بهترین ماسک مو خانگی برای موهای خشک و وز

ماسک مو خانگی برای موهای خشک

ماسک مو خانگی برای موهای خشک و وز یک راه طبیعی و تاثیرگذار برای سلامتی موهاست. اما اگر همه کار برای خشکی موهایتان انجام داده اید اما بهبود پیدا نمی کند حتما منشا داخلی دارد. قبل از معرفی ماسک ها میخواهیم عوامل اصلی و داخلی خشکی مو را بررسی میکنیم.

چرا موها خشک می شوند؟

این که چه عامل یا عواملی موهای شما را خشک می کنند، بستگی به تغذیه، شخصیت و محیط و روتین زندگی تان دارد. اما این اگرها، اصلی ترین عواملی هستند که باعث می شوند موهای خشک را تجربه کنید. اگر:

عوامل داخلی خشک شدن مو

روغن مصرفی روزانه شما ناسالم است؛

حرارت کبد شما بالاست و یا آنزیم های کبد تنظیم نیستند؛

غلظت خون دارید؛

بیش از حد استرس دارید؛

عوامل محیطی که منجر به خشکی و زبری مو می شوند

در آب و هوای گرم و خشک زندگی می کنید؛

مدت زمان زیادی را در آفتاب یا باد به سر می برید؛

موهای خود را زیاد می شویید؛ مدام در آب شور و حاوی کلر شنا می کنید؛

از محصولات حالت دهندۀ مو، شامپوها و نرم کننده های نامناسب برای موی خود استفاده می کنید؛

بیشتر وقت ها سشوار توی دست تان است و به جان موهای خود می افتید؛

در فواصل کوتاه، موهای تان را رنگ می کنید.

در این صورت و با توجه به «اگر»های مذکور،  هیچ تعجبی ندارد که صاحب موهای خشک باشید!

اما چارۀ کار چیست؟

مهم ترین راهکارها به دو مورد تقسیم می شوند:

  1. برای برطرف کردن عوامل داخلی: مشاوره با درمانگر که با روش های درمان طبیعی آشنایی داشته باشد و در نتیجه اصلاح سبد غذایی
  2. برای برطرف کردن عوامل خارجی و محیطی: استفاده از ماسک های خانگی

 تغذیه مناسب

چربی های سالم مثل روغن زیتون، کنجد و یا روغن گاوی را جایگزین روغن های مایع و جامد بازاری کنید.

آجیل، ماهی سالمون و آووکادو،

پروتئین موجود در تخم مرغ، مرغ، مغزهای دانه ها،

ویتامین های موجود در جگر و برنج قهوه ای،

ویتامین های موجود در میوه و سبزیجاتی مانند زردآلو، هویج، سیب زمینی شیرین، اسفناج،

اکسیرهای درمان کنندۀ موهای خشک هستند. هر یک از مواد خوراکی ذکر شده، حاوی ویتامین هایی مانند ویتامین A، B5، چربی های سالم و پروتئین هستند. پس یادتان باشد که این جور مواد خوراکی را در برنامۀ غذایی روزانه تان جای دهید.

استفاده از ماسک های خانگی

بگذارید حجت را تمام کنیم: قرار بر این نیست که هر روز هفته یا سه بار در هفته از ماسک خانگی استفاده کنید تا خشکی موهای تان درمان شود! هفته ای یک بار کافی است.

در ضمن، همین ابتدای کار بگوییم که مدت زمانی که ماسک مو را روی موهای خود می گذارید نباید بیشتر از 20 تا 30 دقیقه باشد. فکر نکنید ماسک مو هرچه بیشتر روی موهای شما باقی بماند، تاثیر بیشتری خواهد داشت! برعکس، تاثیر نامناسبی خواهد داشت! پس بی خیالِ درمان های من درآوردی شوید!

بیشتر بخوانید: نکات بسیار مهم در شستن مو که نادیده میگیرید

ماسک مو خانگی برای موهای خشک و وز

ماسک دانه کتان و عسل

بعد از جوشاندن نیم فنجان دانۀ کتان در یک و نیم فنجان آب، به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و بعد از مخلوط شدن کامل این مواد، آن را از صافی رد کنید و بگذارید خنک شود. این ژلِ جادویی را روی موهای خود بمالید. 20 تا 30 دقیقه بعد، موهای تان را آبکشی کنید. سپس بگویید: خداحافظ موهای خشک!

ماسک عسل، روغن زیتون و کپسول ویتامین E

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و محتویاتِ چند عدد کپسول ویتامین E مخلوط کنید و معجون به دست آمده را روی موهای سرتان بمالید. 20 تا 30 دقیقه بعد با شامپوی مناسب بشویید و از نتیجۀ کار، لذت ببرید!

ماست و روغن نارگیل و موز

یک قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و نصف موز مخلوط کنید و ماسک به دست آمده را به موهای خود بمالید. بر طبق همان روتین 20 تا 30 دقیقه عمل کنید و بعد از شست و شوی موهای خود با شامپوی مناسب موهای خشک، به آبرسانی و نرمی موهای تان سلام کنید!

ماسک موز، ماست و عسل

برای تهیۀ این ماسک به یک عدد موز و یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید. هر سه ماده را با هم مخلوط کنید و روی سرتان بمالید. باز هم 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را بشویید. از درخشندگی و هیدراته شدن موهای تان شگفت زده خواهید شد.

ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

تخم مرغ و روغن زیتون فقط برای خوردن که نیستند! از آن ها برای رفع خشکی موهای تان هم می توانید استفاده کنید. یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی موهای خود بمالید. بعد از 20 تا 30 دقیقه، آن را بشویید. شامپوی مناسب موهای خشک فراموش نشود. حالا موهای شما یک عالمه امگا3 نوش جان کرده است!

برای درمان خشکی موهای سر، راهکارها و ماسک های متعددی وجود دارد. ما در این مقاله، به یک سری از مفیدترین ها درباره ماسک مو خانگی برای موهای خشک اکتفا کردیم. در همین رابطه، مقاله های دیگری هم در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. تا آن موقع، از نتیجۀ حاصل از استفاده از ماسک های معرفی شده لذت ببرید و شگفت زده شوید!

پیشنهاد مطالعه:

روغن های گیاهی مناسب موهای خشک و وز

ماسک های خانگی ترمیم کننده موهای آسیب دیده

ماسک موهای خانگی برای رفع موخوره

مصرف این غذاها باعث نرم شدن مو می شود

خلاصه مطلب:

اگر بخوام خشکی موها دائمی قطع بشه باید چیکار کنم؟

اگر بخواید کار اساسی باشه، باید ابتدا وضعیت جسمانی و تغذیه توسط پزشک طب سنتی بررسی بشه. در کنار اون استفاده از ماسک های خوبی که در این مقاله توضیح دادیم بسیار سریع و موثر خواهد بود. میتونید با ما چت آنلاین داشته باشید و یا از ما مشاوره تلفنی بگیرید.

بهترین ماسک های طبیعی برای موهای خشک و وز کدام ها هستند؟

ماسک: دانه کتان و عسل- عسل و آلوئه ورا- ماست و روغن نارگیل و موز- تخم مرغ و روغن زیتون- موز، ماست و عسل

دیدگاهتان را بنویسید