بله درست خوندید نخود همین ماده غذایی که ما ازش غافلیم. به قدری در تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو و رفع موخوره موثر هست که خدا میدونه!

اگه ترکیبات تشکیل دهنده نخود رو آنالیز کنیم میبینیم که در این دانه شگفت انگیز انواع ویتامین ها و ریز مغذی هایی که در قرص ها و مکمل های تقویت مو استفاده شدند وجود داره.

در واقع شرکت های دارویی ترکیبات موادغذایی مورد نیاز روزانه بدن رو در قالب مکمل های زیبا به خود ما میفروشند و ما فکر میکنیم این مکمل ها معجزه عجیب و غریبی میکنند!

نخود بهترین قرص طبیعی تقویت کننده مو!

واقعا نخود بهترین قرص ویتامین است و خواص بسیاری برای تقویت موها دارد و علاوه بر جلوگیری از ریزش موها باعث افزایش رشد موها نیز میشود. این ماده غذایی باعث می‌شود که خون رسانی به موها افزایش پیدا کند و به این ترتیب موجب افزایش تحریک فولیکول‌های مو می‌شود که در رشد و تقویت موها از مهمترین موارد است.

نخود یکی از مواد غذایی است که حاوی مواد مغذی مهمی مانند پروتئین، آهن، روی، فولات و ویتامین‌های گروه B است. این مواد مغذی می‌توانند به عنوان عوامل مفیدی در تقویت موها عمل کنند.

موها نیاز به تغذیه مناسب دارند تا سالم و قوی باشند نه مکمل

توصیه میکنم مقاله بهترین روش های طبیعی تقویت مو را مطالعه کنید، در این مقاله لیست کاملی از غذاها و روش های درمان موثر برای تقویت مو را برایتان آماده کرده ام که شاید درجای دیگر آنها را ندیده باشید.

مصرف نخود به عنوان یک منبع پروتئین گیاهی و مواد معدنی بسیار مفید میباشد.

پروتئین‌ها برای ساخت و نمو موها بسیار حائز اهمیت هستند، آهن نیز برای حفظ سلامت موها ضروری است و نقص آهن می‌تواند به ریزش موها و ضعف آنها منجر شود. نخود حاوی مقدار قابل توجهی آهن است و مصرف آن می‌تواند به تقویت موها کمک کند. خبر خوب اینکه با تغذیه صحیح میتوانید آهن مورد نیاز بدن خود را هم تامین کنیم!

علاوه بر آهن و پروتئین، ویتامین‌های گروه B نیز برای سلامت موها بسیار مهم هستند. ویتامین‌های B مانند ویتامین B7 (بیوتین) که به عنوان ویتامین مو شناخته می‌شود، می‌توانند به تقویت و رشد موها و پیشگیری از آسیب دیدگی های مو مانند موخوره کمک کنند. بیوتین در غلات کامل، جگر، زردهٔ تخم مرغ و شیر پیدا می‌شود.

به طور کلی، نخود می‌تواند به تغذیه سالم و تنوع در رژیم غذایی کمک کند، که می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت موها داشته باشد. با این حال، تقویت موها توسط یک ماده غذایی تنها ممکن نیست و باید به عوامل دیگری مانند مراقبت مناسب از موها، استفاده از محصولات مراقبت از مو مناسب که از عصاره گیاهان درمانی در آنها استفاده شده و رعایت عوامل بهداشتی موثر توجه کنید.

گیاهان سردمدار تقویت مو را هم بشناسید

کتیرا، رزماری، بابونه، سدر و حنا پنج گیاهی هستند که میتوان گفت در صدر جدول موثرترین ها برای کنترل ریزش مو هستند که خواص آنها بر هیچکس پوشیده نیست.

برای اینکه کار شما راحتتر باشه میتونید از لوسیون روغنی آسارا به همراه شامپوهای گیاهی آسارا استفاده کنید چون عصاره گیاهانی که نام برده شد در اونها استفاده شده. این محصول بیش از 15 سال هست که تولید میشه و رضایت بالای 86 درصد مصرف کنندگان رو در کارنامه داره.

