونه برای پوست و مو

بابونه گیاهی است که از گلهای دیزی مانند به دست می‎آید. برای قرن‌های متمادی مردم به خواص تغذیه‌ای بابونه پی بردند و از آن به عنوان یک درمان طبیعی برای چندین بیماری استفاده کردند.

از روم باستان تا علاقه مندان به رایحه درمانی مدرن، بابونه به عنوان یک عنصر اصلی در فرهنگ‎های سراسر جهان وجود داشته است. اما این گیاه بیشتر از یک رایحه آرام بخش یا نوشیدنی تسکین دهنده می‎باشد. بابونه حتی در مصر باستان نیز مقدس بود و نسبت به سایر گیاهان بسیار مورد احترام بود! نه تنها به عنوان گیاهی که می تواند هر بیماری را درمان کند، ارزش داشت، بلکه اشراف مصری از آن برای زیبایی نیز استفاده می‎کردند.

نقش اساسی بابونه در رفع مشکلات مو

این گیاه دارای فواید و خاصیت های فوق العاده‎ای است که با مصرف یا استشناق می‎توانیم از فواید آن بهره ببریم اما مطالعاتی نیز در مورد مصرف خارجی آن انجام شده است که نوید اتفاقات خوبی برای موهای ما می‎دهد. بابونه با خواص ضدالتهابی، اثرات بر روی سیستم عصبی و به عنوان یک داروی شفابخش، می تواند به موها و حفظ سلامت آن کمک بسیاری کند.

ترکیبات موجود در بابونه از بیماری‌های مزمن پوستی محافظت می‌کند و استفاده از بابونه روی سر می‎تواند باعث رفع شوره سر، اگزما، زخم‎های پوست سر و .. باشد. همچنین بابونه می‎تواند به تسکین سوزش پوست سر کمک کند. بابونه درمان بسیار مفیدی برای پوست سر خشک و خارش نیز می‎باشد و بوی فوق العاده‎ای به موها می‎بخشد.

بهترین گیاه برای ترمیم کردن موهای آسیب دیده

در کنار این خواص شگفت انگیز برای پوست، این گیاه، تاثیرات بسیار خوبی بر مو نیز می‎گذارد. این گل قطعا دوست بسیار خوبی برای موهای شما می‎باشد. به طور مثال اگر موهای کدر و آسیب دیده‎ای دارید، بابونه می‎تواند در بازگرداندن درخشش و شادابی موها به شما کمک کند.

بابونه به عنوان ترمیم کننده موهای آسیب دیده توسط آفتاب، کمک کننده به تقویت استحکام مو، جلوگیری از موخوره و حتی روشن کننده تارهای مو شناخته شده است. شادابی را به موهای شما باز می‌گرداند و ظاهر ضعیف مو را از بین می‌برد، زیرا حاوی موادی است که درخشش را به تارهای مو باز می‎گرداند.

طریقه ساخت و مصرف ماسک بابونه برای مو:

نکته جالب دیگر، بابونه می تواند به روشن شدن مو کمک کند. بسیاری این کار را با شستن، سپس شانه کردن موهای آغشته به دم کرده آن و رها کردن آن برای ساعت‎ها در مو انجام می‎دهند. راه دیگر این است که دم کرده بابونه را با آبلیمو ترکیب کنید و روی موهای خود اسپری کنید و بیرون بروید.

در این صورت می‎توانید تاثیر روشن کنندگی بابونه روی موهای خود را به خوبی احساس کنید. این فرمول در درجه اول برای کسانی که موهای بور و روشنی دارند عمل می‎کند اما افرادی که رنگ موهایشان تیره تر است هم می‎توانند از آن بهره ببرند. البته برای کسانی که موهای قهوه ای دارند رزماری یا مریم گلی نیز می‎تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد.

