روتین مراقبت از موهای فر

روتین مراقبت از موهای فر

روتینِ مراقبت از موهای فر یا روغن های مناسب و غذاهای مفید همیشه برای فرفری ها سوال هست. این بار خواستم یک مقاله جامع و کامل در رابطه بنویسم تا تقریبا به سوالات مهم فرفری ها پاسخ بدیم.

معمولا مراقبت از موهای فر می‌تواند کار سختی باشد. اگر موهای شما هم فر است، به خوبی می‌دانید که این نوع موها بیش از انواع دیگر، مستعدِ شکنندگی و خشکی هستند. البته، با انجام روتین مراقبت از موهای فر و استفاده از محصولات مربوط به آن، می‌توانید موهای فرتان را سالم و خوش حالت نگه دارید.

در این مقاله، کلی نکته و پیشنهادِ خوب برای شما داریم. پس با ما همراه باشید.

روش‌های خوش حالت شدنِ موهای فر

بعد از استحمام و شستن موهای خود، حتما از محصولات مربوط به حالت دهیِ موهای فر استفاده کنید. به‌ عنوان مثال، شامپوی مخصوص موهای رنگ شدۀ «آسارا» یکی از محصولاتِ کم نظیری است که باعث خوش حالتی، نرمی و یک دست شدن موهای فر می‌شود. کافی است که یک‌بار از این محصول استفاده کنید تا مشتریِ همیشگیِ آن شوید! اسپریِ موهای فرِ «آسارا» هم یکی دیگر از شگفتی‌سازها به شمار می‌آید که بعد از استفاده از آن، نیاز به آبکشی موها نیست. به همین راحتی!

شامپو گیاهی آسارا مخصوص موهای رنگ شده

اگر هم به دنبال محصولات خانگی هستید، پیشنهاد ما استفاده از اسپریِ ژل کتیرا است. می‌توانید از عطاری‌ها کتیرا تهیه کنید و در خانه، این ژل را درست کنید. بعد از استحمام، ژل کتیرا را به موهای فرتان اسپری کنید و از خوش حالتی آن، لذت ببرید.

استفاده از روغن‌ها و ماسک‌های مخصوص موهای فر هم یکی دیگر از روش‌های خوش حالت شدن موهای فر است که در همین مقاله، به آن‌ها می‌پردازیم. لطفا صبور باشید!

روتین مراقبت از موهای فر

⇐ با این که موهای فر و زبر را نباید هر روز یا حتی هر هفته، شست اما می‌توانید دست‌کم 2 تا سه بار در هفته، موهای خود را بشویید. بیشتر از این مقدار، به موهای فرتان آسیب می‌زند و آن را خشک‌تر و وِزتر می‌کند. اگر هم بیش از این تعداد به استحمام نیاز داشتید، از کلاه مخصوص حمام استفاده کنید و فقط بدن خود را بشویید. در ضمن، هنگام شستشوی موهای خود، آن‌ها را چنگ نزنید چون در هم می‌پیچند و کار شما را سخت می‌کنند.

⇐ برای شستشوی موهای فر، از آب سرد استفاده کنید چون آب گرم، چربی مو را از بین می‌برد و آن را خشک‌تر از قبل می‌کند.

⇐ موهای فر، خشک‌تر از سایر انواع مو هستند؛ بنابراین، هر روز موهای خود را مرطوب نگه دارید. نرم و مرطوب‌سازی موهای فر فقط نباید مختص به نوک موها باشد بلکه باید کل موها را شامل شود. بعد از شستشوی موهای خود، از نرم‌کنندۀ قوی استفاده کنید؛ بعد از اتمام شستشو و استفاده از نرم‌کننده، و آبکشیِ موها، از روغن‌ها و سرم‌های مخصوص موهای فر هم استفاده کنید.

⇐ برای شانه زدن موهای خود، از شانه‌های مخصوص موهای فر استفاده کنید. دندانه‌های این شانه‌ها بلند و با فاصله از هم هستند و هنگام شانه کردن موهای شما، نه تنها به آن‌ها آسیب نمی‌زنند بلکه گره‌های‌شان را به راحتی از هم باز می‌کنند.

⇐ موهای فرتان را در معرض نور آفتاب قرار ندهید چون اشعۀ فرابنفش خورشید برای مو بسیار مضر است.