نخود را چطور استفاده کنیم؟

یکی از لذیذترین روش های مصرف نخود، استفاده نخوداب یا همان آبگوشت با گوشت گوسفند است.

آیا میدانستید که لپه همان نخودهای ریز است؟ بنابراین از خورشت قیمه بیشتر استفاده کنید و لذت ببرید.

اگر فرصت پخت آبگوشت ندارید نخود تف داده به همراه کشمش (نخودچی کشمش) که در دوران کودکی به ما زیاد میدادند بسیار عالی است. در جیب خود بریزید و روزانه نوش جان کنید هم خوشمزه است و هم بسیار مقوی

پیشنهاد می شود به جای لوبیا هم در غذاهای خود از نخود استفاده کنید.

مصرف نخود بهترین قرص ویتامین و این دانه پر ارزش را زیاد کنید تا ببینید چطور بنیه شما تقویت میشود، پوست بهتری پیدا میکنید و ریزش موهایتان از بین میرود.

روش استفاده از ماسک نخود برای تقویت مو و کنترل ریزش

  • از یک جای مطمئن آرد نخود تهیه کنید. اگر جای مطمئن سراغ ندارید میتوانید خودتان نخود را آسیاب کنید.
  • دو قاشق غذاخوری آرد نخود رو با زرده ی تخم مرغ مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست بیاد. کمی هم روغن سیاهدانه یا زیتون و گلاب اضافه کنید که موقع آبکشی موها کنده نشه. هفته ای یکبار به ریشه مو بمالید. دو ساعت روی سر بمونه و بعد به آرامی آبکشی کنید.
  • استفاده از شامپو آسارا برای شستشوی مو باعث میشه تا علاوه بر حفظ خواص مواد موثره نخود، از خواص گیاهانی مثل سدر، بابونه، کتیرا، حنا و رزماری برای تقویت موهاتون بهره ببرید.
  • میتونید دانه های نخود رو بجوشونید و صاف کنید با آب باقیمانده حنا رو خمیر کنید و به موها بزنید. این روش هم در قدیم خیلی رایج بوده

 

این پست دارای 79 دیدگاه است

  1. سلام
    آب نخود خیس شده هم تاثیر داره یا نه من خیلی مو هام کم پشت شده لطفا یه درمان طبیعی بگین که جواب بده ممنون میشم

  2. سارا شمس

    سلام خسته نباشید
    من هم ریزش شدید مو دارم و هم موهام موخوره دارم
    چیکار باید بکنم

  3. سلام وقت بخیر موی من چرب و برش مو دارم از چه شامپوی استفاده کنم راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. امیررضا جلالی

      سلام و عرض ادب
      در این خصوص یک مقاله مفصل و کامل روی سایت بارگذاری شده و تمام علت ها و روش های درمان توضیح داده شده. لینکش رو میذارم تا بقیه عزیزان هم استفاده کنند. مقاله درمان شوره سر رو مطالعه بفرمایید

  4. رستمی

    سلام در خصوص طرز تهیه جوانه نخود و نگهداری جوانه برای مدت طولانی وآسیاب کردن جوانه توضیح داده بشه ،ممنون

    1. امیررضا جلالی

      سلام وقت بخیر
      طرز تهیه جوانه نخود دقیقا مانند جوانه گندم و سایر دانه هاست. روش تهیه آن در سایت های زیادی توضیح داده شده. باید نخودها رو چند روزی زیر پارچه نمدار بذارید وقتی جوانه زد پارچه ها را بردارید و بذارید کامل خشک بشن. حالا هم میتونید در غذا ازشون استفاده کنید و هم آسیابشون کنید. موفق باشید

  5. فاطمه کاشی

    سلام آیا این روش برای ریزش سکه ای شدید هم موثر است ممنون اگر راهنمایی کنید.

    1. امیررضا جلالی

      سلام وقت بخیر
      نخود برای هر شخصی مناسب هست و باعث کنترل ریزش مو میشه بنابراین برای ریزش موی سکه ای هم مفید هست
      اما
      قبلا درباره درمان ریزش موی سکه ای کامل صحبت کردم. در در همین پیام روی کلمه درمان ریزش موی سکه ای کلیک کنید و نوشته بنده رو مطالعه کنید. اطلاعات خیلی کاملی در اختیارتون قرار میده.
      موفق باشید

  6. آتنا

    سلام وقت بخیر ،برای کسی که استخر میره موهاش در معرض کلر آب هست کدوم از نحصولات آسارا رو پشنهاد میده و کدوم محصولی شونده پوستی برای بدن در معرض کلر هست رو پیشنهاد میدید،تشکر

    1. امیررضا جلالی

      سلام و عرض ادب. شامپوهای آسارا لاین سبز و آبی و نارنجی (موی خشک، معمولی و چرب) برای جلوگیری از ریزش مو هست. اگر موهاتون آسیب دیدگی و موخوره داره پیشنهاد میکنم از شامپو ترمیم آسارا استفاده کنید.

  7. محمد فردمنش

    طبق مشاوره ای که همسرم باهاتون داشتن. برای خودم شامپو ضدریزش و برای خانمم سرم موخوره سفارش دادم. حدود یک هفته هست استفاده میکنیم. نتیجه راضی کننده ست.

  8. مهدی

    من موهام خیلی میریزن الان وسط سرم همه ی موهام ریختن اگه میشه ی راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. امیررضا جلالی

      مقاله درمان ریزش مو در دو ماه رو مطالعه کنید. هر توضیحی که نیاز دارید رو کامل براتون گفتم. بعد این مقاله دیگه نیاز به توضیح دیگه ای نخواهید داشت.

  9. بتول موسوی

    سلام بلی خیلی درست گفتید ومن از بچگی ازمادر مرحومم بیاد دارم وتا الان که ۶۰ سال عمر از خدا گرفتم از این نخود معجزه ها دیدم وبرای بنیه بدن بسیار موثر وعالی است ودر وقت سرما خوردگی نخود آب با پیازفراوان یک داروی فوق العاده‌ای است وحتی کمر خانمهایی راکه بچه دار نمی شدند با ارد نخود خام وتخم مرغ میچسبانیدند و برای تقویت موی سر نیز همینکه شما فرمودید بسیار عالیست

    1. امیررضا جلالی

      سلام و عرض ادب
      بله دقیقا همینطور هیست
      ممنون از توضیحات کاملی که برامون گفتید
      پیروز باشید

  10. ناشناس

    سلام ممنون از همتون بابت راهنماییهاتون
    شامپوی آسارا خیلی خوب بود. الان مدتیه من و همسرم از همین محصول استفاده میکنیم.
    البته من از سرم موخوره تون هم استفاده میکنم بعد از چندین ماه تونستم یک محصول پیدا کنم که موخوره هام رو از بین ببره
    خداقوت

    1. امیررضا جلالی

      سلام و عرض ادب. خدارو شکر که ازشون راضی بودید
      امیدوارم همیشه تنتون سالم باشه

  11. زهرا هاشملو

    ضمن تشکر از مطلب بهداشتی تون باید خدمتتون عرض کنم که مادر بزرگ من که ۴۰ سال پیش فوت شدن همیشه به من توصیه میکردن از نخود برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنم ..اما در مورد شامپو میشه لطف کنین وآدرس فروشگاه شامپوی آسارا رو بذارین تا برم وبخرم ..ممنون میشم

    1. امیررضا جلالی

      روحشون شاد باشه. بله قدیمی ها توصیه های خیلی ارزنده و گرانبهایی میکردن اما ما خیلی بهش توجه نمیکردیم. الان متوجه میشیم که حرفاشون رو باید با طلا قاب میگرفتیم.
      برای خرید شامپوهای آسارا میتونید از فروشگاه سایت به صورت آنلاین خرید بفرمایید. لینکش رو توی متن همین پیام گذاشتم براتون

  12. ناشناس

    باسلام دخترم تکه تکه موهاشون ریخته شده بودن مادر شوهرم همین روش رو پیشنهاد کرد منم همین روش رو انجام دادم خداروشکر زود هم جوابداد این روش عالی عالیست .

    1. امیررضا جلالی

      سلام وقت بخیر
      خداروشکر
      ممنون که تجربیاتتون رو با بقیه به اشتراک میذارید

  13. ممنون بابت راهنماییتون
    کسانی ک متن رو باور ندارین لطفا کامنت نذارین.چرا مردم ما همه چیرو مسخره میگیرن واقعا جای تاسف داره

  14. حححح

    این نخود که گفتین آرد بشه وبا تخم مرغ مخلوط بشه نخودی هست که تو غذا میریزیم یا نخود کشمش؟

  15. حسین

    نخود‌ عالیه مخصوصا‌ اگه‌ ارگانیک‌ باشه‌ و هیچ‌ کود‌ شیمیایی‌ نداشته‌ باشه‌. من‌ برا‌ مصرف‌ خودم‌ میکارم‌ بدون‌ کود‌ شیمیایی‌. ایناجوری باردهیش‌ خیلی‌ کم‌ میشه‌ ولی‌سالم

    1. امیررضا جلالی

      بسیار بسیار عالی. جا داره خداقوت بهتون بگم و دست خوش به این همت 👌👌 موفق باشید

  16. ناشناس

    منظورش اینه نخود گرونه…بعدم بچه ها فلافل نخودش زیاده بخورین…اینا دیگه میدونن قدرت خرید مردم کم شده نمیتونن گوشت بخرن میخوان کاری کنن بجای ابگوشت آب نخود بخورید شدیم مردم بررره 🤣🤣

    1. امیررضا جلالی

      آهان متوجه شدم.
      الان من چه گناهی کردم؟! 😥دارم از خواص نخود برای تقویت مو میگم بحث رو سیاسی نکنید.

  17. سیدمرتضی صادقی

    عربها پوکی استخوان نمی گیرند چون از نخود زیاد استفاده میکنند بنام هوماس

    1. امیررضا جلالی

      اگه نخود رو چند ساعت خیس کنید، این عواقب سهمگین دامنگیرتون نخواهد شد 😉

  18. فائزه

    چه جالب عکس شامپو آسارا رو دیدم! چند سال هست که از شامپوهای آسارا استفاده میکنم و واقعا برای ریزش موهام موثر بود.
    بسیار عالی ممنون از مطالب خوبتون سپاسگزارم.

    1. امیررضا جلالی

      خدا رو شکر که از این شامپو راضی بودید.
      ممنون که تجربه مصرفتون رو باهامون به اشتراک گذاشتید
      پیروز باشید

    2. ناشناس

      سلام عزیزم وقت بخیر میشه بگی موهات چربه یا خشک از این شامپو آسارا راضی هستی

  19. مهناز پاکدل

    عالی بود بله قدیما نخود وکشمش جزو آجیل بود که کیف مدرسه برایما میگذاشتند مصلح نخودچی کشمش است ای کاش مردم امروز از خاصیت آبگوشت وآش هاوآجیل مادرانمان بیشتر استفاده کنند تاسالم بمانند.

    1. امیررضا جلالی

      بله دقیقا همینطوره. یک غذای دیگه که متاسفانه به چشم خیلی حقیرانه ای بهش نگاه میکنند و ازش غافل هستیم اشکنه کشک یا همون کمه جوش هست. کشک خیلی زیاد در پیشگیری از پوکی استخوان و افزایش قوای جسمانی تاثیر داره

  20. غزل

    کاملا درست مرسی از مطلب خوبتون
    حرف خوبی زدید که همین نخود از همه این مکملهای گرون قیمت که فقط داره ارز ایران را خارج میکنه و جیب شرکتهای دارویی و اثر چنداننی هم ندارند بهتر

    1. امیررضا جلالی

      سلامت باشید
      بله مردم میتونن با تغذیه صحیح و اصلاح سبک زندگی از دارو و خیلی درمانهای بی دلیل پیشگیری کنند

  21. اشکان

    مطالب قشنگی بود
    البته درمورد شیرهم بگویم که شیری که درحال حاضردرکارخونه ها درحال تولیدوبسته بندی هست، حاوی زیادی از پالم هست و پالمم که همه زیادشنیدن چقدر ضرر و خطرناک هست.