بابونه و اسطوخودوس دشمن ریزش مو

جدای از اثرات روشن کننده مو، بابونه به دلیل موثر بودن در برابر ریزش مو مورد ستایش قرار می‎گیرد. این گیاه اعجاب انگیز، با تمام اثرات ضد التهابی مثبتی که روی پوست سر دارد، از رشد موی سالم حمایت می‌کند و در عین حال برخی از مشکلاتی که باعث ریزش مو می‌شوند را برطرف می‌کند. این باعث می شود که عصاره بابونه در مبارزه با موخوره و شکنندگی موها نیز مفید باشد.

برای برطرف کردن ریزش مو، بابونه وقتی با اسطوخودوس یا آلوئه ورا مخلوط شود ترکیب قدرتمندی را ایجاد می‎کند. اسطوخودوس پوست سر را سم زدایی می‎کند. بنابراین، بابونه و اسطوخودوس نقش اساسی در مبارزه با ریزش مو دارند. این دو همچنین سر و مو را برای رشد مجدد آماده می‎کنند. بابونه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به ضخیم شدن طبیعی تارهای مو، تقویت و رشد مجدد آن کمک می‎کند.

سرشار از ویتامین است و موها را هیدراته میکند

خواص متعادل کننده بابونه موهای شما را هیدراته و تغذیه می‎کند. موهای خشک و شکننده را ترمیم می‎کند. علاوه بر این، از وز شدن موها جلوگیری می‎کند و به تارهای موهای شما درخشندگی می‎بخشد.

این گیاه زیبا و پرخاصیت، سرشار از ویتامین C و ویتامین E است و خواص آنتی اکسیدانی آن موهای آسیب دیده را ترمیم می‎کند. بابونه می‎تواند از ساقه مو تا فولیکول مو نفوذ کند و به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کند. علاوه بر این، یک لایه محافظ بر روی هر تار مو تشکیل می‎دهد، ساختار مو را تقویت می‎کند و به موهای شما حجم می‎بخشد.

لایه بردار طبیعی و پاکسازی کننده کف سر

این برگها، در حالی که سلول‎های مرده پوست و تجمع چربی روی پوست سر شما را از بین می‎برد، به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می‎کند. همچنین خارش، زبری و باکتری های مضر پوست سر را کاهش می‎دهد و موها با فولیکول های مو تقویت شده تجدید می‎شود.

بابونه به تنهایی فواید زیادی دارد. اما در کنار مواد طبیعی قدرتمندی مانند رزماری، اسطوخودس و .. فواید مستقیم‌تر و موثرتر ارائه می‌شوند. یک انتخاب طبیعی و مطمئن برای هر کسی است که می‎خواهد موهای خود را عمیقا تقویت کند.

شامپو های آسارا حاوی عصاره بابونه

شامپوهای گیاهی آسارا علاوه بر عصاره گیاهی بابونه، از شرکای قدرتمند آن مانند رزماری، سدر، کتیرا و حنا قدرت گرفته است. برای مشاهده خواص این شامپوها، روی تصویر ذیل کلیک کنید:

شامپوهای تقویت کننده و ضد ریزش مو گیاهی آسارا برای موهای چرب، خشک و معمولی

این شامپوها در سه مدل مخصوص موهای خشک، چرب و معمولی تولید و فرمول آن توسط پزشکان مجرب و متخصصین طب سنتی تهیه شده است. شامپو آسارا علاوه بر خواص دارویی فوق‌العاده آن در تقویت ریشه مو، جلوگیری از ریزش مو و برطرف کردن موخوره و شوره سر، توان شویندگی سر را نیز دارد.

تاثیر بابونه بر پوست

برای پوست، به فواید قابل توجهی اشاره کردیم که تا پوست سر گسترش می‎یابد. این گیاه، می‌تواند به کاهش سوختگی، تحریکات پوستی، از بین بردن منافذ باز و حتی در برخی موارد ترک‌های پوست سر کمک کند. همچنین قرمزی و حتی آفتاب سوختگی را کاهش می‎دهد.

ترجمه: سارا رضایی

منابع:

herbalessences

healthshots

دیدگاهتان را بنویسید