این خوراکی های شگفت انگیز باعث نرم شدن موها می شوند

نرم شدن موها برای کسانی که موهای زبر و خشن دارند جزو مهمترین مسائل روزانه مراقبت از مو محسوب می شود.

یکی از بهترین راه‌های داشتنِ موهای سالم‌تر و نرم‌تر، از طریق خوردن خوراکی‌هایی است که باعث نرم شدن موها می‌شوند. در این مقاله، مواد خوراکیِ خوشمزه‌ای را به شما معرفی می‌کنیم که به لطافت و نرمیِ موهای‌تان کمک می‌کنند و باعث می‌شوند از بهبودِ چشمگیرِ ظاهر و جنسِ آن شگفت‌زده شوید.

وقتی صحبت از موهای نرم و سالم به میان می‌آید، بعضی‌وقت‌ها بهترین راهکار این است که از درون بدن به بیرونِ آن بپردازیم. در کنارِ استفاده از محصولات نرم‌کنندۀ مناسب— مانند شامپو، نرم‌کننده، ماسک و سرمِ گیاهی— می‌توانید با بهبودِ تغذیۀ خود، تغییرات بی‌نظیری را در ظاهر و جنسِ موهای‌تان ایجاد کنید. همه چیز به مصرفِ ویتامین‌ها و مواد معدنیِ مناسبی برمی‌گردد که بدن شما برای تقویت رشد موهای شما و حفظ لطافت‌شان به آن‌ها نیاز دارد.

خبر خوب این که، بیشترِ این مواد خوراکیِ سرشار از ویتامین و مواد مغذی، همین الان هم در آشپزخانۀ شما وجود دارند.

خوراکی‌هایی که باعث نرم شدن موها می‌شوند

1.دانه‌های چیا

دانه‌های چیا نه تنها سرشار از اُمگا3 هستند، بلکه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنیِ مفید مانند فسفر، کلسیم و پروتئین هم هستند که همگی باعث رشد، تقویت و نرمی مو می‌شوند. فقط کافی است که یک قاشق از این دانه‌ها را در لیوان شیر یا در اسموتیِ صبحانه‌تان بریزید و نوش جان کنید.

2.مغز گردو

مغز گردو سرشار از پروتئین است. منابع غنیِ پروئئین عبارتند از آجیل، دانه‌ها، تخم مرغ، گوشت مرغ، ماهی و استیک. مغز گردو هم که یکی از انواع آجیل‌ها است، با دارا بودن پروتئین، به سلامت، لطافت و نرمی موهای شما کمک می‌کند و رژیم غذایی و تغذیۀ فاقد پروتئین به موهای‌تان آسیب می‌زند. بنابراین، یادتان باشد که در سبد خریدِ همیشگی‌تان مغز گردو و سایر مواد خوراکیِ نام برده شده را جای دهید.

3.غلات کامل

بله، کاملا درست خواندید. غلات کامل مانند پاستا، نان و دیگر کربوهیدرات‌های خوشمزه، هم در زمرۀ خوراکی‌هایی هستند که باعث نرم شدن موهای شما می‌شوند و ‌برای موهای‌تان بسیار مفیدند. غلات کامل، سرشار از بیوتین و ویتامین ب هستند که از شکنندگی موهای شما جلوگیری می‌کنند و باعث تقویت استحکام و رشد و نرمی‌شان می‌شوند. سعی کنید نان روزانه‌تان، نان سبوس‌دار باشد.

4.اسفناج و نرم شدن موها

اسفناج جاوی آهن، ویتامین آ و سی است. این‌ها به رشد، سلامت و نرمیِ مو و پیشگیری و رفع موخوره خیلی کمک می‌کنند. اسموتی‌های حاویِ اسفناج را فراموش نکنید!

5.گوجه فرنگی

این میوۀ خوشمزه هم سرشار از ویتامین آ و سی است. در رژیم غذایی خود از آن غافل نشوید. گوجه فرنگی نوش جان کنید و نرمی و سلامتِ شگفت‌انگیزِ موهای خود را تجربه کنید!

6.آرد سویا

برای کیک، شیرینی و نان پختن از آرد سویا استفاده کنید. این آردِ کم نظیر سرشار از بیوتین است و ویتامینِ بیوتین، دوست صمیمیِ موهای شماست. موهای نرم و خوش حالت می‌خواهید؟ آرد سویا را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

7.روغن نارگیل

راستش، نمی‌توانیم بگوییم روغن نارگیل برای چه چیزی مفید نیست! اما چون صحبت از خوراکی‌هایی است که باعث نرم شدن موهای‌تان می‌شود، فقط تاکید می‌کنیم که از مصرف آن— چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک مو— غافل نشوید چون این روغن، موهای شما را نرم، مرطوب و سالم نگه می‌دارد.

8.سرم گیاهی نرم‌کنندۀ موی «آسارا»

یک لحظه صبر کنید! این یکی، خوراکی نیست! اما برای نرم کردن موهای شما، هیچ چیزی کم ندارد! از آن‌جایی که سلامت و نرمی موهای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، به استفاده از محصولات نرم‌کنندۀ گیاهی، به شدت تاکید می‌کنیم.

سرم گیاهی نرم کننده مو آسارا

سرم نرم‌کنندۀ گیاهی آسارا از مواد کاملا طبیعی تهیه شده و سرشار از ترکیبات آبرسان گیاهی است. با استفاده از این محصول که پس از مصرف، نیاز به شستشو هم ندارد، به تجربۀ رطوبت و لطافتِ موهای خود بنشینید!

لازمۀ داشتن موهای نرم و لطیف، گنجاندن مواد خوراکی مناسب در رژیم غذایی و استفاده از محصولات گیاهی و طبیعی است. در این مقاله، مهم‌ترین‌ها را در اختیارتان قرار دادیم. به شما اطمینان می‌دهیم که با به‌کارگیری نکات و پیشنهاداتِ ارایه شده، شما را به نتیجۀ دلخواه‌تان می‌رساند.

پیشنهاد مطالعه:

غذاهای مفید برای تقویت و افزایش رشد مو

چکیده خواص 19 روغن گیاهی تقویت کننده پوست و مو

شامپو بدون سولفات چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید