پنج ماسک استثنایی ضد ریزش مو خانگی

ماسک مو خانگی ضد ریزش مو

ماسک ضد ریزش مو جزو روتین روزانه و هفتگی افراد متخصص و حتی بسیاری از سلبریتی هاست که در این مقاله به بررسی مواردی که تاثیر بهتر و سریعتری دارند میپردازیم.

کمتر کسی مشاهدۀ تعداد زیادی تار موی خود را بر روی برس و شانۀ سرش، تجربه نکرده است. از موهای تار و مار شده بر روی فرش و موکت که بگذریم، انگار به هر کجا که نگاه می کنیم، چند تار مو به ما چشمک می زنند! هر بار که با این صحنه ها رو به رو می شویم، این سوال در ذهن مان ویراژ می دهد: «چه جوری از شرِ این ریزش مو خلاص شوم؟!»

علت ریزش مو

برای این معضلِ نسبتا فراگیر، علت های مختلفی وجود دارد که استفاده از داروها و مکمل های خاص، تغییرات آب و هوایی، استفاده از شامپوی نامناسب با جنس مو، تغییرات شدید هورمونی، تغذیۀ نامناسب و استرس از شایع ترین آن ها است— همه چیز زیر سرِ این استرس است!

علت ریزش مو بحث جداگانه ای میطلبد، که در مقاله علت ها و روش های درمان ریزش مو به صورت کامل آنها را بررسی کرده ایم. در این مقاله نکاتی گفته شده که شاید در جایی دیگر، آنها را نشنوید!

راهکار

جدا از راهکارهای اصلی و این مسئله (تغذیۀ مناسب و استفاده از ماسک های خانگی)، به شما پیشنهاد می دهیم،

1- از روغن ضد ریزش و تقویت کننده مو آسارا استفاده کنید. این محصول رضایت بالای 84 درصد را در انواع ریزش مو (به جز ریزش موی ارثی) به خود اختصاص داده است.

2- شامپوی مناسب موهای خود را انتخاب و مصرف کنید. شامپوهای گیاهی آسارا و سرم گیاهی نرم کنندۀ مو آسارا، جزو موثرترین راهکارهاست.

استفاده همزمان از روغن مناسب جهت تقویت مو و انتخاب شامپوی مناسب در روند رفع ریزش مو بسیار کمک کننده است و راهکاری است که بسیاری از اطبای طب سنتی به آن تاکید دارند. با این حال، در ادامه به راهکارهای دیگر هم می پردازیم.

شامپو گیاهی تقویت کننده مو آسارا

تغذیه

نقش تغذیه در سلامت مو بسیار مهم است و یک مقالۀ مجزا را به آن اختصاص داده ایم که در بالا به آن اشاره کردیم. تا آن موقع، یادتان باشد که برای درمان ریزش موی خود تا می توانید از مواد خوراکی‌ای استفاده کنید که سرشار از آهن، نیاسین، پروتئین، ویتامین C، چربی های سالم، بیوتین و فولات باشند. تا حد امکان از خوردن کربوهیدرات های ساده و غذاهای سرخ کردنی پرهیز کنید. 

ریزش مو با رنگ

یکی از مهمترین عوامل ریزش مو مخصوصا در خانم ها استفاده از رنگ موهای شیمیایی میباشد. ما در مقاله ساخت رنگ موی طبیعی در خانه انواع روش های ساخت رنگ مو با ترکیبات گیاهی و کاملا سالم را برای شما توضیح داده ایم که علاوه بر رنگ کردن مو باعث تقویت آنها هم خواهند شد.

روش ساخت و مصرف ماسک ضد ریزش مو خانگی

ماسک توت فرنگی و روغن نارگیل

توت فرنگی سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است. بنابراین، چند تا از آن را له و با روغن نارگیل، روغن بادام و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و معجونِ به دست آمده را به طور تمام و کمال روی موهای سرتان بمالید. 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس موهای تان را با آب سرد بشویید. بعد از چند بار استفاده از این ماسکِ کم نظیر، در آینه به خودتان نگاه کنید و بگویید: خداحافظ ریزشِ مو!

ماسک تخم مرغ و شیر

برای درمان ریزش موهای خود، یک عدد تخم مرغ را با یک فنجان شیر و کمی آب لیموی تازه و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را روی موهای تان بمالید و موهای تان را با کلاه های مخصوص حمام بپوشانید. 20 تا 30 دقیقه بعد با آبی که نه سرد باشد و نه گرم (آب ولرم) بشویید.

از این گذشته، می توانید زرده و سفیدۀ چهار تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و روی سرتان بمالید و بعد از 20 دقیقه موهای خود را بشویید. از شامپوی مناسب موهای تان استفاده کنید تا از بوی موهای تخم مرغی تان اذیت نشوید!

ماسک موز و روغن نارگیل

یک عدد موز را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید و آن را روی سرتان بمالید. این بار بعد از 5 تا 6 دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید.

در تمام ماسک هایی که تهیه می کنید و موز در آن ها به کار رفته است، حتما باید موزها را له کنید! ما فرض را بر این گذاشته ایم که شما این دستورالعمل ساده را می دانید!

ختمی سفید و زرده تخم مرغ

ختمی سفید رو پودر کرده، یک تا دو قاشق غذاخوری رو با آب جوش دم کنید، بعد صاف کنید و زرده تخم مرغ اضافه کنید تا خمیر یک دستی بهتون بده؛ این ترکیب رو روی سر به مدت ۱۵ دقیقه بذارید و بعد بشورید.

در تقویت پیاز مو و رفع ریزش بسیار کمک کننده است.

آب برنج رو اصلا دور نریزید

توی حمام می‌تونید از آب برنجی که از جوشیدن برنج یا جوشیدن سبوس برنج به دست اومده کمی گرم کنید و روی موهاتون بریزید و ملایم ماساژ دهید

اجازه بدید کمی روی موها بمونه مثلا ۳ تا ۴ دقیقه، البته قبل استفاده از آب برنج، موها رو یک نوبت ملایم بشوریید تا کف سر دیگر چرب نباشه.

هفته‌ای دو سه بار هم اجازه بدید کف سرتون یک ربع در معرض آفتاب باشه، نور آفتاب در ترمیم رشد مو موثره!

ماسک های مخصوص ریزش مو هم مثل سایر ماسک های خانگی، از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. در این مقاله، به تعدادی از این ماسک ها پرداختیم. پیشنهاد ما این است که قبل از به کار گرفتن ماسک های مذکور، به فروشگاه آنلاینِ محصولات آسارا مراجعه کنید و بهترین محصولات مرتبط با درمان ریزش مو را انتخاب کنید. از نتیجۀ کار، راضی خواهید بود.

پیشنهاد مطالعه:

ماسک مو برای موهای خشک و وز

برای موخوره چه نوع ماسک موی طبیعی مفید است؟

در خانه ترکیبات طبیعی ترمیم کننده مو بسازید

نکات کلیدی در شستشوی مو که نمی دانید!

کدام ماسک ضد ریزش مو مناسب من است؟

جواب این سوال کاملا به نوع موی شما دارد اما در این مقاله سه ماسک موی تقویت کننده طبیعی که معمولا برای همه نوع مو موثر هست را بررسی کرده ایم: ماسک توت فرنگی و روغن نارگیل- ماسک تخم مرغ و شیر- ماسک موز و روغن نارگیل

ماسک های بازاری بهتر است یا خانگی؟

قطعا ماسک موهای خانگی مواد شیمیایی ندارند و نتیجه سریعتر و کاملی برای موها خواهند داشت

دیدگاهتان را بنویسید