⇐ موقع خواب، موهای فرتان را به امان خدا رها نکنید! چون وقتی از خواب بیدار شوید، از ظاهر و حالت‌شان شوکه می‌شوید! بهتر است قبل از خواب، موهای خود را خیلی شُل در بالای سرتان جمع کنید و با روبان و کشِ مو ببندید— یادتان باشد روبان و کش را سفت نبندید. البته، می‌توانید موها را گیس کنید البته بافتِ گیس‌‌های شما نباید سفت باشد.

روتین مراقبت از فرفری های کوتاه

⇐ موهای بلند فرِ یک موضوع است و موهای کوتاهِ فر یک موضوع دیگر! علاوه بر نکته‌ها و پیشنهادهایی که تا این قسمت مقاله ارایه داده‌ایم، این موارد را هم در نظر بگیرید و به کار ببندید.

⇐ هرگز موهای کوتاه فر خود را سشوار نکشید. از براشینگ کردن آن‌ها خودداری کنید. حتی برای موهای بلند فر هم این کار توصیه نمی‌شود چه برسد به موهای کوتاه فر!

⇐ برای کوتاهی موهای فرتان از مدل مناسبی استفاده کنید. طوری که بعدا برای‌تان دردسر ساز نشود و از پوش کردن و به‌هم ریختگیِ آن کلافه نشوید. در این مورد می‌توانید از توصیه‌ها و پیشنهادهای آرایشگرهای خِبره بهره ببرید.

محصولات مناسب موهای فر

به نظر ما، اولین و مهم‌ترین مورد در رابطه با مراقبت از موهای فر، استفاده از محصولات مناسب است. محصولات مرتبط با موهای فر بسیار متنوع هستند و هر کدام کارایی و اثربخشیِ خاص خودشان را دارند. از آن‌جایی که محصولات «آسارا» از اعتبارِ خاصی برخوردارند و امتحان خود را پس داده‌اند، چند محصول آن را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها معجزه را به چشم خود ببینید!

سرم گیاهی درمان موخورۀ «آسارا»: این محصولِ عالی، از ترکیبات کاملا طبیعی مانند عصارۀ جوانه گندم و گیاهان طبیعی تهیه شده و برای رفع موخوره، آبرسانی، تقویت و احیای ساختار مو بسیار مناسب است و عملکردی مشابه کراتینه دارد! چه چیزی از این بهتر؟!

سرم گیاهی درمان موخوره آسارا

سرم گیاهی نرم‌کنندۀ موی «آسارا»: این محصولِ شگفت‌انگیز هم از مواد کاملا طبیعی تهیه شده و شامل عصارۀ طبیعی گیاهان درمانی است. از آن‌جایی که فاقد چربی است، به سرعت جذب مو می‌شود و به آبرسانی و نرمی موهای فر شما کمک و موهای‌تان را خوش حالت می‌کند. بعد از استفاده از این محصول، هیچ نیازی به آبکشی موها نیست.

سرم گیاهی نرم کننده مو آسارا

شامپوی گیاهی «آسارا» مخصوص موهای رنگ شده: اگر می‌خواهید موهای فرتان نرم، خوش حالت و یک‌دست باشد، استفاده از این محصول را در روتین مراقبت از موهای فر خود قرار دهید! این شامپوی فوق‌العاده، بدون سولفات و حاوی عصارۀ پوست انار و هیدروگلایگولی گردو است و کوتیکول مو را ترمیم می‌کند.

چرا بعد از پروتئین تراپی فر موهام باز میشه؟

موی فر به درصد بالایی از پروتئین نیاز نداره. چون پروتئین بالا باعث میشه فر موها باز بشه.

بنابراین پروتئین درمانی را به جز در موارد خیلی خاص نباید انجام داد، چون موها صاف و شل میشه.

مگر اینکه حرارت کبد داشته و در اثر مشکلات کبدی فرموهاتون خیلی ریز و اصطلاحا اس مانند شده باشه.

از معجزه روغن‌های گیاهی غافل نشید

روغن نارگیل: این روغن را به موهای خود بمالید و با ریزش، شکنندگی و خشکی موهای فر خود خداحافظی کنید!

روغن زیتون: با استفاده از آن می‌توانید رطوبت و سلامت را به موهای فرتان هدیه دهید.