    1. امیررضا جلالی

      ممنون از توجهتون. بله در بسیاری از موارد همینطور هست که میفرمایید. شیر و محصولات لبنی بایستی از جای مطمئن خریداری بشه

  22. مریم حسینی ازشهرری

    سلام خواستم بدونم آرد نخود خام را برای تقویت مو وجلوگیری از ریزش مو میشه استفاده کرد اگر جوابتان بله هست بفرمایید چگونه استفاده کنیم؟

    1. امیررضا جلالی

      سلام بله بسیار موثر هست.
      آرد نخود مطمئن رو با زرده ی تخم مرغ خمیر کنید و هفته ای یکبار ب ریشه مو بمالید تا سه ساعت و بعد به ارامی ابکشی کنید. کمی روغن سیاهدانه یا زیتون و گلاب اضافه کنید که موقع ابکشی موها کنده نشه.

    1. امیررضا جلالی

      سلامت باشید. ارزش غذایی نخود بهیچوجه با لوبیا قابل مقایسه نیست. نخود در صدر جدول ارزش غذایی حبوبات قرار داره

  23. ناشناس

    ولی نخود باعین حال یک لذت بی نطیرم دارم تقریبا نبم ساعت بعد مصرف لذتهای ان شروع می شود و با صداهای بسیار قوی. به اندازه یک بم دست ساز

    1. امیررضا جلالی

      اینم نقطه نظر جالبی بود. البته افراد ماهر و آشپز میدونن که برای پیشگیری از موردی که شما گفتی قبل از مصرف نخود به صورت خوراکی، باید اون رو چند ساعت خیس کنید تا بادش گرفته بشه.

  24. مسعود

    کی به کیه بنویس بزار همه کچل بشن من که دیدم اکثر کسانی که آبگوش دوس دارن کچلن
    حالا شایدنخوداشو جدا کردن

    1. امیررضا جلالی

      1- احتمالا توضیحات رو کامل مطالعه نکردید، همونطور که نخود برای مو و تقویت بنیه بسیار خوبه اما خیلی از مواد باصطلاح غذایی که روزانه استفاده میکنیم مضر هستند، یکیش داشتن چربی خون هست. جدای از اون لینک مقاله لیست تمام غذاهایی که برای مو مفید هستند رو اول مقاله گذاشتم مطالعه کنید.
      2- اگر میخواید واقعا ریزش مو رو طی دو ماه درمان کنید این مقاله برای شماست: درمان اصولی ریزش مو طی دو ماه

    1. امیررضا جلالی

      سلام و ارادت
      اگه مصرف خوراکی و موضعی با هم همراه باشه بسیار نتیجه بهتری داره.
      روش مصرف نخود به صورت موضعی رو خانم زهرا امیرحسینی در چندتا کامنت پایین تر توضیح دادن، انجام بدید بسیار عالیه

  25. زهراامیر حسینی

    بینظیره اردکنید با زرده ی تخم مرغ هفته ای یکبار ب ریشه های مو بمالید تا سه ساعت و بعد ب ارامی ابکشی کنید کمی روغن سیاهدانه یازیتون وگلاب اضافه کنید که موقع ابکشی موهاکنده نشود من هفته ای یکبار نخود اب میخورم .برای تقویت بنیه اصلی بدن بینظیره

    1. امیررضا جلالی

      واقعا روشی که گفتید یکی از موثرترین روشها برای تقویت مو و بنیه بدن هست. البته مداومت نباید فراموش بشه. دست مریزاد

دیدگاهتان را بنویسید