روغن آووکادو: سرشار از ویتامین ب و ای، رفع‌کنندۀ شورۀ سر، و تقویت‌کنندۀ موهای فر است و به رشدشان کمک می‌کند.

روغن آرگان: یکی از بهترین گزینه‌ها در روتین مراقبت از موهای فر است و غنی از آنتی‌اکسیدان، امگا6 و ویتامینِ ای.

روغن جوجوبا: دشمنِ شورۀ سر، موخوره و خشکیِ موهای فر است و سرشار از ویتامین‌های ای، ب و سی. به درخشندگی موهای فر شما هم کمک شایانی می‌کند.

روغن کرچک: آبرسان و مرطوب کنندۀ موهای خشک و ترمیم‌کنندۀ موهای آسیب دیده است و چون سرشار از مواد مغذی‌ست، باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و همین امر به رشد مو بسیار کمک می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: چکیده خواص 19 روغن گیاهی پر مصرف برای پوست و مو

ماسک‌های طبیعی مناسب

ماسک زردۀ تخم مرغ: نوبت پروتئین درمانی رسیده است! زردۀ تخم مرغ را با کمی روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن نارگیل کاملا مخلوط و آن را مهمانِ موهای فرتان کنید! بعد از 20 دقیقه موهای خود را بشویید و شگفت‌زده شوید!

ماسک ماست: ماست و سرکه سیب و عسل را با هم مخلوط کنید و با مالیدن آن روی موهای خود، و شستن موها بعد از 15 دقیقه، به درخشندگی، ترمیم‌شدگی و رشد موهای فرتان سلام کنید!

ماسک آب برنج و آووکادو: سرشار از ب-کمپلکس، مرطوب‌کننده و دوستِ موهای فر شماست.

ماسک موز و آووکادو: موز، آووکادو، روغن کرچک و روغن نارگیل را با هم مخلوط و ترکیب به‌دست آمده را به موهای خود بمالید و با خشکی و شکنندگیِ موهای فرتان خداحافظی کنید!

درمان موخورۀ موهای فر

علاوه بر استفاده از روغن‌هایی مانند روغن آرگان یا محصولات گیاهی «آسارا» که برای درمان موخوره بهترین راهکار هستند، شما می‌توانید با این اقداماتِ ساده، موخورۀ موهای فر خود را درمان کنید:

⇐ از کشِ موی پلاستیکی استفاده نکنید.

⇐ موهای خود را سشوار نکشید.

⇐ موهای‌تان را زیاد نشویید.

⇐ موهای فرتان را مرطوب نگه دارید.

⇐ و مهم‌تر از همه، در رژیم غذایی خود، تخم مرغ، گوشت مرغ و ماهی، آجیل‌ها و به‌طور کلی، مواد خوراکی حاوی پروتئین، روی و آهن را بگنجانید.

درمان ریزش فرفری ها

مواردی که به شدت در ریزش موهای فر موثر هستند اما کسی به آنها توجه نمی کند:

کبد چرب، چربی خون، مشکلات تیروئید،استفاده از داروهای هورمونی و کورتون، اگزما، پسوریازیس و این قبیل بیماری های داخلی. اگر با این موارد دست و پنجه نرم می کنید توصیه می کنیم حتما از طریق یک پزشک طب سنتی روند درمان خود را شروع کنید.

چرا که طبق تجربه، روش های درمان نوین نتایج دائمی ندارند و صرفا تا زمانی که دارو استفاده می کنید مشکل شما برطرف می شود.

رژیم غذاییِ سرشار از پروتئین و ویتامین، استفاده از روغن‌های گیاهی معرفی شده— آرگان، نارگیل و…— همچنین مصرف روغن های سالم در رژیم غذایی روزانه مثل روغن کنجد، روغن ماهی، آووکادو و جینسینگ، استارت بسیار خوبی برای درمان‌ ریزش موهای فر هستند.

اکنون می‌توانید از این راهنمای جامع و کاملِ روتین مراقبت از موهای فر استفاده کنید و از دیدن خود در آینه، لذت ببرید.

هر سوالی دارید که در مقاله نبود، زیر همین پست بپرسید تا جواب بدم.

پیشنهاد مطالعه:

بهترین راه ترمیم آسیب دیدگی موهای فر ویتامینه است

عوامل ریزش مو و درمان آن فقط در دو ماه!

غذاهای مفید برای تقویت و افزایش رشد مو

دیدگاهتان را بنویسید